Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Om Eurotroll skulle ha dubbat Christoffer Robin och Nalle Puh

Nalle Puh - Christian Hedlund

Tigger - Steve Kratz

Nasse - Jörgen Lantz

Ior - Jan Åström

Kanin - Hasse Jonsson

Uggla - Jan Nygren

Christoffer Robin - Leo Hallerstam

Kängu - Louise Reader (alt: Annica Smedius)

Resten av karaktärerna är jag osäker på så det är fritt att komma med förslag

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2020 kl. 23:17:34

Nalle Puh - Jan Nygren

Tigger - Steve Kratz

Nasse - Jörgen Lantz

Ior - Jan Åström

Kanin - Hasse Jonsson

Uggla - Jan Nygren

Vet inte om Jan var frisk då filmen dubbades med tanke på att han gick bort året därpå och inte heller hade dubbat sedan 2000...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 juli 2020 kl. 23:34:41
Vet inte om Jan var frisk då filmen dubbades med tanke på att han gick bort året därpå och inte heller hade dubbat sedan 2000...
Jag är inte heller säker på att han var frisk men som sagt kan jag inte komma på någon som har dubbat hos Eurotroll som skulle passa som Nalle Puh men vi kan väl pröva med Christian Hedlund Vet du vem som skulle kunna passa som de andra rollerna?

Mathilda Gustafsson

Citat från: MOA skrivet 28 juli 2020 kl. 23:41:25
varför skriver han så könstigt?
Konstigt heter det och han låssas att han inte kan bra svenska

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2020 kl. 23:17:34

Nalle Puh - Christian Hedlund

Tigger - Steve Kratz

Nasse - Jörgen Lantz

Ior - Jan Åström

Kanin - Hasse Jonsson

Uggla - Jan Nygren

Jag tror kanske Magnus Ehrner skulle passa som Nalle Puh han är ju lite lik Olli Markenros

Steffan Rudvall

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 28 juli 2020 kl. 23:52:58
Jag tror kanske Magnus Ehrner skulle passa som Nalle Puh han är ju lite lik Olli Markenros
Fast Olli Markenros passar ju inte som Nalle Puh

Disneyfantasten

Jag kan då inte höra någon nämnvärd likhet mellan Magnus Ehrner och Olli Markenros... (tycker dock att Jan Sjödin påminner en aning om Markenros)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2020 kl. 23:59:13
Fast Olli Markenros passar ju inte som Nalle Puh

Exakt!  ;)

Hur någon i världen kan uppskatta de katastrofala rollinsatser som kallas Inga Tidblad som Pinocchio, Marie Isedal & Gunnel Fred som Nasse, Olli Markenros & Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan, Måsart, Uggla & Albert, Christel Körner som Ursula, tre fjärdedelar av rollinsatserna i 1996-års andra omdubbning av Dumbo, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), Erik Ahrnbom som Ankan Ferdinand, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget"), alla röster i Asterix Gallernas Hjälte, alla röster i Asterix i Amerika, Thomas Engelbrektson som Fred Flinta, alla röster i Sun Studios dubbning av Turtles, är personligen bortom mitt förstånd...  :-\

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 juli 2020 kl. 23:37:44
Vet du vem som skulle kunna passa som de andra rollerna?

Tyvärr vet jag inte det...  :-\ (det är inte det lättaste att komma på)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2020 kl. 00:07:00
Jag kan då inte höra någon nämnvärd likhet mellan Magnus Ehrner och Olli Markenros... (tycker dock att Jan Sjödin påminner en aning om Markenros)

Exakt!  ;)

Hur någon i världen kan uppskatta de katastrofala rollinsatser som kallas Inga Tidblad som Pinocchio, Marie Isedal & Gunnel Fred som Nasse, Olli Markenros & Jan Jönsson som Nalle Puh, Roger Storm som Shere Khan, Måsart, Uggla & Albert, Christel Körner som Ursula, tre fjärdedelar av rollinsatserna i 1996-års andra omdubbning av Dumbo, Gunilla Åkesson som Gudmodern, Ulf Källvik som Hertigen, Gustav Levin som Kapten Krok & Pumbaa, Adam Portnoff som Peter Pan, Alice Sjöberg Brise som Lena, Mikaela Tidermark som Jasmine, Elin Bemark som Tiana, Jonas Bane som Flynn Rider & Hiro Hamada, Daniel Goldmann som Kanin, Tommy Nilsson som Tiger (ur "Resan Till Amerika"), Erik Ahrnbom som Ankan Ferdinand, Michael Blomqvist som Maurice (ur "Djungelgänget"), alla röster i Asterix Gallernas Hjälte, alla röster i Asterix i Amerika, Thomas Engelbrektson som Fred Flinta, alla röster i Sun Studios dubbning av Turtles, är personligen bortom mitt förstånd...  :-\
Många av de du nämner är okej som jag har sagt innan så tycker jag att Jan Jönsson är helt okej

Adam Larsson

Nej Nej Olli Markenros inta bra Buh

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 29 juli 2020 kl. 00:13:45
Nej Nej Olli Markenros inta bra Buh
Adam Vad har jag sagt till dig om det här sluta skriva som att du inte kan svenska

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 29 juli 2020 kl. 00:07:00

Gör det något om jag inte håller med om några av dom ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2020 kl. 11:30:07
Gör det något om jag inte håller med om några av dom ?

Jag vet precis vilka det är du syftar på!  ;)

Men oavsett vad har du, liksom alla andra, all rätt till din åsikt, jag säger inget annat...