Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Batman the animated series + Filmer

Startat av Mumrik, 27 november 2020 kl. 17:19:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RC

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2023 kl. 20:44:06Så då har alltså Media Dubb International dubbat säsong 1 och Eurotroll säsong 2 men Vem dubbade filmen?
Om det inte är någon av de så kanske det är Videobolaget för Sture Ström ska tydligen vara med.

Filmen har gått på TV1000 också undrar om det var samma dubbning? 

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2023 kl. 20:44:06Så då har alltså Media Dubb International dubbat säsong 1 och Eurotroll säsong 2 men Vem dubbade filmen?
Jag måste medge att jag inte ens visste att det fanns någon tillhörande film...? ???

Adam Larsson

gstone

Skulle vilja att någon la ut Batman Mr Freeze Minusgrader på Archive.org.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Måne

Oskar

Citat från: gstone skrivet 22 november 2023 kl. 08:16:00Skulle vilja att någon la ut Batman Mr Freeze Minusgrader på Archive.org.
Den filmen skulle kunna släppa på Netflix eller/och hbo max eller/och på dom andra streamingtjänster. Warner Bros bodde sparat på dubbning. Man kan skicka önskemål på streamingtjänsten men inte alla streamingtjänster har där man kan skriva önskemål på streamingtjänsten.

gstone

gstone

ph

Racnar

Citat från: ph skrivet 22 november 2023 kl. 22:33:44Finns även synkad till Bluray med Svenskt tal!
Var finns den? Eller är det du som har synkat själv? Ska du lägga ut den på Archive i sådana fall?

ph

Citat från: Racnar skrivet 22 november 2023 kl. 22:37:51Var finns den? Eller är det du som har synkat själv? Ska du lägga ut den på Archive i sådana fall?
Inte jag som synkat, plus att nu finns ju serien på Netflix. Blir nog inte så bra om den läggs ut då! 

Men kvaliteten på Netflix är 1440x1080p, så det är knappt skillnad ändå. (Har jämfört) 

Steffan Rudvall

Citat från: ph skrivet 24 november 2023 kl. 02:07:07Inte jag som synkat, plus att nu finns ju serien på Netflix. Blir nog inte så bra om den läggs ut då!

Men kvaliteten på Netflix är 1440x1080p, så det är knappt skillnad ändå. (Har jämfört)
Du citerade ju ett inlägg om filmen Batman & Mr. Freeze i minusgrader så det är ju inte serien han frågar dig om.

ph

Citat från: Racnar skrivet 22 november 2023 kl. 22:37:51Var finns den? Eller är det du som har synkat själv? Ska du lägga ut den på Archive i sådana fall?
Ber om ursäkt, jag trodde vi pratade om serien... :D 

KurageDHH

Nu har även Batman: The Animated Series kommit med svensk dubb på Prime Video och det är alla säsonger (1-3) sen i fredags.

Säsong 1 och 2 har originaldubb men säsong 3 (även kallad The New Batman Adventures) verkar ha dubbats om (ta mig inte på fel sätt, men jag vet att jag hör den med egna öron).

Mattias Knave, Andreas Nilsson och Per Sandborgh återvänder dock till sina roller (jag tror ni vet vilka roller), men en del har bytts ut som t.ex. Dick Grayson (före detta Robin, numera Nightwing) som jag misstänker spelas istället av Jesper Adefelt. 
Kan också tilllägga att Jan Åström och Ole Ornered hörs i den dubbningen för övriga roller.

Är det nån annan här som har sett serien på prime video och hört den dubbningen? Om ni vill ha bevis?
(jag har filmat ett klipp från ett avsnitt av säsong 3 på min mobil för att försöka få upp den som bevis på det här inlägget men det gick inte för att sidan tar inte emot 3gp)