Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Quiz

Startat av Mathilda Gustafsson, 31 augusti 2020 kl. 22:38:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  6 maj 2023 kl. 14:35:25Det där var väl från långfilmen om Katten Felix?
Ja en helt meningslös låt,vet som sagt int om den nånsin dubbades till svenska
Citat från: Will Siv skrivet  6 maj 2023 kl. 14:48:30Är inte säker om nån av er kan den här......

En serie Flash-spel om två flickvänner som driver en skönhetssalong ihop.

Den andre av dom ( som är godhjärtad ) vill ha det fint, men den andre ( som är motsatt ) försöker alltid "sabotera" det andra för skojs skull.

Dom har även en katt som är ett riktigt matvrak.

Vilka spel är det?

Tänker på GirlsGoGames men dom e ju 3,de e nog inge flash spel jag spelat

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 maj 2023 kl. 14:48:30Är inte säker om nån av er kan den här......

En serie Flash-spel om två flickvänner som driver en skönhetssalong ihop.

Den andre av dom ( som är godhjärtad ) vill ha det fint, men den andre ( som är motsatt ) försöker alltid "sabotera" det andra för skojs skull.

Dom har även en katt som är ett riktigt matvrak.

Vilka spel är det?
Tja, ingen verkar komma på det här... :-\

Skokaka

Son till en snål fågel

Steves och Stefans bästa vän

Nicks och Niclas tränare

Tre katter

En liten cirkusdirektör

En variant av ett stort djur

En räv

Sin pappas fiende för ett tillfälle

Många figurer i en film om fransmännen

En ryss

Han stör sig på en busig unge

Vem är det jag söker?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 maj 2023 kl. 16:03:32Son till en snål fågel

Steves och Stefans bästa vän

Nicks och Niclas tränare

Tre katter

En liten cirkusdirektör

En variant av ett stort djur

En räv

Sin pappas fiende för ett tillfälle

Många figurer i en film om fransmännen

En ryss

Han stör sig på en busig unge

Vem är det jag söker?

Hm, nu ska vi se...

1.   Han är son till Joakim Von Ankas svenska röst John Harryson

2.   Shaggy = Scooby-Doo

3.   Fille

4.   Snöboll, Katten Nisse & (vem mer?)

5.   Loppan = Ett Småkryps Liv

6.   Hathi = Mowglis Äventyr (kanske?)

7.   Överste Pinki = Rock-A-Doodle

8.   Guld-Ivar Flinthjärta

9.   General Motus, Gaulix, Big Boss, Brittisk Sportsman, Hövding Majestix, Fenicier, Full Romare, Romare med utslagen tand, Brittisk krigare & Äldre brittisk man = Asterix och Britterna

10. Boris = Balto (kanske?)

11. Farbror Nilsson = Dennis

Svar: Peter Harryson

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 maj 2023 kl. 17:06:35Hm, nu ska vi se...

1.  Han är son till Joakim Von Ankas svenska röst John Harryson

2.  Shaggy = Scooby-Doo

3.  Fille

4.  Snöboll, Katten Nisse & (vem mer?)

5.  Loppan = Ett Småkryps Liv

6.  Hathi = Mowglis Äventyr (kanske?)

7.  Överste Pinki = Rock-A-Doodle

8.  Guld-Ivar Flinthjärta

9.  General Motus, Gaulix, Big Boss, Brittisk Sportsman, Hövding Majestix, Fenicier, Full Romare, Romare med utslagen tand, Brittisk krigare & Äldre brittisk man = Asterix och Britterna

10. Boris = Balto (kanske?)

11. Farbror Nilsson = Dennis

Svar: Peter Harryson
Bra, den tredje katten ser precis ut som en annan katt och blir förväxlad med honom.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 maj 2023 kl. 17:10:16Bra, den tredje katten ser precis ut som en annan katt och blir förväxlad med honom.

Tack för påminnelsen, då vet jag vem det är: Prins i Gustaf 2, han är nämligen väldigt lik Gustaf.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 maj 2023 kl. 17:12:08Tack för påminnelsen, då vet jag vem det är: Prins i Gustaf 2, han är nämligen väldigt lik Gustaf.
Korrekt! :D

Steffan Rudvall

Vad hör vi i detta ljudklippet?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2023 kl. 20:13:23Vad hör vi i detta ljudklippet?

Jag vill säga att de e Johan Hedenberg men jag tror att de kommer från Mario filmen & då e de ingen mindre än Charles Martinet.JAG KAN INTE TRO ATT DET ÄR SANT,LÅTER HELT OSANNOLIKT!!!!

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 20:38:47Jag vill säga att de e Johan Hedenberg men jag tror att de kommer från Mario filmen & då e de ingen mindre än Charles Martinet.JAG KAN INTE TRO ATT DET ÄR SANT,LÅTER HELT OSANNOLIKT!!!!
Det första stämmer inte det andra. Det är Johan Hedenberg och har ingen koppling till Mario.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2023 kl. 20:47:57Det första stämmer inte det andra. Det är Johan Hedenberg och har ingen koppling till Mario.
Men varifrån kommer de?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 21:47:07Men varifrån kommer de?
Richard Scarrys äventyrsvärld.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2023 kl. 21:48:48Richard Scarrys äventyrsvärld.
De hade jag aldrig trott,vem tusan e Mario där?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 18 maj 2023 kl. 22:08:17De hade jag aldrig trott,vem tusan e Mario där?
Mario är en karaktär i ett avsnitt som har ett segment som utspelar sig i Venedig. 

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2023 kl. 22:16:13Mario är en karaktär i ett avsnitt som har ett segment som utspelar sig i Venedig.
Vilken coincidens,herregud