Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Kan någon prata som Kalle Anka?

Startat av Joker, 15 januari 2006 kl. 21:24:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Tilda skrivet 14 december 2023 kl. 17:46:43:P Jag kan prata som Kalle anka kan någon annan göra det?
Det vore kul med ett ljudklipp, för att höra hur det låter för dig. :)

Anders

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2021 kl. 03:22:06Wow! Hade du överhuvudtaget någon röst kvar efter att ha spelat in det där...?! :o
Sent svar, ja. Grejen är att man faktiskt inte använder rösten för att få till ljudet. Det kommer nämligen från en luftficka i kinden. :) Men det kan ändå vara ganska ansträngande i längden. Tar man i för mycket kan man nämligen bli väldigt yr, vilket var fallet när jag utförde den här låten med ankljudet live på karaoke (som en referens till den tidigare länkade videon). Det ska tilläggas att jag var väldigt nära att svimma efter den första versen, varpå det tack och lov kom en lång paus då jag kunde återhämta mig. 8)

https://www.youtube.com/watch?v=9yjma9IcFsY
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Steffan Rudvall

Citat från: Anders skrivet 16 augusti 2024 kl. 18:57:31Sent svar, ja. Grejen är att man faktiskt inte använder rösten för att få till ljudet. Det kommer nämligen från en luftficka i kinden. :) Men det kan ändå vara ganska ansträngande i längden. Tar man i för mycket kan man nämligen bli väldigt yr, vilket var fallet när jag utförde den här låten med ankljudet live på karaoke (som en referens till den tidigare länkade videon). Det ska tilläggas att jag var väldigt nära att svimma efter den första versen, varpå det tack och lov kom en lång paus då jag kunde återhämta mig. 8)

https://www.youtube.com/watch?v=9yjma9IcFsY
Mycket imponerande, din Kalle Anka skulle ju nästan kunna ta för den officiella så pass bra är den. :)

Anders

Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Min kompis Fredrik kan,

Men jag fick inte gå kvar den dagliga verksamheten  :'( :'( :'(
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"