Josefin

Författare Ämne: Bubsy  (läst 89 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 361
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
Bubsy
« skrivet: 29 oktober 2020 kl. 13:18:07 »
Denna irriterande karaktär med en sjukt irriterande catchphrase skulle fått ett eget program men tack & lov blev de aldrig av.Bubsy e inget annat än den mest ökända Sonic Ripoffen som skapades på 90-Talet.
Jag e också 99% säker på att denna pilot aldrig sänts i Sverige

Utloggad gstone

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 861
  • Jag har Aspergers och älskar film !
    • Visa profil
SV: Bubsy
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2020 kl. 17:18:55 »
Denna irriterande karaktär med en sjukt irriterande catchphrase skulle fått ett eget program men tack & lov blev de aldrig av.Bubsy e inget annat än den mest ökända Sonic Ripoffen som skapades på 90-Talet.
Jag e också 99% säker på att denna pilot aldrig sänts i Sverige

What could possibly go wrong.

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #2 skrivet: 29 oktober 2020 kl. 18:46:19 »
What could possibly go wrong.
Vilket också e namnet på den där förbannade piloten

Utloggad jimstrom

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 554
  • Kön: Man
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 29 oktober 2020 kl. 19:27:40 »
Problemet med Bubsy var att dom försökte göra honom till Sonic, i spelet "Claws Encounter of the Fur Kind" Har Bubsy sarkastiska kommentarer innan varje bana, bla. sagda replik "What could possibly go worng?" problemet är att Rob Paulsen inte leverar repliken med sarkasm, om Paulsen gjort Bubsy mer som Raphael i TMNT sådär lagom sarkastisk och lite tillbaka dragen, tror jag karaktären hade fungerat bättre.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Utloggad MOA

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #4 skrivet: 29 oktober 2020 kl. 20:32:53 »
Problemet med Bubsy var att dom försökte göra honom till Sonic, i spelet "Claws Encounter of the Fur Kind" Har Bubsy sarkastiska kommentarer innan varje bana, bla. sagda replik "What could possibly go worng?" problemet är att Rob Paulsen inte leverar repliken med sarkasm, om Paulsen gjort Bubsy mer som Raphael i TMNT sådär lagom sarkastisk och lite tillbaka dragen, tror jag karaktären hade fungerat bättre.
Rob Paulsen hatade att spela Bubsy

Utloggad jimstrom

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 554
  • Kön: Man
  • Du ska alltid vara så jävla smart - Don Haka
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 29 oktober 2020 kl. 21:06:25 »
Oh ja, det har han uttryckt tydligt ett flertal gånger i sin egna podcast Talkin' Toons :D
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)