Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Gamla Bolibompa kan komma tillbaka

Startat av Mathilda Gustafsson, 22 november 2020 kl. 21:50:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 november 2021 kl. 20:43:33
I Bolibomba och även de flesta andra sammanhang före i år har Draken spelats synligt av Patrik Elgh och röstmässigt av Henrik Ståhl - båda dessa är mig veterligen män...

Det är först i år som det blivit ändring på det, och nu är det alltså samma person som både gör rösten och är i dräkten (och mest troligt spelar in sina repliker direkt inifrån dräkten på inspelningsplatsen). Förut dubbades alltså Drakens repliker separat i en ljudstudio i efterhand, och personen i dräkten var tyst under inspelningen - säkerligen därför som Draken hade så få repliker i Bolibomba.

Okej, nu minns jag...

Disneyfantasten

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 mars 2021 kl. 10:23:40Ah, med andra ord samma person som tidigare spelat bl.a. Olivia i Mästerdetektiven Basil Mus...

Och just det, Kvacki i första Landet för Längesedan filmen.

MB

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 november 2020 kl. 08:12:35Jag skulle tro att det kommer bli precis så framöver, men så har det alltså inte varit hittills då Drakens röst görs separat och spelas in i ljudstudio med en annan skådespelare än den som varit i dräkten.
Gammalt inlägg men stämmer det här? Det finns ju bilder på Henrik Ståhl när han är i dräkten så det borde ju vara han som både gör rösten och spelar Draken fysiskt innan Cecilia tog över.

Daniel Hofverberg

Citat från: MB skrivet 19 februari 2025 kl. 21:07:02Gammalt inlägg men stämmer det här? Det finns ju bilder på Henrik Ståhl när han är i dräkten så det borde ju vara han som både gör rösten och spelar Draken fysiskt innan Cecilia tog över.
Åtminstone enligt eftertexterna spelade Henrik Ståhl inte Draken "synligt", utan gjorde bara rösten, så antingen stämmer inte eftertexterna eller också är bilderna ifråga PR-bilder som inte överensstämmer med själva produktionen.

BPS

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 februari 2025 kl. 00:47:30Åtminstone enligt eftertexterna spelade Henrik Ståhl inte Draken "synligt", utan gjorde bara rösten, så antingen stämmer inte eftertexterna eller också är bilderna ifråga PR-bilder som inte överensstämmer med själva produktionen.
Jag tror att han inte var i dräkten när de producerade själva Bolibompa men senare i spinofferna som byggde mer på manus och repliker där Draken talade mycket mer.

https://www.instagram.com/share/reel/_sR2LS13u