Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Mumintrollet och hans vänner - kometen kommer (2020)

Startat av Goliat, 12 september 2020 kl. 18:10:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 11 mars 2022 kl. 19:37:16
Jag har läst någon stans att komiker andre Wickström medverka i filmen.
Inte i denna filmen, han medverkar i filtanimation serien och filmerna.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 mars 2022 kl. 19:15:26
Om den där rollistan som nämndes i början av tråden stämmer så är ju nästan alla ganska etablerade finlandssvenska skådespelare så man kanske kan kalla de "kändisar".

Listan ska enligt källa av finska biografen stämma då den ska ha varit inspelad och klar. Kunde faktiskt dubbelkollat med SF, det var klantigt att jag inte tänkte på det, de kanske har mer information.

Zebastian

Jag hoppas verkligen att den kommer till Sverige i sitt nya skick! Det ska bli så coolt att se den med perfekt bild och ljud!

Goliat

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 24 mars 2022 kl. 20:18:30
Vi får se om den kommer den 15:e
Jag såg att du länkade till en sida men inlägget var borta när jag skulle kolla. Men jag kan inte hitta den på SF Studios presssidor så vi får vänta och se vad som händer...

Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 24 mars 2022 kl. 20:21:23
Är det denna du tänker på?
Jag tror det jag märkte i för sig inte att det var Danmark men jag har nu kollat SF Studios danska presssidor och där finns inte heller något om Mumin.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 24 mars 2022 kl. 20:41:33
Jag tror det jag märkte i för sig inte att det var Danmark men jag har nu kollat SF Studios danska presssidor och där finns inte heller något om Mumin.

Det jag tycker är lite märkligt. Däremot så pratas det lite i en fan-grupp som samlar på Mumin om att detta kanske stämmer. Officiella hemsidan brukar oftast gå ut kort innan något släpps, ibland även samma dag som "överraskning", så har det varit med andra saker, de är lite hemliga av sig ibland. Men man tycker de borde göra reklam, så frågan är om detta är menat för digitalt släpp.

Så får vi tänka på att det verkar vara något problem i Sverige så i första hand skulle jag tro man får söka på utländska sidor som England, Danmark och Finland (på respektive språk) för att få mer information.

(Edit: men jag tycker personligen, om det släpps på bio så kort, borde få hinna se reklam för det)

Goliat

Får se om något händer i morgon. Verkar inte ske mycket nyheter. Dock tror de på att de kommer släppa ett datum i morgon i gruppen på discord (med muminfans)

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 14 april 2022 kl. 07:02:17
Får se om något händer i morgon. Verkar inte ske mycket nyheter. Dock tror de på att de kommer släppa ett datum i morgon i gruppen på discord (med muminfans)
Fick den där gruppen fram något release datum?

Goliat

Citat från: Zebastian skrivet 16 april 2022 kl. 12:12:47
Fick den där gruppen fram något release datum?

Nej tyvärr. Många besvikna. De hade hoppats på att det skulle offentliggöras nytt datum men det var tyst.

Däremot skickades det ut något meddelande (som kan varit bakom) ett nytt spel med Snusmumriken. Om det kan ha varit något som de syftat på med hint och inte filmen som alla trodde.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

Citat från: Zebastian skrivet 25 maj 2022 kl. 20:10:19
Någe nytt?

Den har funnits i 3 månader på MTV3's streaming dock (med även svenskt tal). Annars är det rätt tyst fortfarande.

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet 26 maj 2022 kl. 07:55:30
Den har funnits i 3 månader på MTV3's streaming dock (med även svenskt tal). Annars är det rätt tyst fortfarande.
Intressant. Finns det något sätt att komma åt MTV3s streamingtjänst från Sverige? Det brukar ju vara problematiskt att komma åt tjänster från våra nordiska grannländer, där det ofta inte räcker med "bara" VPN från landet ifråga...