Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Gör en liten undersökning ...

Startat av Christian Hedlund, 19 november 2004 kl. 04:52:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Vilken radiostation brukar du lyssna på?

P1
0 (0%)
P2
0 (0%)
P3
5 (23.8%)
P4
4 (19%)
Någon av SR:s Digitala Kanaler
0 (0%)
Svenska Favoriter Metro FM
0 (0%)
Rix FM
5 (23.8%)
NRJ
1 (4.8%)
Mix Megapol
2 (9.5%)
The Voice
0 (0%)
Vinyl 107
0 (0%)
Nätradio
0 (0%)
Studio 107
0 (0%)
Lugna Favoriter
0 (0%)
Bandit 106-3
0 (0%)
Rockklassiker
1 (4.8%)
Radio Match
0 (0%)
Radio City
1 (4.8%)
Radio Guld
0 (0%)
Radio Stella
0 (0%)
Annan (ange gärna vilken)
2 (9.5%)

Antal personer som röstat: 21

Carl Barks lover

Jag lyssnar aldrig på radio. Jag föredrar TV.

Elios

Minns en del av dessa program. Man lyssnade lite på dem på vägen till skolan då.
Nuförtiden är det ju mest Mix Megapol och Bandit.
Ola Lustig och Laila Bagge snackar ju en del bra och intressanta grejer. Tycker dem är BÄST! ;D

Sen gillar jag med dem programmen ibland där man kan ringa in och tävla också. Man gissar låten osv.  ;D

Men lyssnar inte så mycket på radio då jag ej har bil och varken kortkort heller för den delen. Så TV blir det nästan inte heller utan mest bara Youtube.  :P

Göran

Citat från: Carl Barks lover skrivet  2 november 2005 kl. 18:56:37Jag lyssnar aldrig på radio. Jag föredrar TV.
Nu för tiden är väl båda på väg att dö ut helt.

MOA

Citat från: Göran skrivet 31 maj 2025 kl. 14:40:39Nu för tiden är väl båda på väg att dö ut helt.
Gillar att du citerar ett 20 år gammalt inlägg. Sonic var också ny & långt ifrån aktiv när han skrev detta. Undrar vad han skriver idag om han ser detta. Hoppas det inte är alltför cringe.
För att svara på frågan lyssnar jag aldrig på radio & tror inte att många andra här gör det

Göran

Citat från: MOA skrivet 31 maj 2025 kl. 15:03:05Gillar att du citerar ett 20 år gammalt inlägg. Sonic var också ny & långt ifrån aktiv när han skrev detta. Undrar vad han skriver idag om han ser detta. Hoppas det inte är alltför cringe.
För att svara på frågan lyssnar jag aldrig på radio & tror inte att många andra här gör det
Han var visst aktiv inom reklam och radio. Om andra kan dra upp gamla ämnen utan att skriva något av värde varför får inte jag det?

MOA

Citat från: Göran skrivet 31 maj 2025 kl. 16:04:17Han var visst aktiv inom reklam och radio. Om andra kan dra upp gamla ämnen utan att skriva något av värde varför får inte jag det?
Menade dubbning. Detta ämne startades för övrigt när jag var 10 månader gammal

Will Siv

Även om mycket har förändrats under 21 år och flera kanaler har förändrats och vissa är bara tillgängliga i Stockholm kan jag väl ge min syn (åtminstone vad gäller musik, lyssnar egentligen inte på andra program direkt)

Av SR så har P3 nog mest varierat och dessutom spelar dom nya hits som dom kommersiella inte gör av nån anledning.

Av dom kommersiella så har RIX FM och Mix Megapol för mycket retro musik än nödvändigt (Star FM finns ju till det, både Rix och Star ägs ju av Viaplay) och under vvåren blir det (lite för) mycket från Melodifestivalen och Eurovision, med NRJ så är (eller var) det för mycket av remixes och medleys (men det kanske har ändrats).

Det är väldigt irriterande att vissa kanaler bara finna i vissa regioner.

https://www.thomasnilsson.eu/mediemakt/frekvenstabell/

Särskilt Rock klassiker och Bandit.

Citat från: MOA skrivet 31 maj 2025 kl. 16:31:32Menade dubbning. Detta ämne startades för övrigt när jag var 10 månader gammal
Jag var 2 år.
- what.