Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Omröstning

Vem gjorde bäst dubbningar?

Lasse Swärd
0 (0%)
Doreen Denning
7 (100%)

Antal personer som röstat: 7

Författare Ämne: Lasse Swärd VS Doreen Denning  (läst 455 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
Lasse Swärd VS Doreen Denning
« skrivet: 10 november 2020 kl. 12:53:56 »
Lasse Swärd VS Doreen Denning?
Pikachu, använd åskstöt!

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 8 673
    • Visa profil
SV: Lasse Swärd VS Doreen Denning
« Svar #1 skrivet: 12 november 2020 kl. 11:23:08 »
Lasse Swärd VS Doreen Denning?
Doreen Denning för jag är uppvuxen med Disney  :)

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 12 878
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 20 november 2020 kl. 17:10:02 »
Jag röstade på Doreen Denning just för att hon gjort fler dubbningar än vad Lasse Swärd har gjort!  :) (fast Lasse Swärd och även Martin Söderhjelm gjorde också bra dubbningar)
« Senast ändrad: 20 november 2020 kl. 19:47:24 av Disneyfantasten »

Utloggad Henrik Karlsson

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 20 november 2020 kl. 23:40:22 »
Doreen Denning för jag är uppvuxen med Disney  :)
Vi är dock också vuxna med Lucky Luke och Bröderna Daltons hämnd som är en Lasse Swärd dubbning.

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 20 november 2020 kl. 23:41:56 »
Vi är dock också vuxna med Lucky Luke och Bröderna Daltons hämnd som är en Lasse Swärd dubbning.
Ja, men Doreen Denning har gjort mycket mer dubbningar.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:09:51 »
Rätta mig om jag har fel, men som jag förstått det så har Martin Söderhjelm och Doreen Denning endast regisserat dubbningar av filmer producerade i USA (däribland Disney och en del annat också) medan Lasse Swärd endast regisserat dubbningar av filmer som producerats i Frankrike?

Utloggad MOA

• Medverkar i AOSTH podcast av Pixelklubben 64 till hösten
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 428
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #6 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:20:57 »
Rätta mig om jag har fel, men som jag förstått det så har Martin Söderhjelm och Doreen Denning endast regisserat dubbningar av filmer producerade i USA (däribland Disney och en del annat också) medan Lasse Swärd endast regisserat dubbningar av filmer som producerats i Frankrike?
Som typ Asterix?

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:28:06 »
Det stämmer inte Doreen Denning har dubbat serier och filmer som inte kommer från USA och Lasse Swärd har dubbat mer än bara som som kommer från Frankrike.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:35:33 »
Det stämmer inte Doreen Denning har dubbat serier och filmer som inte kommer från USA och Lasse Swärd har dubbat mer än bara som som kommer från Frankrike.

Justé, Mio Min Mio är ju producerad i Tyskland tror jag och Fantastiska Wilbur är en Hanna-Barbera produktion och Hanna-Barbera är producerade i USA, sedan är ju Jakten På Skattkammarön producerad i Japan och alla dessa tre har ju regisserats av Lasse Swärd...

Vilka filmer har Doreen Denning dubbat som inte är producerade i USA? (utöver Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten och en del Smurfarna-produktioner i början av 1980-talet som dessa producerades i Frankrike)

Fast Doreen Denning har väl aldrig dubbat några TV-serier?  ???

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:39:41 »
Justé, Mio Min Mio är ju producerad i Tyskland tror jag och Fantastiska Wilbur är en Hanna-Barbera produktion och Hanna-Barbera är producerade i USA, sedan är ju Jakten På Skattkammarön producerad i Japan och alla dessa tre har ju regisserats av Lasse Swärd...

Vilka filmer har Doreen Denning dubbat som inte är producerade i USA? (utöver Smurfarna och Den Förtrollade Flöjten och en del Smurfarna-produktioner i början av 1980-talet som dessa producerades i Frankrike)

Fast Doreen Denning har väl aldrig dubbat några TV-serier?  ???
Dock så är ju Smurf produktionerna från början av 80-talet avsnitt ur hanna-barbera tv-serien. Doreen har dock dubbat några Asterix filmer och hon har faktiskt dubbat tv-serier dock inga kända sådana.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:51:32 »
Dock så är ju Smurf produktionerna från början av 80-talet avsnitt ur hanna-barbera tv-serien. Doreen har dock dubbat några Asterix filmer och hon har faktiskt dubbat tv-serier dock inga kända sådana.

Är du säker? För jag kan inte komma på en enda Asterix-film som dubbats av Doreen Denning! (både Asterix och Hans Tappra Galler, Asterix och Kleopatra och Asterix 12 Stordåd är alla tre dubbade av Lasse Swärd, Asterix Gallernas Hjälte är dubbad av Monica Forsberg och KM Studio, Asterix och Britterna och Asterix och Bautastensmällen är båda dubbade av Videobolaget och Asterix i Amerika är dubbat av Salut Audio)

Justé, Smurfarna är också Hanna-Barbera producerade...

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 2 april 2021 kl. 17:57:02 »
Är du säker? För jag kan inte komma på en enda Asterix-film som dubbats av Doreen Denning! (både Asterix och Hans Tappra Galler, Asterix och Kleopatra och Asterix 12 Stordåd är alla tre dubbade av Lasse Swärd, Asterix Gallernas Hjälte är dubbad av Monica Forsberg och KM Studio, Asterix och Britterna och Asterix och Bautastensmällen är båda dubbade av Videobolaget och Asterix i Amerika är dubbat av Salut Audio)

Justé, Smurfarna är också Hanna-Barbera producerade...
Hon har dubbat Asterix & Obelix möter Caesar. Bara för att klargöra så är inte Smurfarna och den förtrollade flöjten hanna-barbera.

Inloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: 2 april 2021 kl. 18:08:57 »
Hon har dubbat Asterix & Obelix möter Caesar. Bara för att klargöra så är inte Smurfarna och den förtrollade flöjten hanna-barbera.

Nej det förstås, Den Förtrollade Flöjten är fransk-producerad medan TV-serien är producerad av Hanna-Barbera...