Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Max & Ruby:Alternativt Intro

Startat av MOA, 6 december 2020 kl. 12:05:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: MOA skrivet  6 december 2020 kl. 21:32:07
Men låter introt i dom senare säsongerna annorlunda?
Jag tycker att KM studio intro låter som niclas ekholm bl.a som sjunger in KM studios version.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 december 2020 kl. 21:45:35
Ja exakt och Hasse Jonsson har aldrig jobbat för KM alltså måste det introt jag har hört varit från Eurotrolls dubbningar av de första säsongerna.

Jo, en gång faktiskt; Raw Toonage!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 december 2020 kl. 21:51:13
Jo, en gång faktiskt; Raw Toonage!
Som antagligen spelades in i Stockholm.
Citat från: Oskar skrivet  6 december 2020 kl. 21:48:58
Jag tycker att KM studio intro låter som niclas ekholm bl.a som sjunger in KM studios version.
Kvinnan som sjunger Ruby och hennes lillebror Max borde vara Annica Smedius.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  6 december 2020 kl. 21:52:39
Som antagligen spelades in i Stockholm. Jag tycker att KM studio intro låter som niclas ekholm bl.a som sjunger in KM studios version.
Kvinnan som sjunger Ruby och hennes lillebror Max borde vara Annica Smedius.
Blev de fel med citatet?

MOA

De e Peter Sjöquist & Louise Raeder som sjunger introt på Eurotrolls creditlista

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet  7 december 2020 kl. 14:01:36
De e Peter Sjöquist & Louise Raeder som sjunger introt på Eurotrolls creditlista
Det kan stämma för jag minns att sångrösterna vara annorlunda i introt som hade mansrösten.

MOA

Men vilka var sångrösterna i KM Studios dubbning?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  7 december 2020 kl. 14:13:54
Jag vet inte men introt som finns på Youtube är i alla fall inte Eurotrolls.

Oskar

Citat från: MOA skrivet  7 december 2020 kl. 14:13:54
Jag har lyssnat på KM studios intro jag hörde bl.a niclas ekholm som sjunger in KM studios intro.

MOA

Citat från: Oskar skrivet  7 december 2020 kl. 14:22:49
Jag har lyssnat på KM studios intro jag hörde bl.a niclas ekholm som sjunger in KM studios intro.
Vem e den kvinnliga sångrösten?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet  7 december 2020 kl. 14:30:48
Vem e den kvinnliga sångrösten?
Kvinnan som sjunger Ruby och hennes lillebror Max borde vara Annica Smedius..

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 december 2020 kl. 14:33:54
Kvinnan som sjunger Ruby och hennes lillebror Max borde vara Annica Smedius..
Dåligt att de bara finns creditlista på Eurotrolls dubbning

Steffan Rudvall

Jag var nere i ett av våra förråd och rensade och hittade där en dvd-box med Max och Ruby avsnitt vilken jag inte visste att vi hade... men i alla fall jag tittade på ett avsnitt och det är inga barn som skriker men heller ingen mansröst. Utan här är det två sångare vilka jag tror kan vara Louise Raeder och Peter Sjöquist dock är jag inte säker. Även texten är lite annorlunda.

Avsnitten som finns på DVD boxen eller i alla fall det avsnittet jag såg verkar komma från säsong 2 därför borde detta vara Eurotrolls version.

Det är i alla fall inte den versionen som finns uppe på Youtube...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  4 oktober 2021 kl. 16:22:56
Jag var nere i ett av våra förråd och rensade och hittade där en dvd-box med Max och Ruby avsnitt vilken jag inte visste att vi hade... men i alla fall jag tittade på ett avsnitt och det är inga barn som skriker men heller ingen mansröst. Utan här är det två sångare vilka jag tror kan vara Louise Raeder och Peter Sjöquist dock är jag inte säker. Även texten är lite annorlunda.

Avsnitten som finns på DVD boxen eller i alla fall det avsnittet jag såg verkar komma från säsong 2 därför borde detta vara Eurotrolls version.

Det är i alla fall inte den versionen som finns uppe på Youtube...
Lite av ett upplåst minne,ni kan int ha sett denna DVD särskilt mycket.