Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

TV3 kan bli tvingade att börja sända barnprogram igen

Startat av Adam Larsson, 22 oktober 2020 kl. 21:09:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 juli 2022 kl. 11:07:25
TV3 är kodad i marknätet, ja. Men jag har alltid kunnat se TV3 okodat som en del av grundutbudet i alla kabelnät jag har haft tillgång till, antingen analogt eller digitalt i SD-upplösning.
Inte hos Sappa i alla fall, där är TV3 kodad.

TVARK Sweden

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juni 2022 kl. 00:17:26

Även mot slutet av perioden som TV3 sände barnprogram blev det problematiskt, sedan dess att TV3 började sända i det digitala marknätet (Boxer), då det innebar att reklamen under barnprogram tvingades döljas just för Boxer-abonnenter men inte för övriga. Det gjorde att man i det digitala marknätet istället sände en snurrande TV3-logga i 3 - 4 minuter medan övriga kunder fick se reklam mitt i barnprogrammen; tämligen irriterande - och ännu värre då TV3 ibland glömde bort att stänga av TV3-loggan, så att Boxer-kunder ibland förlorade 1 - 2 minuter av handlingen efter reklampausen... :(

Detta har jag inget minne av faktiskt, har en inspelning från TV3 julafton 2006 och där var reklam med under barnprogrammen och den är inspelad från Boxer.
TV och filmsamlare.
Har över 600 timmar digitaliserat material från VHS samt över 1000 DVD skivor med inspelningar.