Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 22 juli 2024 kl. 23:38:05lol lade nyss hem den från någon torrent sida men tack för uppladdningen.
Hur bra är den kvaliteten? Det PatoskyeIII har delat verkar vara rippar från Youtube där den fanns tidigare.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2024 kl. 23:39:27Hur bra är den kvaliteten? Det PatoskyeIII har delat verkar vara rippar från Youtube där den fanns tidigare.
den är inte färdig nedladdad än så får kolla när den är hämtad.

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 22 juli 2024 kl. 23:26:35Finns här: https://archive.org/details/spanarna
Men tyvärr finns ingen textning... :(

Och är det verkligen orört skick från SVT Play, med tanke på att formatet här är WebM istället för .MP4 eller .MKV...?

PatoskyeIII

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 juli 2024 kl. 23:41:57Men tyvärr finns ingen textning... :(

Och är det verkligen orört skick från SVT Play, med tanke på att formatet här är WebM istället för .MP4 eller .MKV...?
Kanske kommer den från Öppet Arkiv från början men jag laddade ner den från Youtube.

Daniel Hofverberg

Citat från: PatoskyeIII skrivet 22 juli 2024 kl. 23:45:14Kanske kommer den från Öppet Arkiv från början men jag laddade ner den från Youtube.
Okej, det förklarar den låga bitraten; då ju YouTube komprimerar om allting.

På SVT Play förmodar jag att kvaliteten sannolikt var bättre, och där lär ju också svensk text ha funnits.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 juli 2024 kl. 00:01:44Okej, det förklarar den låga bitraten; då ju YouTube komprimerar om allting.

På SVT Play förmodar jag att kvaliteten sannolikt var bättre, och där lär ju också svensk text ha funnits.
Bildkvaliteten var väsentligt bättre på SVT Play förra året 576p antagligen uppskalad dock.

DingoPictures2005

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 juli 2024 kl. 23:39:27Hur bra är den kvaliteten? Det PatoskyeIII har delat verkar vara rippar från Youtube där den fanns tidigare.
Den verkar vara i något super konstigt fil format tyvärr.

DingoPictures2005

Kan någon fixa bild på Bosse Bergstrand?
Han medverkade som Mattis rövare i Ronja Rövardotter men har svårt för att hitta personer jag inte har en aning om hur de ser ut så undrar om någon kan fixa bild på Bosse från Ronja Rövardotter?
Som var det enda han medverkat i framför kameran.

PatoskyeIII

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 23 juli 2024 kl. 01:09:36Den verkar vara i något super konstigt fil format tyvärr.
WebM är väl inget konstigt format plus så finns det MP4 filer.

DingoPictures2005

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 juli 2024 kl. 21:13:57WebM är väl inget konstigt format plus så finns det MP4 filer.
Nu pratar jag om torrent jag laddade ned.

PatoskyeIII

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 juli 2024 kl. 21:21:28Nu pratar jag om torrent jag laddade ned.
Vad är det för filformat då? Är det från SVT borde det vara MP4.

DingoPictures2005

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 juli 2024 kl. 21:22:44Vad är det för filformat då? Är det från SVT borde det vara MP4.
Något sådant här jättekonstigt fil format.
Det gick inte att spela i Vlc hur jag än försökte, jag tror filerna måste brännas till en dvd för att ses men ej säker.
Kunde dock se den via din uppladdning.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 29 juli 2024 kl. 22:02:38Något sådant här jättekonstigt fil format.
Det gick inte att spela i Vlc hur jag än försökte, jag tror filerna måste brännas till en dvd för att ses men ej säker.
Kunde dock se den via din uppladdning.
Det där ser ut som en packad fil i RAR-format, som delats upp i många små filer (inte helt ovanligt på nätet, trots att jag tycker att det är idioti). Prova att öppna den första filen med WinRAR, så borde den hitta åt och extrahera från alla filerna. Den första filen borde förhoppningsvis ha filtypen .rar, som sedan följs av numrerade småfiler i ordning; och i så fall är det bara den första filen du ska öppna i packningsprogrammet.

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 juli 2024 kl. 00:33:51Det där ser ut som en packad fil i RAR-format, som delats upp i många små filer (inte helt ovanligt på nätet, trots att jag tycker att det är idioti). Prova att öppna den första filen med WinRAR, så borde den hitta åt och extrahera från alla filerna. Den första filen borde förhoppningsvis ha filtypen .rar, som sedan följs av numrerade småfiler i ordning; och i så fall är det bara den första filen du ska öppna i packningsprogrammet.
Ahh som tur är så lades ju serien up på Archive.org också.