Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  1 april 2023 kl. 23:23:05Jag tänkte också på om Nalle Puh och hans vänner hade ett modernt dubb vid något tillfälle och så har jag kommit på vilka som skulle passa:

Nalle Puh: Christian Hedlund
Nasse: ???*
Tiger: Steve Kratz
Kanin: Andreas Nilsson
I-or: Gunnar Ernblad (Påminnelse: Dubbningen skulle såklart ta plats medan Gunnar var i livet.)
Uggla: Bert-Åke Varg (Samma sak som med I-or...)
Sorken: Ole Ornered
Kängu: Myrra Malmberg

Varken Ru eller Christoffer Robin togs upp eftersom de är barn och jag har inte så bra koll på röster till barn. Några barn som var aktiva i modernt tid?

*Jag vill gärna höra era åsikter över vilka av de som jag kommer på vore mest passande som Nasse, då jag var lite osäker över en del, så vem utav dessa tycker ni vore bäst (eller åtminstone "minst hemsk") som Nasse?: Kim Sulocki, Dick Eriksson, Staffan Hallerstam, Niclas Wahlgren, Göran Gillinger, eller Anton Olofsson Raeder?
Wow igen!  :o

Vi hade samma idé för Kängu!
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 12 april 2024 kl. 22:47:29Wow igen!  :o

Vi hade samma idé för Kängu!
Du såg väl denna förut. Men ja, nog för att Myrra låter moderlig, tror jag var därför.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 12 april 2024 kl. 22:33:40Kom på att det kanske var Gunilla Orvelius som spelade Fru Beaddy i serien.

och Freddy spelades av Anders Öjebo i både filmen och serien.
Jag kunde väl ha svurit på att det va' Anders i serien också. Nåja, då hade jag inte fel. :)

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet 13 april 2024 kl. 01:45:18Du såg väl denna förut. Men ja, nog för att Myrra låter moderlig, tror jag var därför.
Jo, men sen hade jag glömt att du hade med henne och jag kom ändå på henne i rollen.

PS: en ny alternativ dubbning kommer imorgon. :)
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 13 april 2024 kl. 01:47:22Jo, men sen hade jag glömt att du hade med henne och jag kom ändå på henne i rollen.

PS: en ny alternativ dubbning kommer imorgon. :)
Nice.

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet 12 april 2024 kl. 22:33:40Kom på att det kanske var Gunilla Orvelius som spelade Fru Beaddy i serien.

och Freddy spelades av Anders Öjebo i både filmen och serien.
Snorungar spelar av Johan Wilhelmsson.
Serier är inspelad på KM Studio.

Will Siv

Citat från: Oskar skrivet 13 april 2024 kl. 03:23:56Snorungar spelar av Johan Wilhelmsson.
Serier är inspelad på KM Studio.
Menar du Eugene (som han faktiskt heter)

Har du serien?
- what.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 juni 2021 kl. 11:57:12Jag har funderat litegrann och fått fram detta!  :) (säg gärna vad du tycker)

>Snurre Sprätt = Anders Öjebo

>Daffy Anka = Anders Öjebo

>Pelle Gris = Ulf Källvik

>Helmer Mudd = Ulf Peder Johansson

>Råbarkar-Sam = Hans Gustafsson

>Sylvester = Anders Öjebo

>Mars-Marvin = Ulf Källvik

>Mormor = Monica Forsberg

>Sköldpaddan Cecil = Roger Storm

>Pip = Monica Forsberg

>Speedy Gonzales = Bertil Engh

>Taz = Ingemar Carlehed

>Ture Tupp = Roger Storm

>Peter Puma = Ulf Peder Johansson

>Skunk = Roger Storm

(har jag glömt någon viktig karaktär här?)

(mig veterligen medverkar varken Lola Kanin, Tina Anka eller Petunia Gris i kortfilmerna)
Hur kunde jag missat din? ???

(PS: Petunia var med i några kortfilmer)

Min dubbning:
Citat från: Will Siv skrivet 29 december 2022 kl. 12:12:21Om KM Studio hade dubbat Looney Tunes:

Snurre Sprätt/Daffy Anka - Bertil Engh.

Pelle Gris/Mars Marvin/Speedy Gonzales - Anders Öjebo.

Elmer Mudd/Beaky Buzzard - Roger Storm.

Pip - Monica Forsberg.

Sylvester -  Ulf Kälvik.

Mormor/Hazel - Birgitta Fernström.

Råbarkad Sam - Bo Maniette.

Ture Tupp - Ingemar Carlehed.
Vilken tycker ni bäst om?
- what.

Oskar

Citat från: Will Siv skrivet 13 april 2024 kl. 13:06:34Menar du Eugene (som han faktiskt heter)

Har du serien?
Som Linus Wahlgren gör i långfilm och i tv serien gör av Johan Wilhelmsson.

Will Siv

Min alternativa dubbning av "Horton"

Horton - Andreas Nilsson.

Borgmästaren - Henrik Dorsin.

Sally - Linda Olsson.

Kängurun - Sharon Dyall.

Ordföranden - Steve Kratz.

Vlad - Adam Fietz.

Professor Leroux - Mia Kihl.

Morton - Fredde Granberg.

Fröken Hjälp - Irene Lindh.

Tommy - Gabriel Oddenhammar.

Jessica - Jasmine Heikura.

Angela - Mikaela Tidermark.

Jojo - Lucas Kruger.

Berättaren - Reine Brynolfson.
- what.

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 13 april 2024 kl. 14:59:09Min alternativa dubbning av "Horton"

Sally - Linda Olsson.

Kängurun - Sharon Dyall.

Vlad - Adam Fietz.

Jojo - Lucas Kruger.

Vad jag direkt kommer på är förstås att Andreas Nilsson har dubbat Jim Carrey två gånger, och Adam Fietz dubbade Will Arnett två gånger, han också. Samt att Henrik Dorsin var Gru (Steve Carell) och Fredde Granberg var B.O.B. (Seth Rogen). 

Jonas Kruse har ju också dubbat Jim Carrey, men tyvärr så har jag dålig koll på när han började dubba, så han kanske inte var aktiv då?...

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 13 april 2024 kl. 13:08:26Hur kunde jag missat din? ???

(PS: Petunia var med i några kortfilmer)

Min dubbning:Vilken tycker ni bäst om?
Oj, jag har visst också missat hans dubbning. Är det dock verkligen rättvist att jämföra? Jag menar, det kan ju vara komplicerat med att ta med endast dubbare från en studio, så... Men dessa är väl skapliga dubbningar...

Har nog tyvärr glömt vad Beaky Buzzard hette på svenska. I Looney Tunes Cartoons (den moderna serien) så heter han "Näbbis" dock, vilket stämmer överens med det engelska namnet. Och jag tror att det är Anders Öjebo som dubbade honom i denna, men är inte helt hundra. Undrar om det var Mikael Roupé i de gamla kortfilmerna, dock... Och om mitt minne inte sviker mig så kallades han för "Ernie Rovfågel" i Looney Tunes: Back in Action i hans lilla cameo där, men det var länge sedan jag såg filmen, så det kan bara vara jag som är ute och cyklar... Men om detta är namnet så låter det lat, då han borde heta "Vråk" i efternamn, eftersom det betyder "Buzzard".

Men jag tror nog att Anders Öjebo är det närmaste i KM Studio som Mikael Roupé...

gstone

Hur skulle ni dubba Enhörningen Thelma och IF: Låtsaskompisar ?
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Will Siv skrivet 13 april 2024 kl. 14:59:09Min alternativa dubbning av "Horton"

Sally - Linda Olsson.

Kängurun - Sharon Dyall.

Vlad - Adam Fietz.

Jojo - Lucas Kruger.

Ganska bra 👍 
Jag förslår Gunvor Pontén  som Kängurun och Sara Huss Kleimar som Professor Leroux.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"