Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare/röstskådespelare utan bilder

Startat av MOA, 18 november 2020 kl. 17:34:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

MOA

Ingen har nog lagt ut en liknande bild tidigare

DingoPictures2005

Har någon bild på Margareta Sjödin från 1976-1982ish?
Har hjälpt willdubguru med hans Bernard och Bianca sida men kunde inte hitta någon bra daterad bild från de tidspannet på Margareta och undrar om någon kan hjälpa till?
Hon spelade tydligen i filmen Åhh lägg av! 1976, men den går ej att se någonstans.
Jag gissar också att det finns flera tidningsbilder på henne men orkar/tänker inte ta mig till Västerås igen för att ladda ned artiklar.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  7 oktober 2024 kl. 16:18:01Har någon bild på Margareta Sjödin från 1976-1982ish?
Har hjälpt willdubguru med hans Bernard och Bianca sida men kunde inte hitta någon bra daterad bild från de tidspannet på Margareta och undrar om någon kan hjälpa till?
Hon spelade tydligen i filmen Åhh lägg av! 1976, men den går ej att se någonstans.
Jag gissar också att det finns flera tidningsbilder på henne men orkar/tänker inte ta mig till Västerås igen för att ladda ned artiklar.
Lost media? Är Västerås enda stället där artiklarna finns?

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet  7 oktober 2024 kl. 20:16:32Lost media? Är Västerås enda stället där artiklarna finns?
Nej men kb har av någon idiotisk anledning gjort svenska tidningsartiklar så otillgängliga som möjligt.
Bor man mitt ute i ingenstans som jag gör så måste man ta sig mödan att åka till någon större stad och närmsta stad som man kan kolla kb tidningar på från där jag bor är Västerås.
https://feedback.blogg.kb.se/forums/topic/atkomst-till-upphovsrattsskyddade-dagstidningar-utanfor-kbs-lokaler/

Vad som gör mig vansinnig är att det enda denna skiten gör är att försvåra för folk som vill göra research.
Vilket är varför jag är väldigt tacksam för att willdubguru lättillgängligjort material från kb.

Vad som är ännu värre är att endast Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter lättillgängligjort material ur i deras arkiv då man kan läsa deras arkiv hemma mot en betalning.
Arbetet, GT, Expressen, Dala-Demokraten, Sydsvenskan, mfl är omöjliga att läsa om du ej tar dig mödan att resa till en utvald lokal.
Som piss i såret så är en dagstrip till Västerås allt annat än kul, Supersträssigt att ta sig ditt, 3 timmars resa ditt och hem plus att pengar går åt på resekostnader, mat och annan skit.
Senast jag tog mig ditt för att hämta artiklar så var också deras arkivdator sönder så då gick en dag bort på att bränna pengar och ha en tråkig resa.
Jag var där en gång och skickade artiklar till WillDubGuru men de hade satt en begränsning på hur många artiklar som kunde laddas ned, och det är fortfarande många artiklar jag vill ladda ned......

Fattar inte varför vi i Sverige inte kan ha som NB dvs att de mesta är lättillgängligt utan att resa någonstans.

MOA

Det är tydligen väldigt svårt att hitta bilder på Dominique Pålsson Wiklund. Denna bild kommer från thumbnailen av Röstskådespelarnas intervju. Antar att den är modern

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 17 oktober 2024 kl. 20:56:58Det är tydligen väldigt svårt att hitta bilder på Dominique Pålsson Wiklund. Denna bild kommer från thumbnailen av Röstskådespelarnas intervju. Antar att den är modern
Det går dock att hitta bild på henne.

Visa röstskådespelare är nästintill att hitta en enda bild på.
Dick Eriksson och Magnus Ehrner är 2 av dem, vet att jag letade som galning efter bilder på dessa 2 när jag hjälpte WillDubGuru med bilder på skådespelare.

Margareta Sjödin är en annan röstskådespelerska jag haft problem med att hitta bild på, vill ha någon bra 70-tals daterad bild på henne och ge till Will för Bernard och Bianca sidan.
Kunde hitta en bild på nästintill okända Jan Sjödin som knappt synts i något, till collaget jag gjorde åt Will men Margareta verkar inte vara lätt att hitta bild på om man har tillgång till kb tidningar.

Will Siv

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 oktober 2024 kl. 21:27:05Det går dock att hitta bild på henne.

Dick Eriksson och Magnus Ehrner är 2 av dem, vet att jag letade som galning efter bilder på dessa 2 när jag hjälpte WillDubGuru med bilder på skådespelare.

Margareta Sjödin är en annan röstskådespelerska jag haft problem med att hitta bild på, vill ha någon bra 70-tals daterad bild på henne och ge till Will för Bernard och Bianca sidan.
Kunde hitta en bild på nästintill okända Jan Sjödin som knappt synts i något, till collaget jag gjorde åt Will men Margareta verkar inte vara lätt att hitta bild på om man har tillgång till kb tidningar.
Magnus var ju med i förra årets julkalender.
- what.

DingoPictures2005

Citat från: Will Siv skrivet 17 oktober 2024 kl. 21:29:04Magnus var ju med i förra årets julkalender.
WillDubGuru vill dock ha tidsdaterade bilder till hemsidan.
Alltså bilder som är från typ samma tid som filmerna på hemsidan.

Disneyfantasten

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 oktober 2024 kl. 21:27:05Det går dock att hitta bild på henne.

Dick Eriksson och Magnus Ehrner, till vilken film/vilka filmer?

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 oktober 2024 kl. 21:38:00WillDubGuru vill dock ha tidsdaterade bilder till hemsidan.
Alltså bilder som är från typ samma tid som filmerna på hemsidan.
Som en 70-Tals bild till en film som släpptes på 70-Talet, makes sense

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 oktober 2024 kl. 22:02:14Dick Eriksson och Magnus Ehrner, till vilken film/vilka filmer?
Magnus Ehrner fick jag fram en gammal bild från ett tidningsklipp på..... Som går att se på änglahund sidan.

Dick Eriksson medverkade som statist i typ en minut i Beck Okänd Avsändare, bilden från denna filmen finns att se på WillDubGurus Antz sida.

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 17 oktober 2024 kl. 22:02:35Som en 70-Tals bild till en film som släpptes på 70-Talet, makes sense
Yes exakt.

Bilden på Gunnar Ernblad på Bernard och Bianca sidan är dock från 81, men uhh det är bara 4 senare..... So nothing major.

Jan Sjödin (testade för Bernard) som jag fixade bild på för kollaget med personerna som testade för Bernard medverkade i någon riktig skit produktion som hette Anna och Gänget, någon dynga från 70-talet gjord för att visa föräldrar ungdomars problem typ, plågade mig igenom 30 minuter av denna för att hitta Jan:s karaktär då jag inte hade en aning om hur han såg ut, därför behövde jag hitta karaktären Anna och lyssna efter någon som hon kallade Pappa i serien😅.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 oktober 2024 kl. 21:27:05Visa röstskådespelare är nästintill att hitta en enda bild på.
Dick Eriksson finns ju intervju med på Dubbningshemsidan, där du och andra gärna får ta skärmdumpar och använda utan tillstånd. :)

Visserligen inte riktigt årets modell, men bättre än ingenting...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 oktober 2024 kl. 23:00:18Dick Eriksson finns ju intervju med på Dubbningshemsidan, där du och andra gärna får ta skärmdumpar och använda utan tillstånd. :)

Visserligen inte riktigt årets modell, men bättre än ingenting...
Yes men WillDubGuru vill gärna ha bilder från samma tidslucka till filmerna🙂, lyckligtvis så kunde jag dock hitta en bild från samma tidslucka i Beck filmen jag nämnde.
Men yes finns ju också bilden på Dubbningshemsidan🙂.