Josefin

Författare Ämne: Svenska bildversioner på Disney +  (läst 109 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mathilda Gustafsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 627
    • Visa profil
Svenska bildversioner på Disney +
« skrivet: 25 oktober 2020 kl. 23:01:29 »
Jag har hört att Snövit ska ha ha en nyproducerad svenska bildversion är översättningen densamma som den gamla? Kan man kanske få se bilder?

Den lilla sjöjungfrun visades på SVT för några år sedan med nyproducerat bildversion finns den på Disney +?

• Hjältemedlem
    • Visa profil
SV: Svenska bildversioner på Disney +
« Svar #1 skrivet: 26 oktober 2020 kl. 20:45:41 »
Jag har hört att Snövit ska ha ha en nyproducerad svenska bildversion är översättningen densamma som den gamla? Kan man kanske få se bilder?

Den lilla sjöjungfrun visades på SVT för några år sedan med nyproducerat bildversion finns den på Disney +?
ingen?

Inloggad Simon Axelsson

• Filmfan
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 520
  • Kön: Man
  • Mannen på bilden är uppenbarligen inte jag.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 26 oktober 2020 kl. 20:56:57 »
ingen?

Nej, just dem har jag ingen information angående, men jag vet om diverse andra filmer på Disney + med svensk bildversion

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 28 oktober 2020 kl. 13:47:38 »

Ingen?

Utloggad Eriksson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 601
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 28 oktober 2020 kl. 14:38:33 »
Walts tack i början av Snövit och de sju dvärgarna är annorlunda översatt gentemot VHS-versionen (som jag antar är samma som den första DVD-versionen).

På VHS-versionen lyder det: Ett varmt tack till alla mina medhjälpare! Genom deras aldrig svikande intresse har denna film kommit till.

På Disney plus-versionen: Mitt stora tack till mina medarbetare vars lojalitet och kreativa strävan gjorde denna film möjlig. (Denna lydelse är identisk med textningen på 2009 års DVD-utgåva)

Utöver titeln är förtexterna i övrigt är inte översatta i Disney plus-versionen. Inte heller texten i boken eller texten i slutet (Så vacker ännu i döden...) står på svenska, och behövs ju strängt taget inte eftersom berättaren läser upp det, men nog ser det mer påkostat ut om även den texten står på svenska.

Den lilla sjöjungfrun har inte svensk bildversion på Disney plus.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.