Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Till minne av-tråden

Startat av jimstrom, 1 januari 2021 kl. 19:00:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2023 kl. 20:08:06Jag är också lite osäker om det är samma Rebecka Englund som medverkade i Kompisar på nätet eller någon som bara råkade ha samma namn. Det är en väldigt bra serie, och jag såg alla avsnitt för 2 - 3 år sedan - men på rak arm minns jag faktiskt inte ens vem Sara är i serien; än mindre hur hennes röst lät... :(
Hittade det första avsnittet med svenskt tal på Youtube, Sara är Allys mamma. Rebecka Teper gjorde rösten till Lina i Emil & Ida i Lönneberga (2013), kan man få tag på den filmen (eller åtminstone ett ljudklipp) så kan man jämföra rösterna. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 13 april 2023 kl. 20:53:01Hittade det första avsnittet med svenskt tal på Youtube, Sara är Allys mamma. Rebecka Teper gjorde rösten till Lina i Emil & Ida i Lönneberga (2013), kan man få tag på den filmen (eller åtminstone ett ljudklipp) så kan man jämföra rösterna. :)
Emil & Ida i Lönneberga finns att streama på C More just nu, och så finns den som digital hyrfilm lite varstans.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 april 2023 kl. 23:40:50Emil & Ida i Lönneberga finns att streama på C More just nu, och så finns den som digital hyrfilm lite varstans.
Ska försöka se filmen längre fram och se (höra) om det är samma skådespelare.

Vi har tyvärr mist en till skådespelare som har dubbat - Stina Rautelin. Vila i frid.  :'(

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 28 april 2023 kl. 21:20:31Ska försöka se filmen längre fram och se (höra) om det är samma skådespelare.

Vi har tyvärr mist en till skådespelare som har dubbat - Stina Rautelin. Vila i frid.  :'(

Det namnet har jag hört talas om men glömt vem hon är och vad hon varit med i.

MOA

Citat från: Erika skrivet 28 april 2023 kl. 21:20:31Ska försöka se filmen längre fram och se (höra) om det är samma skådespelare.

Hon blev int ens 60 år!Undrar vad hon dog av

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 april 2023 kl. 21:36:33Det namnet har jag hört talas om men glömt vem hon är och vad hon varit med i.
Hon var med i en del filmer och tv-serier som t. ex. Tomten är far till alla barnen, Rederiet och Beck. I dubbningssammanhang var hon med i bl. a. Ulla, Pipi, Pupu och Rosmari, Milas sagor och Elefantprinsessan.

Erik Friman

Idag dog animatören och tecknaren Per Åhlin som blev 91 år, 1931-2023.

Steffan Rudvall

Citat från: Erik Friman skrivet  1 maj 2023 kl. 17:10:53Idag dog animatören och tecknaren Per Åhlin som blev 91 år, 1931-2023.
Mycket synd, han var en stor legend inom svensk animation...

Må han Vila i frid.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Friman skrivet  1 maj 2023 kl. 17:10:53Idag dog animatören och tecknaren Per Åhlin som blev 91 år, 1931-2023.

Trist nyhet, men å andra sidan blev han gammal.

E

Citat från: Erika skrivet 29 april 2023 kl. 13:12:55Hon var med i en del filmer och tv-serier som t. ex. Tomten är far till alla barnen, Rederiet och Beck. I dubbningssammanhang var hon med i bl. a. Ulla, Pipi, Pupu och Rosmari, Milas sagor och Elefantprinsessan.
Vem dubbade hon i Elefantprinsessan? Och använde hon sin finska brytning i serien???

Erika

Citat från: E skrivet  3 maj 2023 kl. 17:20:14Vem dubbade hon i Elefantprinsessan? Och använde hon sin finska brytning i serien???
Enligt creditlistan spelade hon Maha och Fröken Ooni. Jag har inte sett tv-serien på ca 10 år så jag minns inte om hon använde sin dialekt eller inte. Dessutom var det väl finlandssvenska hon pratade, om jag inte minns helt fel...

MOA

Han skulle fyllt 92
R.I.P

Skokaka

Vila i frid, de som har dött senast. :( :'(

TonyTonka

- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  3 maj 2023 kl. 21:42:59Sean Kelly, som var med i Total Drama Island har också gått bort. :(

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JQR8Wb/sean-kelly-dod-blev-52-ar

Även om jag aldrig varit vidare förtjust i Total Drama så var det ändå tråkigt att höra, må han vila i frid.