Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bilar (Disney/Pixar)

Startat av Disneyfantasten, 7 oktober 2020 kl. 10:39:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka spelar Gunnar Ernblad, Göran Gillinger, Jennie Jahns, Joakim Jennefors, Stephan Karlsén, Johan Lejdemyr, Anna Lundström, Emma Ramberg, Annika Rynger, Annica Smedius, Jessica Strömberg och Magnus Veigas i första filmen?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 oktober 2020 kl. 10:39:13
Gunnar Ernblad, Göran Gillinger, Stephan Karlsén, i första filmen?

Av all dom gillar jag dessa tre !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

E

Stephan dubbar en husbil i publiken under det sista racet som säger: Hallå kolla där de e ju Hudson Hornet

Gunnar dubbar en programledarbil som säger: Mcqueens förare kom fram till Kalifornien men Mcqueen var försvunnen

Det e dom enda jag vet, Johans riktiga röst känner jag inte till eftersom den är förvrängd när han dubbade WALL-E

Disneyfantasten

Angående 2an; vet någon vilka Rico Rönnbäck, Jamil Drissi, Miriam Bonassi, Ana Gil De Melo Nascimento, Jurek Sawka, Måns Nathaelson, Per-Arne Wahlgren, Daniel Sjöberg, Jennie Jahns, Christian Fex, Göran Gillinger, Anders Byström och Per Sandborgh i 2an?

Disneyfantasten

Angående 3an; vet någon vilka Anna Strand, Björn Lönner, Caroline Lönnquist, Eddie Hultén, Eje Elgh, Figge Norling, Göran Gillinger, Hanna Magnusson, Janne Blomqvist, Johan Olsson, Maria Hallgren-Hough, Matilda Tjerneld, Paolo Roberto, Anette Belander, Charlotte Ardai Jennefors och Catharina Bäärnhielm Lanke i 3an?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  8 oktober 2020 kl. 09:38:30
Angående 3an; vet någon Figge Norling, Göran Gillinger, Paolo Roberto, Anette Belander e i 3an?

Kul att fyra kändisar är med !

gstone

Det är lustigt att när han dubbade filmen tyckte Peter Sjöquist att Pixar hade gjort ett riktigt misstag och han trodde filmen skulle floppa  >:(

Tänk vad fel man kan ha.

gstone

I manualen till spelet står det vilka dom svenska rösterna är.

Dom flesta verkar vara andra än i filmen.

Dock står dom bara i groupp.

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 14 augusti 2023 kl. 18:34:27I manualen till spelet står det vilka dom svenska rösterna är.

Dom flesta verkar vara andra än i filmen.

Dock står dom bara i groupp.
Kan du skicka bild?

gstone

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 maj 2024 kl. 19:51:12Kan du skicka bild?
Nu har jag smalat all info om Bilar spelets dubbning som finns ner skrivet 

You"re Welcome 😁❤️👍

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 10 maj 2024 kl. 20:07:49Nu har jag smalat all info om Bilar spelets dubbning som finns ner skrivet

You"re Welcome 😁❤️👍
Tack så mycket.

Då hade jag rätt om endel röster.
Dock hade jag fel om Sally, trodde hon gjordes av Jennie Jahns i spelet.

Vore bra om @Daniel Hofverberg la in dessa uppgifterna.

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 maj 2024 kl. 20:55:35Tack så mycket.

Då hade jag rätt om endel röster.
Dock hade jag fel om Sally, trodde hon gjordes av Jennie Jahns i spelet.

Vore bra om @Daniel Hofverberg la in dessa uppgifterna.
Dubbningshemsidan har ju ingen avdelning för spel...

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 10 maj 2024 kl. 20:56:46Dubbningshemsidan har ju ingen avdelning för spel...
Det är väl för att få spel dubbas.
Men det borde skaffas då dom få dubbade spelen som finns ska kunna dokumenteras.
Även nyfiken på rösterna i Buzz spelen till Ps2 jag brukade spela.
Quiz spel till PlayStation 2 som jag älskade som liten.

Yes Bilar spelet kommer jag också ihåg.

Minns även att Nhl 06 hade svensk voice over med Arne Hegerfors och Anders Ankan Parmström.

Tror dock fler Pc spel är dubbade men jag spelade nästan bara på konsol som liten.

Jonas9881

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 10 maj 2024 kl. 21:05:56Det är väl för att få spel dubbas.
Men det borde skaffas då dom få dubbade spelen som finns ska kunna dokumenteras.
Även nyfiken på rösterna i Buzz spelen till Ps2 jag brukade spela.
Quiz spel till PlayStation 2 som jag älskade som liten.

Yes Bilar spelet kommer jag också ihåg.

Minns även att Nhl 06 hade svensk voice over med Arne Hegerfors och Anders Ankan Parmström.

Tror dock fler Pc spel är dubbade men jag spelade nästan bara på konsol som liten.
Tänker du rösten till Buzz när han är med i Toy Story på PS2, då hans spel var separat och så skjuter han fiender i rymden?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare