Författare Ämne: Alice i Underlandet (Disney)  (läst 56 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 075
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
Alice i Underlandet (Disney)
« skrivet: 10 oktober 2020 kl. 10:06:36 »
Ser framemot när Alexander Lundahl väl publicerar denna på sin blogg och hoppas att han lyckas få fram tiden då dubbningen spelas in och vem som står bakom "Musikregi" för omdubbningen, samt vilka som sjunger i kören och vilka som spelar alla Blommorna, vem som spelar Fågeln, vilka som spelar Juryn och vem som spelar Kommandoutroparen (som aldrig syns men han skriker typ "avdelning, halt", "räkna")

Först ska Alexander bli klar med att färdigställa rollistorna till Pank och Fågelfri och Pongo och De 101 Dalmatinerna, undrar hur det går för honom förresten...

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 075
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Alice i Underlandet (Disney)
« Svar #1 skrivet: 12 oktober 2020 kl. 21:23:28 »
En vild gissning är att medverkande är flera av de som också var inblandade i Quack Pack, Oliver och Gänget (omdubbningen), Herkules, Djungel George, Musse Piggs Bästa, Kalle Ankas Bästa, Lilla Djungelboken och Flubber som dubbades av KM det året... (1997) (möjligen även några av de som medverkade i KM-dubbningarna gjorda 1998)

En annan vild gissning är att omdubbningen spelades in oktober 1997-januari 1998 i och med att VHS-utgåvan gavs ut mars 1998 (då omdubbningen av Pinocchio som spelades in juni-augusti 1995 och gavs ut på VHS 18 oktober 1995 och andra omdubbningen av Dumbo som spelades in augusti-november 1996 gavs ut på VHS 22 januari 1997)

Jag tror att den tidigaste tänkbara månaden för inspelningen är oktober 1997 och den senaste tänkbara månaden för inspelningen är januari-februari 1998...