Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jag älskar Donald Trump

Startat av gstone, 23 oktober 2020 kl. 23:22:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 01:35:11
"så kräver jag att flera oberoende källor skriver samma sak - och förstås att minst en källa bör ses som neutral och opartisk, utan några uppenbara baktankar." = Men du kallade Nordiska Motståndsrörelsen för en nynazistisk organisation/parti.
Ja, för det är dem - och det kan jag uppvisa tusentals källor på. Så långt behöver man inte ens diskutera, för det är obestridbart.

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 01:35:11
"kräver jag att flera oberoende källor skriver samma sak" = Men vad händer om alla dessa källor ägs av samma människor?
Ja, skulle exakt samma ägare ligga bakom flera olika tidningar/sajter, så bör det räknas som en enda; såvida det inte finns tydliga tecken på att journalisterna ifråga är oberoende även om ägaren är samma. Men det är ju ganska ovanligt att det förekommer i någon högre grad, annat än för riktigt stora multinationella mediebolag.

Daniel Hofverberg

Precis, och det är inga svårigheter att hitta fler källor än dessa. :)

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 01:45:09
wikipedia ägs av judar som hatar NMR.

Tack för att du visar sina nazistiska sympatier öppet.

Please försvinn från min åsyn.

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 01:45:09
Är detta ett dåligt skämt från dig?

wikipedia ägs av judar som hatar NMR.
DN är vänsterextrema som hatar NMR.
expo är också vänsterextrema som hatar NMR.

Så deras propaganda lyssnar ni på utan problem.
Dagens Nyheter är oberoende liberal, och är därmed snarare mitten än vänster; än mindre extremistisk.

Såvitt jag vet är Expo partipolitiskt neutral, som inte kan placeras in varken vänster eller höger, även om i och för sig flera som historiskt skrivit för Expo nog varit mer vänsterinriktade.

Och personligen kan jag inte hitta några källor som tyder på att Wikipedia skulle "ägas av judar". Rent formellt sett ägs Wikipedia av en icke vinstdrivande stiftelse (Wikimedia Foundation) som Wikipedias grundare Jimmy Wales grundade, och vilken religion Jimmy Wales eventuellt skulle tillhöra hittar jag inga bevis för på nätet.

Daniel Hofverberg

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 02:01:53
Vet du ens att vem som helst får skriva på Wikipedia och ändra på sidorna om man är betalande medlem?
Så hur ska man veta vad är sant där?
Så sant, så hur vet du vilken religion som just den personen som skrivit det där stycket på Wikipedia råkar tillhöra...?

"Såvitt jag vet är Expo partipolitiskt neutral" = När man använder ord som "nazist" då är man inte neutral, samma sak om man kallade en socialdemokrat för sosse.
Nazist är ett neutralt ord.

Hitler kanske inte såg det på det sättet, men efter andra världskriget måste det definitivt betraktas som ett neutralt ord.

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 01:48:25
Så man får inte ens säga vem äger vad, inte konstigt att yttrandefriheten är död och begraven.
Man får säga mycket, men yttrandefriheten trumfar inte över hets mot folkgrupp; som en del av det du skriver kommer farligt nära...

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 02:10:04
Lagen hets mot folkgrupp finns bara för att mörda yttrandefriheten. = Six Jewish Companies Control 96% of the World's Media.

Sådär säger bara en nazist.

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 02:23:57
Men om folk hatar mina inlägg behöver man bara ta bort dem och erkänna att man gilla inte sanningen eller yttrandefriheten.

Nej forsätt skriv, snälla! Jag och min BFF garvar fan ihjäl oss åt dina försök att vara Svensson-nazist  ;D

Sabelöga

Vet du ens att vem som helst får skriva på Wikipedia och ändra på sidorna om man är betalande medlem?
Så hur ska man veta vad är sant där?
Du behöver inte betala för att redigera Wikipedia, du behöver inte ens logga in. Man kan skriva rakt upp och ner för att rätta stavfel och så vidare.

Dessutom diskuteras artiklarnas innehåll flitigt på diskussionssidorna vilket är något du borde kolla upp ifall du skulle ha problem med en artikels innehåll. Och kanske till och med själv delta i diskussionen :)
Houba !

Sabelöga

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 08:59:30
Jag testade men blev direkt stoppad, för sanningen är förbjuden där också.
Isånnafall måste du ha skrivit något riktigt obehagligt för sanningen är ju inte förbjuden, ej heller kontroversiella åsikter, däremot hat och hot, bara så du vet.
Houba !

Lilla My

Citat från: Hey Arnold på svenska skrivet 10 november 2020 kl. 09:03:19
Världen som Lilla My kommer ifrån = 2 + 2 = 5.

Nej nej, 2 + 2 är fisk - Det vet ju alla!

Erika

Tar och låser tråden då den har spårat ur.

Daniel Hofverberg

För allas kännedom har Hey Arnold på svenska blivit bannlyst i två veckor, så han får tid att tänka över sitt beteende.

Det är givetvis fullständigt oacceptabelt att posta länkar till nynazistiska sajter, liksom att försvara Nordiska Motståndsrörelsen och/eller andra nynazistiska organisationer. Konspirationsteorier som helt saknar bevis eller vetenskapligt stöd undanbedes också. :)