Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Kul att äntligen få se hur Olav F. Andersen ser ut. Ser även fram emot Par i pixlars intervju med honom. :) Tack jimstrom för bild och information!   

jimstrom

Citat från: MOA skrivet  6 juni 2021 kl. 22:32:44
Den sistnämnda har jag aldrig hört talas om

Kättie Nilsson gjorde rösten till Gammelmor Pilrot i Pocahontas.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Citat från: jimstrom skrivet  6 juni 2021 kl. 22:54:50
Kättie Nilsson gjorde rösten till Gammelmor Pilrot i Pocahontas.

Det är det ÄNDA hon någonsin gjort.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  4 juli 2021 kl. 01:52:51
Det är det ÄNDA hon någonsin gjort.
Nej, långt ifrån - däremot är nog Pocahontas den enda dubbningen som Kätie Nilsson medverkat i, men det är en helt annan femma...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  4 juli 2021 kl. 02:12:01
Nej, långt ifrån - däremot är nog Pocahontas den enda dubbningen som Kätie Nilsson medverkat i, men det är en helt annan femma...

vad menar du ?

Steffan Rudvall

Följande är en helt omodifierad bild av Hasse Jonsson....

gstone

TonyTonka

Jag vet inte om någon postat bild på henne ännu, men här är en bild på Karin Miller i filmen Dödspolare-

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

MOA

Citat från: TonyTonka skrivet 12 oktober 2021 kl. 18:53:17
Jag vet inte om någon postat bild på henne ännu, men här är en bild på Karin Miller i filmen Dödspolare-
Bättre än dom förra bilderna

gstone

Kättie Nilsson har aldrig agerat utanför Pocahontas och dess uppföljare.

JRL

Citat från: Erika skrivet  6 juni 2021 kl. 22:47:32
Kul att äntligen få se hur Olav F. Andersen ser ut. Ser även fram emot Par i pixlars intervju med honom. :) Tack jimstrom för bild och information!

Jag funderade så sent som igår på att skriva och fråga om någon visste någonting mer om honom, eftersom han verkade vara dubbningsvärldens störste doldis, men hittade ingen lämplig tråd, och ville inte starta en ny bara för att fråga om det. Jag misstänkte att namnet faktiskt kunde vara pseudonym, eftersom till och med Daniel verkade ha svårt att få reda på något mer om honom (och namnet ärligt talat låter lite grann som en pseudonym). Han var en av extremt få av de riktigt stora inom branschen som jag inte hade något som helst ansikte på, fram tills nu! :)

(Någon borde fråga honom angående dubbningsvärldens näst största mysterium, efter vem E.H. Brochmann var, nämligen vem som spelade Wally i Denver. Jag misstänker att Olav vet.)

Daniel Hofverberg

Citat från: JRL skrivet 13 oktober 2021 kl. 01:32:27
(Någon borde fråga honom angående dubbningsvärldens näst största mysterium, efter vem E.H. Brochmann var, nämligen vem som spelade Wally i Denver. Jag misstänker att Olav vet.)
Mysteriet om vem som spelade Wally i Denver - den siste dinosaurien löstes redan 2016 - se mer i det här inlägget:
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=474.msg23297#msg23297

Det var alltså Mårten Toverud. :)

Däremot har säkert Olav F. Andersen en hel del annat intressant att komma med - kanske vore intressant att försöka få tag i honom och höra om han ställer upp på intervju för Dubbningshemsidan...?

JRL

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 oktober 2021 kl. 01:45:33
Mysteriet om vem som spelade Wally i Denver - den siste dinosaurien löstes redan 2016 - se mer i det här inlägget:

Däremot har säkert Olav F. Andersen en hel del annat intressant att komma med - kanske vore intressant att försöka få tag i honom och höra om han ställer upp på intervju för Dubbningshemsidan...?

Oj, den tråden missade jag helt! (Förmodligen för att jag inte har sett Peter Pan no bouken och inte trodde mig ha något att bidra till den diskussionen.) Vad kul att det mysteriet blev löst till sist :) Inte hört talas om Mårten tidigare, men en gräsligt bra röst.

Och en veteran som Olav har nog mycket intressant att berätta!

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 oktober 2021 kl. 01:45:33

Man kan undra vad F:et betyder