Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

DuckTales - Disney+ (Nydubb på Svenska)

Startat av Goliat, 6 november 2020 kl. 07:04:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Efterlyses:

TILL NEPHEWS DO US PART. Om någon skulle ha en inspelning av det avsnittet så hojta till. Närmsta oiginal, alltså inte den dåligt ljudtvättade versionen som cirkuleras, tar dock gärna den versionen de använde innan ljudtvätten.

simon.bjornen

Jag var i kontakt med SDI media och de vill inte säga så mycket om detta, men det hon avslutade mailet med är citat "men den kommer ju snart ut så att du kan höra  :)"
Alltså så verkar inte Ducktales (1987) inte vara långt borta innan den dyker upp på disney +.

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  9 november 2020 kl. 12:03:15
Väldigt dåliga nyheter.

gstone

Citat från: simon.bjornen skrivet 17 november 2020 kl. 14:53:37
Jag var i kontakt med SDI media och de vill inte säga så mycket om detta, men det hon avslutade mailet med är citat "men den kommer ju snart ut så att du kan höra  :)"
Alltså så verkar inte Ducktales (1987) inte vara långt borta innan den dyker upp på disney +.

Vad kommer" snart ut " ?

Menar du att det kommer snart på Disney Plus i Sverige ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 17 november 2020 kl. 15:32:21
Det var så jag förstod det.

simon.bjornen

Ja det var så tolkade hennes svar då det va lite kryptiskt. Så hoppas det verkligen är så! Jag väntar till fredagar och håller tummarna att det ska stå med i listan disney + släpper.

Citat från: gstone skrivet 17 november 2020 kl. 15:32:21
Vad kommer" snart ut " ?

simon.bjornen

Ni kanske har pratat om det tidigare, men är det hela säsong 1 som kommer dubbas om dvs alla avsnitt som ursprungligen dubbades av Mediadubb? Om ja, får man fortfarande använda ankliv introt nu när SDI media dubbar om eller för SDI ett nytt alt använder km studios "knattar" ?  :-\
Många frågor.

simon.bjornen

Kan man höra detta någonstans ?

Citat från: Erika skrivet  6 november 2020 kl. 12:05:38
Vad tråkigt att man har dubbat om, men samtidigt är jag inte heller förvånad... :( Vet du om fler avsnitt har blivit omdubbade?

Avsnittet är från den första säsongen, så ursprungligen dubbades det avsnittet av Media Dubb.

Disneyfantasten

Kom att tänka på en sak; det kanske bara är jag, men personligen hade jag hellre velat om MediaDubbs avsnitt dubbades om redan 1990-1991-1992...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 november 2020 kl. 18:57:14
Kom att tänka på en sak; det kanske bara är jag, men personligen hade jag hellre velat om MediaDubbs avsnitt dubbades om redan 1990-1991-1992...
Nej

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 20 november 2020 kl. 19:41:48
Nej

Jag menade mest istället för att dubba om avsnitten så sent som 2020, om man ska välja mellan pest och kolera...

Disneyfantasten

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 20 november 2020 kl. 19:57:45
Har dom ens förmågan? Dom dubbar ju om hela serien igen...

Vad menar du med det? Alla KM-utförda avsnitt är ju orörda!  ;)

gstone

Jag tycker Jonas Bergström borde spelat Joakim, Han är mer lik Alan Young !

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 november 2020 kl. 21:19:10
Jag tycker Jonas Bergström borde spelat Joakim, Han är mer lik Alan Young !
Fast i Sverige har man väl aldrig brytt sig om att Joakim von Anka ska låta som orginalrösten...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 november 2020 kl. 21:27:34
Fast i Sverige har man väl aldrig brytt sig om att Joakim von Anka ska låta som orginalrösten...

Tänkt det kan vara dags att börja bry sig , Jag förstår om nya Duck Tales har en Joakim röst. Men det är en omdubbning av orginal serien -

Jonas Bergström är ju fortfrande högst aktiv.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 november 2020 kl. 23:03:37
Tänkt det kan vara dags att börja bry sig , Jag förstår om nya Duck Tales har en Joakim röst. Men det är en omdubbning av orginal serien -

Jonas Bergström är ju fortfrande högst aktiv.
Egentligen är väl det viktigaste att Joakim von Anka skall låta som John Harryson eftersom att det är så de flesta känner till karaktärens röst.