Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  7 november 2017 kl. 13:36:03
Okej, det ska bli intressant. Vad gäller del 3, kommer du då också ta upp karaktärer ur filmer som aldrig har dubbats, till exempel Melody Time och Make Mine Music?

Det kommer jag definitivt att göra! Trots allt har en del av de dubbats i bland annat Hos Musse.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 15 september 2017 kl. 09:57:25
Spelade i slutet på maj.  :)

Har du sett första delen av rollbesättning till mitt Fantasi-Disneyland? Isåfall får du gärna kommentera!  :)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2017 kl. 15:35:49
Det kommer jag definitivt att göra! Trots allt har en del av de dubbats i bland annat Hos Musse.

Fast jag antar att du hoppar över spelfilmskaraktärer, typ Edgar Bergen och Launa Pattern (i Pank & Fågelfri) osv, eller? :)

För övrigt har jag glömt vilka karaktärer från Melody Time och Make Mine Music som varit med i Hos Musse, förutom Kalle Anka och Arakua-fågeln då. :)
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  7 november 2017 kl. 18:35:06
Fast jag antar att du hoppar över spelfilmskaraktärer, typ Edgar Bergen och Launa Pattern (i Pank & Fågelfri) osv, eller? :)

För övrigt har jag glömt vilka karaktärer från Melody Time och Make Mine Music som varit med i Hos Musse, förutom Kalle Anka och Arakua-fågeln då. :)

Ja, jag hoppar över de spelfilmskaraktärer som var med i tecknade filmer från 1940-talet.

Alexander

Citat från: TonyTonka skrivet  7 november 2017 kl. 18:35:06

José Carioca har också varit med.  :)
Även Casey (Casey at the bat) och Peter (Peter och vargen).

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2017 kl. 15:53:50
Har du sett första delen av rollbesättning till mitt Fantasi-Disneyland? Isåfall får du gärna kommentera!  :)

Jag har nu läst igenom den, och den är väldigt bra. Det fanns ingen som jag inte tyckte hade passat.  :) Ska du även ta med någon gång Långben Junior (son till Långben med rött hår i vissa kortfilmer) eller Petter Junior?

Lizette som Mimmi är ett bra val, för min del är även Åsa Bjerkerot och Monica Forsberg godkända men Lizette ligger nog närmast originalet Russi Taylor.

Johan Lindkvist som Långben är också bra, men måste även få nämna Hans Lindgren som jag också tycker är väl godkänd likadant med Per-Erik Hallin  som Kalle. Men som sagt är det svårt och du var ju bara tvungen att välja en.

John Harrysson som Joakim von Anka är ju bäst. Joakim i originalet pratar alltid med skottsdialekt och även om det kanske låter knäppt så hade jag varit intresserad av att veta hur Joakim hade låtit om han istället hade pratat finlandssvenska.  ::)

Väldigt roligt med figurer från Kalle Anka & co, tror aldrig man har fått se t.ex Folke Fiskmås och Gilbert någonannanstans än i serierna. Hade du tänkt ta fler figurer från serierna som grannen Olsson, Putte&Knölen eller Emil Örn?

Till Folke Fiskmås hade jag även kunnat föreställa mig Dick Eriksson eller Staffan Hallerstam.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  7 november 2017 kl. 19:41:06
Jag har nu läst igenom den, och den är väldigt bra. Det fanns ingen som jag inte tyckte hade passat.  :) Ska du även ta med någon gång Långben Junior (son till Långben med rött hår i vissa kortfilmer) eller Petter Junior?

Lizette som Mimmi är ett bra val, för min del är även Åsa Bjerkerot och Monica Forsberg godkända men Lizette ligger nog närmast originalet Russi Taylor.

Johan Lindkvist som Långben är också bra, men måste även få nämna Hans Lindgren som jag också tycker är väl godkänd likadant med Per-Erik Hallin  som Kalle. Men som sagt är det svårt och du var ju bara tvungen att välja en.

John Harrysson som Joakim von Anka är ju bäst. Joakim i originalet pratar alltid med skottsdialekt och även om det kanske låter knäppt så hade jag varit intresserad av att veta hur Joakim hade låtit om han istället hade pratat finlandssvenska.  ::)

Väldigt roligt med figurer från Kalle Anka & co, tror aldrig man har fått se t.ex Folke Fiskmås och Gilbert någonannanstans än i serierna. Hade du tänkt ta fler figurer från serierna som grannen Olsson, Putte&Knölen eller Emil Örn?

Till Folke Fiskmås hade jag även kunnat föreställa mig Dick Eriksson eller Staffan Hallerstam.

Långben Junior är i själva verket Max i tidig ålder, iallafall enligt Disney Wiki.

Petter Junior (förkortat PJ) kommer jag att ta upp när jag tar upp Långbens Galna Gäng, vilket jag kommer att göra när jag tar upp Disney-serierna.

Jag funderar på att kanske lägga till fler karaktärer från serietidningarna, håller på att fundera ut passande karaktärer... Jag funderar också på att lägga till fler karaktärer i listan som jag glömt nämna (och som jag gärna vill ha med). Idag lade jag till Kanariefågeln Frankie i listan, fast han talar inte, han kvittrar.

Ja, Dick Eriksson och Staffan Hallerstam hade säkert kunnat passa mycket bra som Folke Fiskmås, jag hade inte tänkt på dem.

Ja, jag tycker också mycket bra om Åsa Bjerkerot som Mimmi och Hans Lindgren som Långben. Jag valde Lizette Pålsson som Mimmi dels för att hon var med i "Hos Musse", där det är blandade karaktärer, dels för att hon är den officiella rösten och dessutom är hon den som är mest lik originalrösten. Även om jag placerar Lindgren och Lindqvist på samma nivå så valde jag Lindqvist för att han är den officiella rösten till Långben.

Ja, att John Harryson är bäst som Joakim Von Anka är de flesta av oss eniga om, jag har alltid varit van vid att höra just honom i den rollen och även om han inte alls är särskilt lik originalrösten så passar han hur utmärkt som helst. Det är tråkigt att han inte längre är i livet, men i fantasin finns det inga hinder.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2017 kl. 20:34:38
Långben Junior är i själva verket Max i tidig ålder, iallafall enligt Disney Wiki.

Petter Junior (förkortat PJ) kommer jag att ta upp när jag tar upp Långbens Galna Gäng, vilket jag kommer att göra när jag tar upp Disney-serierna.

Jag funderar på att kanske lägga till fler karaktärer från serietidningarna, håller på att fundera ut passande karaktärer... Jag funderar också på att lägga till fler karaktärer i listan som jag glömt nämna (och som jag gärna vill ha med). Idag lade jag till Kanariefågeln Frankie i listan, fast han talar inte, han kvittrar.

Ja, Dick Eriksson och Staffan Hallerstam hade säkert kunnat passa mycket bra som Folke Fiskmås, jag hade inte tänkt på dem.

Ja, jag tycker också mycket bra om Åsa Bjerkerot som Mimmi och Hans Lindgren som Långben. Jag valde Lizette Pålsson som Mimmi dels för att hon var med i "Hos Musse", där det är blandade karaktärer, dels för att hon är den officiella rösten och dessutom är hon den som är mest lik originalrösten. Även om jag placerar Lindgren och Lindqvist på samma nivå så valde jag Lindqvist för att han är den officiella rösten till Långben.

Ja, att John Harryson är bäst som Joakim Von Anka är de flesta av oss eniga om, jag har alltid varit van vid att höra just honom i den rollen och även om han inte alls är särskilt lik originalrösten så passar han hur utmärkt som helst. Det är tråkigt att han inte längre är i livet, men i fantasin finns det inga hinder.

Mest på grund av hårfärgen och personligheterna brukar jag se Max och Långben Junior mer som separata figurer till Långben, men som sagt är det upp varje person att tycka själv. Finns ju inget rätt eller fel.

Disney Wiki kanske räknar PJ och Petter Junior(från kortfilmen Bellboy Donald)  som samma,  men jag ser även dem som mer seperata med tanke på hur olika deras personligheter är, samma när det kommer till stora Stygga vargens trillingsöner i kortfilmerna och Lilla stygga vargen i serierna.

Fortsätt med din lista iallafall, väntar ivrigt på nästa del.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  7 november 2017 kl. 20:44:34
Mest på grund av hårfärgen och personligheterna brukar jag se Max och Långben Junior mer som separata figurer till Långben, men som sagt är det upp varje person att tycka själv. Finns ju inget rätt eller fel.

Disney Wiki kanske räknar PJ och Petter Junior(från kortfilmen Bellboy Donald)  som samma,  men jag ser även dem som mer seperata med tanke på hur olika deras personligheter är, samma när det kommer till stora Stygga vargens trillingsöner i kortfilmerna och Lilla stygga vargen i serierna.

Fortsätt med din lista iallafall, väntar ivrigt på nästa del.  :)

Ja, Disney Wiki räknas också PJ som samma karaktär.

Lilla Vargen är snäll, medan Stora Stygga Vargens övriga söner är lika elaka som Vargen själv.

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 november 2017 kl. 20:34:38

Idag lade jag till Max Hare (Bertil Engh), Toby Sköldpadda (Roger Storm) och Lilla Vargen (barn-röst) på listan.

Disneyfantasten

Nu är det dags för nästa del:

Del 2/19 (Disneyfilmer 1937-1942):

Från Disneyklassikern "Snövit och De Sju Dvärgarna (1937)", samt böcker som t ex "Snövit och Björnungen (2005)":
Snövit = Lizette Pålsson
Kloker = John Harryson, Jonas Bergström (kan inte bestämma mig)
Butter = Olof Thunberg, Ole Ornered (kan inte bestämma mig)
Glader = Hans Lindgren, Joakim Jennefors (kan inte bestämma mig)
Trötter = Adam Fietz
Blyger = Anders Öjebo
Prosit = Bert-Åke Varg, Peter Sjöquist (kan inte bestämma mig)
Toker = stum
Rådjur = stumma
Tvättbjörnar = stumma
Kaniner = stumma
Ekorrar & Jordekorrar = stumma
Fåglar = fågel-kvitter
Vaktlar = stumma
Sköldpadda = stum
Pungråtta = stum
Kolibrier = stumma
Bävrar = stumma
Hackspettar = stumma
Mullvadar = stumma
Duvor = duv-ljud
Uggla = uggle-ljud
Mus = mus-ljud
Björnungen = björn-ljud

Skurkar:
Onda Drottningen = Marie Richardson (som Drottning), Irene Lindh (som Häxa)

Från Disneyklassikern "Pinocchio (1940)":
Pinocchio = barn-röst
Benjamin Syrsa = Jan Modin (tal), Bertil Engh (sång)
Geppetto = John Harryson
Figaro = katt-ljud
Guldfisken Cleo = stum
Blå Fen = Jasmine Wigartz

Skurkar:
Stromboli = Stephan Karlsén
Kusken = Stephan Karlsén
Ärlige John = Bo Maniette
Gideon = stum
Valen Monstro = obeskrivligt

Från Disneyklassikerna "Fantasia (1940)" & "Fantasia 2000 (1999)":
Yen Sid = Christian Fex
Kvastar = stumma
Hyacinth Flodhäst = Sara Edwardsson
Dansande Flodhästar = stumma
Ben Ali Gator = Markus Granseth
Dansande Alligatorer = stumma
Strutsen Madame Uphanova = Nina Hjelmkvist
Dansande Strutsar = stumma
Elephancine = Mia Marlöv
Dansande Elefanter = stumma
Jacchus = åsne-ljud
Dionysus = Stellan Skarsgård
Iris = Malin Olsson
Brudus = Yanko Kamwendo
Melinda = Sofia Rågenklint
Satirer = stumma
Diana = Norea Sjöquist
Jojo-Flamingon = Andreas Nilsson
Spring Sprite = Peg Parnevik
Wapitin = wapiti-ljud
Färgglada Triangler = stumma
Ståndaktiga Tändsoldaten = Alexander Skarsgård
Ballerinan = Ellen Bergström
Knölvalarna = val-ljud
Elefant-Par = elefant-ljud
Zebra-Par = zebra-ljud
Häst-Par = häst-ljud
Noshörnings-Par = noshörnings-ljud
Kohäger-Par = kohäger-ljud
Bisonoxe-Par = bisonoxe-ljud
Kafferbuffel-Par = kafferbuffel-ljud
Nötkreatur-Par = ko-ljud & tjur-ljud
Jak-Par = jak-ljud
Gasell-Par = stumma
Impala-Par = stumma
Oryx-Par = oryx-ljud
Sabelantilop-Par = antilop-ljud
Gnu-Par = gnu-ljud
Myskoxe-Par = myskoxe-ljud
Snöget-Par = get-ljud
Gems-Par = stumma
Får-Par = får-ljud
Älg-Par = älg-ljud
Giraff-Par = stumma
Kamel-Par = kamel-ljud
Lama-Par = lama-ljud
Flodhäst-Par = flodhäst-ljud
Vårtsvins-Par = vårtsvins-ljud
Gris-Par = gris-ljud
Lejon-Par = lejon-ljud
Tiger-Par = tiger-ljud
Leopard-Par = leopard-ljud
Gepard-Par = gepard-ljud
Puma-Par = puma-ljud
Hyena-Par = hyena-ljud
Isbjörns-Par = isbjörns-ljud
Jättepanda-Par = panda-ljud
Varg-Par = varg-ljud
Har-Par = stumma
Räv-Par = räv-ljud
Skunk-Par = skunk-ljud
Utter-Par = utter-ljud
Tvättbjörns-Par = tvättbjörns-ljud
Valross-Par = valross-ljud
Drill-Par = drill-ljud
Gorilla-Par = gorilla-ljud
Orangutang-Par = orangutang-ljud
Gibbon-Par = gibbon-ljud
AyeAye-Par = ayeaye-ljud
Lemur-Par = lemur-ljud
Känguru-Par = stumma
Koala-Par = stumma
Bäver-Par = stumma
Piggsvins-Par = piggsvins-ljud
Ekorr-Par = ekorr-ljud
Myrslok-Par = stumma
Bält-Par = stumma
Jordsvins-Par = jordsvins-ljud
Myrkott-Par = stumma
Igelkott-Par = stumma
Fladdermus-Par = fladdermus-ljud
Struts-Par = struts-ljud
Emu-Par = emu-ljud
Örn-Par = örn-ljud
Gam-Par = gam-ljud
Uggle-Par = uggle-ljud
Sekreterarfågel-Par = sekreterarfågel-ljud
Lunnefågel-Par = lunnefågel-ljud
Albatross-Par = albatross-ljud
Pelikan-Par = pelikan-ljud
Träskonäbb-Par = stumma
Krontran-Par = tran-ljud
Flamingo-Par = flamingo-ljud
Papegoj-Par = papegoj-ljud
Kakadua-Par = kakadua-ljud
Påfågel-Par = påfågel-ljud
Höns-Par = höns-ljud & tupp-ljud
Ank-Par = ank-ljud
Svan-Par = svan-ljud
Tukan-Par = stumma
Hackspett-Par = stumma
Duv-Par = duv-ljud
Pingvin-Par = stumma
Krokodil-Par = krokodil-ljud
Alligator-Par = alligator-ljud
Sköldpadds-Par = stumma
Komodovaran-Par = komodovaran-ljud
Agamödle-Par = stumma
Kameleont-Par = stumma
Gecko-Par = stumma
Pytonorm-Par = pytonorm-ljud
Mus-Par = mus-ljud
Grod-Par = grod-ljud
Snigel-Par = stumma
Flygande John = Anders "Ankan" Johansson
Apan = ap-ljud
Hunden = Hund-ljud
Katten = katt-ljud

Skurkar:
Chernabog = Torsten Wahlund
Svarta Triangler = stumma
Eldfågeln = stum
Gubben-i-Lådan = Andreas Nilsson

Från den delvis animerade filmen "Den Fredliga Draken (1941)":
Den Fredliga Draken = Andreas Nilsson
Pojken = barn-röst
Sir Giles = Claes Ljungmark

Från Disneyklassikern "Dumbo (1941)", samt böcker, samt lite egna karaktärer i form av spekulationer:
Dumbo = Jessica Andersson
Timothy Mus = Andreas Nilsson
Fru Jumbo = Annica Smedius
Herr Stork = Hans Lindgren, Guy De La Berg (kan inte bestämma mig)
Jim Kråka = Stellan Skarsgård
Kostymkråkan = Steve Kratz
Halmhattkråkan = Andreas Nilsson
Tjocka kråkan = Hasse Jonsson
Glasögonkråkan = Dick Eriksson
Matriarken (Elefant) = Tina Leijonberg
Prissy (Elefant) = Sussie Eriksson
Catty (Elefant) = Vivian Cardinal
Giddy (Elefant) = Mikaela Tidermark
Diverse elefanter = elefant-ljud
Claude (Björnunge) = Kristin Westman
Lolly (Björnunge) = Anna Nylén
Brenda (Björnmamma) = Beatrice Järås
Joanna (Känguruunge) = Mariam Wallentin
Känguru-Mamma = Sanna Ekman
Känguru-Pappa = Joakim Jennefors
Godfry (Flodhästunge) = Staffan Hallerstam
Hannah (Flodhästmamma) = Marie Richardson
Mimi, Marci, Stanley, Lester & Max (Tigerungar) = barn-röster
Joyce (Tiger-Mamma) = Sharon Dyall
Mark (Tiger-Pappa) = Fredrik Dolk
Thomas (Giraffunge) = Maria Kihl
Giraff-Mamma = Myrra Malmberg
Giraff-Pappa = Andreas Nilsson
Dot (Zebraunge) = Mariam Wallentin
Zelda (Zebramamma) = Maria Rydberg
Zoran (Zebrapappa) = Philip Zandén
Zebror = Anders Öjebo, Roger Storm, Johan Hedenberg, Monica Forsberg, Christel Körner
Kamelunge = Dick Eriksson
Kamel-Mamma = Pernilla August
Kamel-Pappa = Börje Ahlstedt
Kameler = Anders Öjebo, Roger Storm, Johan Hedenberg, Monica Forsberg, Christel Körner
Lejon-hane 1 = Gunnar Ernblad
Lejon-hane 2 = lejon-ljud
Lejon-hane 3 = lejon-ljud
Tiger-Trion = tiger-ljud
Gorilla-hane = Steve Kratz
4 Apungar = barnröster
Minnie (Ap-Mamma) = Vanna Rosenberg
Albert (Ap-Pappa) = Claes Månsson
Frankrike, Spanien & Italien (Apor) = Andreas Nilsson
Apor = Christian Hedlund, Daniel Sjöberg, osv.
3 Hyenaungar = barn-röster
Hyena-Mamma = Nina Gunke
Penny (Strutsunge) = Maria Kihl
Oscar (Strutsunge) = Staffan Hallerstam
Struts-Mamma = Anna-Lotta Larsson
Björnar = Benke Skogholt, Adam Fietz, Daniel Sjöberg
5 Lejonungar = barnröster
Lejon-Honor = Lizette Pålsson, Myrra Malmberg, Vivian Cardinal
Lejon-Pappa = Mattias Knave
Gorilla-Unge = barn-röst
Gorilla-Mamma = Annelie Berg
Struts-Pappa = Per Sandborgh
Poseidon (Flodhäst-Pappa) = Hasse Jonsson
Sälunge = barn-röst
Säl-Mamma = Louise Raeder
Säl-Pappa = Dick Eriksson
Sälar = Daniel Sjöberg, Christian Hedlund
Hästar = häst-ljud
3 Leopard-Ungar = barn-röster
Leopard-Mamma = Lizette Pålsson
3 Panter-Ungar = barn-röster
Panter-Mamma = Lizette Pålsson
Flippe Flodhäst = Ole Ornered
Tigern Jim = Mattias Knave
(och många flera Cirkusdjur som jag fyller i med senare...)
Casey Junior = Charlie Elvegård

Skurkar:
Cirkusdirektören = Sven-Bertil Taube
Clowner = John Harryson, Charlie Elvegård, Gunnar Ernblad, Hans Lindgren, Bert-Åke Varg
Skära Elefanter = stumma

Från Disneyklassikern "Bambi (1942)" + uppföljaren "Bambi 2 (2006)", samt böckerna:
Bambi = barn-röst
Stampe = barn-röst
Blomma = barn-röst
Faline = barn-röst
Herr Uggla = Nils Eklund
Bambis Mamma = Elin Klinga
Bambis Pappa = Thomas Pontén
Stampes Mamma = Gunnel Fred
Stampes Systrar = barn-röster
Ekorren = Ika Nord
Jordekorren = stum
Vaktelmamman = Vivian Cardinal
Vaktelungar = barnröster
Pungråttmamman = Vivian Cardinal
Pungråttungar = barnröster
Mullvaden = Daniel Sjöberg
Oxgrodan = Daniel Sjöberg
Fasaner = tre görs av Mikaela Tidermark, men de flesta är stumma
Ank-Familj = ank-ljud
Fasan-Familj = stumma
Hackspettar = stumma
Bävrar = stumma
Tvättbjörnar = stumma
Hjortar = stumma
Mina = Sara Lindh
Ekorren Liten = Maria Kihl
Litens Mamma = Mikaela Ardai Jennefors
Mindre, Minst & Lilla Pytte = barnröster
Bävern Jakob = Charlie Elvegård
Björnungen Nalle = barn-röst

Skurkar:
Ronno = Peter Getz

Säg gärna vad ni tycker  :) .

Alexander

Jättebra, många intressanta val.  :)
Ska du även ta upp figurer som Lampis, Den magiska spegeln, Jägaren och Prinsen?

Jessica Andersson som Dumbo var ett intressant val, har hon gjort rollen någonstans man kan höra? Eller är det ditt förslag om Dumbo hade pratat i den nerlagda uppföljaren?  :)

Alexander

En japansk serie som jag växte upp med är Tokyo Mew Mew som aldrig blev dubbad till svenska. Men om den hade dubbats nu så hade jag kunnat tänka mig dem här i rollerna.  :D

Intro till serien om ni inte vet vilken serie det är.

https://m.youtube.com/watch?v=VaFo2TqoGrw

Ichigo: Linda Åslund
Minto: Mikaela Tidermark
Retasu: Mia Kihl
Purin: Alice Sjöberg Brise
Zakuro: Molly Sandén
Aoyama: Christian Hedlund
Ryan: Jesper Adefeldt
Keiichiro: Daniel Bergfalk
Kisshu: Adam Portnoff
Pai: Joakim Jennefors
Tart: Melker Edenroth

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  9 november 2017 kl. 09:25:04
Jessica Andersson som Dumbo var ett intressant val, har hon gjort rollen någonstans man kan höra? Eller är det ditt förslag om Dumbo hade pratat i den nerlagda uppföljaren?  :)

Det var mitt förslag om Dumbo hade pratat i den nedlagda uppföljaren. Dessutom pratar han i en del böcker; däribland Dumbo Den Flygande Elefanten (Dumbo on Land, on Sea, in The Air), Dumbo och Cirkuståget (Dumbo and The Circus Train) och Dumbos Nya Cirkusnummer (Dumbo and His New Act).

PS: Jag kom på att jag hade glömt karaktären "Nalle" från boken "Bambis Vinteräventyr", så jag lägger in honom i rollistan!

Disneyfantasten

Nu är det dags för nästa del:

Del 3/19 (Disneyfilmer 1943-1949):

Från Disneyklassikerna "Saludos Amigos (1943)" & "Tre Caballeros (1944)":
José Carioca = Ulf Källvik
Pachito = Bertil Engh
Flygplanet Pedro = flygplans-ljud
Aracuan = pladder-ljud
Pingvinen Pablo = Hasse Jonsson
Burrito = åsne-ljud
Flygande Gauchito = barn-röst

Från Disneyklassikern "Make Mine Music (1946)":