Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 22:20:17
För att John Harryson är Joakim von Anka för det svenska folket ingen kan göra det bättre än honom.

Precis, därför tycker jag att Göran Engman är helt okej och godtagbar som ersättare, men om man utgår ifrån Alan Tudyk så tycker jag att Jonas Bergström och Guy De La Berg var ganska bra, Johannes Brost röstkaraktär var hyfsat lik Alan Young men lät tyvärr på tok för ung för att trovärdigt kunna passa karaktären, undantaget är väl vid flashback-scenen som Benjamin visar honom, däremot tror jag att Johannes Brost hade passat som Von Pluring...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 22:23:43
Precis, därför tycker jag att Göran Engman är helt okej och godtagbar som ersättare, men om man utgår ifrån Alan Tudyk så tycker jag att Jonas Bergström och Guy De La Berg var ganska bra, Johannes Brost röstkaraktär var hyfsat lik Alan Young men lät tyvärr på tok för ung för att trovärdigt kunna passa karaktären, undantaget är väl vid flashback-scenen som Benjamin visar honom, däremot tror jag att Johannes Brost hade passat som Von Pluring...
Johannes skulle nog hoppas att om han fick rollen nu. Det går ju dock inte för att han är avliden.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 juli 2021 kl. 22:23:43

Alan Young inte Alan Tudyk  ;)
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2021 kl. 22:26:31
Johannes skulle nog hoppas att om han fick rollen nu.

Mycket möjligt, han var äldre under 2000-talet och 2010-talet när han medverkade i bl.a. Familjen Robinson och Draktränaren 1 & 2, tyvärr är dock Johannes inte längre i livet...

Citat från: gstone skrivet  1 juli 2021 kl. 22:27:16
Alan Young inte Alan Tudyk  ;)

Skrev visst fel i hastigheten, blandade ihop Alan-erna...

Eriksson

Jag har inte hört Jonas Bergström som Joakim, men spontant tycker jag att det borde finnas flera som skulle passa bättre i rollen. Helst hade jag nog velat höra nån gammal räv som kanske Bert-Åke Varg eller Peter Harryson, fast jag vet inte hur aktiva de är idag. Peter Harryson tror jag har slutat.

Jag skulle nog vilja sträcka mig så långt som att både Per Sandborgh, Steve Kratz och Gunnar Ernblad hade varit bättre som Joakim än Göran Engman. Engman är en duktig skådespelare men han är inte Joakim, punkt slut!
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Eriksson

Eller Anders Nyström borde det naturligtvis ha varit! Han är fortfarande aktiv, vad jag vet.
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

gstone

Citat från: Eriksson skrivet  2 juli 2021 kl. 15:56:30
Eller Anders Nyström borde det naturligtvis ha varit! Han är fortfarande aktiv, vad jag vet.

Han dubbar faktiskt Joakims pappa serien.

gstone

Citat från: Eriksson skrivet  2 juli 2021 kl. 15:52:55
Jag har inte hört Jonas Bergström som Joakim, men spontant tycker jag att det borde finnas flera som skulle passa bättre i rollen. Helst hade jag nog velat höra nån gammal räv som kanske Bert-Åke Varg eller Peter Harryson, fast jag vet inte hur aktiva de är idag. Peter Harryson tror jag har slutat.

Jag skulle nog vilja sträcka mig så långt som att både Per Sandborgh, Steve Kratz och Gunnar Ernblad hade varit bättre som Joakim än Göran Engman. Engman är en duktig skådespelare men han är inte Joakim, punkt slut!

Göran Engman är ju ganska bra som Joakim.

Jag tror inte Steve Kratz hade passat

Dock kankse Per Sandborgh eller Gunnar Ernblad.

gstone

Både  Bert-Åke Varg och  Peter Harryson hade nog passat.

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2021 kl. 16:39:36
Göran Engman är ju ganska bra som Joakim.

Jag tror inte Steve Kratz hade passat

Dock kankse Per Sandborgh eller Gunnar Ernblad.
Citat från: gstone skrivet  2 juli 2021 kl. 16:40:27
Både  Bert-Åke Varg och  Peter Harryson hade nog passat.

Själv är jag inte så säker på någon av dem, både Per Sandborgh och Steve Kratz och Guld-Ivar spelar redan Flinthjärta i serien (samt även Sigge McKvack, Däng och Kräng) och Gunnar Ernblad spelar redan Albert och Big Bäng, Gunnar är inte heller särskilt lik varesig John Harryson eller Alan Tudyk och Bert-Åke Varg är jag också osäker på, Peter Harryson är visserligen son till John Harryson, men han är inte helt lik Alan Tudyk...  :-\ (de skulle dock bli bättre än Peter Wanngren iallafall)

Jag tycker ändå att Göran Engman är helt okej som ersättare, hans röstläge är ganska likvärdigt John Harryson men absolut inte tillräckligt för att det ska gå att förväxla deras röster, naturligtvis kommer han dock inte alls i närheten av John Harrysons nivå, men han är bättre än flera andra i den rollen och godkänd, men John Harryson är och förblir den enda sanna Joakim...

Personligen tror jag att Hans Wahlgren hade kunnat göra en ganska bra tolkning som Joakim, vet dock inte om han är aktiv nuförtiden...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 17:36:49
Jan skulle nog passa som Joakim.

Vilken Jan?

Citat från: Eriksson skrivet  2 juli 2021 kl. 15:56:30

Dock inte i särskilt stor skala...  :(

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 17:48:05
Koldenius.

Osäker, men han skulle definitivt vara bättre än Peter Wanngren...

Tyvärr är dock Koldenius inte längre aktiv nuförtiden...  :( (han är dessutom bosatt i Karlskoga)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  2 juli 2021 kl. 17:51:34
Osäker, men han skulle definitivt vara bättre än Peter Wanngren...

Tyvärr är dock Koldenius inte längre aktiv nuförtiden...  :( (han är dessutom bosatt i Karlskoga)
Jag tänkte mig mellan 2004 och framåt.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 17:55:19
Jag tänkte mig mellan 2004 och framåt.

Dock har Disney inte anlitat KM Studio efter 2004, och det är hos dem som Koldenius dubbat...

Annars kanske i KM Studios musiksagor...