Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mumintrollet och hans vänner - kometen kommer (2020)

Startat av Goliat, 12 september 2020 kl. 18:10:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Goliat

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 september 2023 kl. 10:56:43Den här filmen tänker jag inte se.
Om det nu stämmer att den går upp på bio i Sverige den 29 september och om den kommer till Skellefteå, kommer jag i alla fall gå och se den - det känns som att det var väldigt länge sedan man var på bio nu (närmare bestämt var det nog i juli eller början av augusti), och den närmaste tiden är det inte så mycket annat intressant som ser ut att komma...

Tyvärr befarar jag dock att filmen inte kommer att komma till Skellefteå, då de på sistone har hoppat över mycket som de inte tror lockar den breda massan... :(

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2023 kl. 14:27:37Om det nu stämmer att den går upp på bio i Sverige den 29 september och om den kommer till Skellefteå, kommer jag i alla fall gå och se den - det känns som att det var väldigt länge sedan man var på bio nu (närmare bestämt var det nog i juli eller början av augusti), och den närmaste tiden är det inte så mycket annat intressant som ser ut att komma...

Tyvärr befarar jag dock att filmen inte kommer att komma till Skellefteå, då de på sistone har hoppat över mycket som de inte tror lockar den breda massan... :(
Det knepiga är att de som har hand om reklamen samt även officiella bloggen (numera heter den "Nyheter") inte ens känner till den över huvud taget.

Moomin, SF, C More, MTV, Kindernet är de som ligger bakom, så man tycker även svenska SF borde veta mer. Men allt hände så hastigt och fort.

Steffan Rudvall

Den här trailern förbryllar mig det är en finsk SF Youtube kanal men datumet de påstår att filmen har premiär är 29 september vilket SF Studios finska pressajt går emot.

https://press.sfstudios.fi/line-up/cinema/64ec5ef64f70c/page?type=coming

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2023 kl. 16:17:39Den här trailern förbryllar mig det är en finsk SF Youtube kanal men datumet de påstår att filmen har premiär är 29 september vilket SF Studios finska pressajt går emot.

https://press.sfstudios.fi/line-up/cinema/64ec5ef64f70c/page?type=coming

Det stämmer inte riktigt, det datumet på svenska stämmer och den du hänvisar till gäller den finska (som ska visas först) den svenska versionen visas senare (datumet stämmer) tittar du på finska versionens trailer så stämmer datumet överens.

https://m.youtube.com/watch?v=_lmW7shmBK8

Goliat

Alltså datumet på hemsidan är för den finska versionen, inte svenska. 😉

Daniel Hofverberg

Citat från: Goliat skrivet  4 september 2023 kl. 15:00:49Det knepiga är att de som har hand om reklamen samt även officiella bloggen (numera heter den "Nyheter") inte ens känner till den över huvud taget.

Moomin, SF, C More, MTV, Kindernet är de som ligger bakom, så man tycker även svenska SF borde veta mer. Men allt hände så hastigt och fort.
Ja, det här är helt klart märkligt - och skumt att SF Studios svenska pressajt inte nämner ett ord om den här filmen.

Men samtidigt måste ju rimligtvis Filmstaden ha fått uppgifterna någonstans ifrån; de kan ju inte hitta på filmpremiärer från tomma intet...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2023 kl. 20:18:53Ja, det här är helt klart märkligt - och skumt att SF Studios svenska pressajt inte nämner ett ord om den här filmen.

Men samtidigt måste ju rimligtvis Filmstaden ha fått uppgifterna någonstans ifrån; de kan ju inte hitta på filmpremiärer från tomma intet...?
Uppgifterna stämmer ju med premiären av den svenska versionen i Finland men om det är den som menas så måste ett stort missförstånd har skett någonstans.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2023 kl. 20:23:05Uppgifterna stämmer ju med premiären av den svenska versionen i Finland men om det är den som menas så måste ett stort missförstånd har skett någonstans.
Jo, men Filmstaden kan väl rimligtvis inte ha plockat uppgifter från Finland utan vidare - det har väl trots allt sällan hänt att filmer haft exakt samma releasedatum i både Finland och Sverige, så det bör man ju aldrig kunna automatiskt lita på...? Så Filmstaden måste väl rimligtvis ha fått uppgifterna från någon svensk distributör eller källa...

Kanske läge att maila Filmstaden och fråga, med tanke på att ingen annan sajt på nätet bekräftar deras premiärdatum.

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2023 kl. 20:33:19Jo, men Filmstaden kan väl rimligtvis inte ha plockat uppgifter från Finland utan vidare - det har väl trots allt sällan hänt att filmer haft exakt samma releasedatum i både Finland och Sverige, så det bör man ju aldrig kunna automatiskt lita på...? Så Filmstaden måste väl rimligtvis ha fått uppgifterna från någon svensk distributör eller källa...

Kanske läge att maila Filmstaden och fråga, med tanke på att ingen annan sajt på nätet bekräftar deras premiärdatum.
Dessutom om man kollar på bio affischen som finns Filmstaden så står det ganska tydligt 15 september.

Daniel Hofverberg

Nu hittar jag faktiskt en annan källa som också anger premiärdatum 29 september - närmare bestämt Bioguiden, som t.o.m. har angivit ett datum och tid för en visning på en lokal biograf i Bräcke i Jämtland:
https://www.bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=d1b41531-0c42-4221-bf0f-0c24974dccd8
(Men ingen annan ort i landet som har någon angiven visning...)

De uppger SF Studios som svensk distributör, och man kan väl inte fastställa ett klockslag innan man vet om att en film faktiskt kommer att kunna visas då...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 september 2023 kl. 20:41:59Nu hittar jag faktiskt en annan källa som också anger premiärdatum 29 september - närmare bestämt Bioguiden, som t.o.m. har angivit ett datum och tid för en visning på en lokal biograf i Bräcke i Jämtland:
https://www.bioguiden.se/filmfokus.aspx?movieid=d1b41531-0c42-4221-bf0f-0c24974dccd8
(Men ingen annan ort i landet som har någon angiven visning...)

De uppger SF Studios som svensk distributör, och man kan väl inte fastställa ett klockslag innan man vet om att en film faktiskt kommer att kunna visas då...?
Om den faktiskt har premiär i Sverige den 29 september så undrar jag varför den inte dykt upp på pressidan ännu och varför den inte har "censurgranskats".

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 september 2023 kl. 20:44:58Om den faktiskt har premiär i Sverige den 29 september så undrar jag varför den inte dykt upp på pressidan ännu och varför den inte har "censurgranskats".
En ännu konstigare sak är att den även verkar ha fått andra röster på svenska också än den tidigare bestämda. Så mycket mystik kring filmen.

Osäker på finska dock, finns ju två finska trailers, har dock inte jämfört rösterna dock.