Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 24 februari 2023 kl. 12:08:14Prince Cornelius - JONAS MALMSJÖ* (både tal och sång), JOAKIM JENNEFORS* (både tal och sång), RICHARD CARLSOHN, (bara sång) ANDERS WIDMARK*, YNGVE GÅSHÖI*, PETER JÖBACK*, JONAS WARNERBRING*, JOHAN WENNERSTRAND*
Jag hittar ingen människa vid namn YNGVE GÅSHÖI ??? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 16:10:45Jag hittar ingen människa vid namn YNGVE GÅSHÖI ??? ???
Yngve Gåsøy är en norsk skådespelare och sångare, för svensk publik blev han känd genom Rederiet på 90-talet. 

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 maj 2023 kl. 16:21:19Yngve Gåsøy är en norsk skådespelare och sångare, för svensk publik blev han känd genom Rederiet på 90-talet.
Men det står ju GÅSHÖI inte Gåsøy  ??

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  1 maj 2023 kl. 16:22:23Men det står ju GÅSHÖI inte Gåsøy  ??
Att det står så är för att jag har skrivit av det exat som det står i Doreen Dennings papper.
Det är inte upp till mig att ändra vid återgivning.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 maj 2023 kl. 16:28:58Att det står så är för att jag har skrivit av det exat som det står i Doreen Dennings papper.
Det är inte upp till mig att ändra vid återgivning.
Men det är Yngve Gåsøy  ?

gstone

Tänk att så många underhållare vill dubba-

Hur är nu för tiden ?

gstone

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet  2 maj 2023 kl. 19:25:27Kan man få veta mer om Lars Fager ?
Det jag har uppskrivet om honom i min "casting-pärm" är bla att han är skådespelare, musikalartist (baryton). född 1960.

gstone

Det hade ju passat bra om Krister St. Hill fick rollen med han är ju trinidadisk-svensk och filmen utspelar sig tydligen i  Karibien.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 30 april 2023 kl. 13:01:09Här är några skådespelare som skickades på röstprov för Den lilla sjöjungfrun:

FLOUNDER: Magnus Sahlberg
Joshua Petsonk
CARLOTTA:Lena-Pia Bernhardsson
SEBASTIAN:Les Carlton
Johan Schinkler
Krister St. Hill
MESSENGER:Peter Dalle

Utöver det vet jag att Vendela Duclos tillfrågades som Doreen Dennings förstahandsval, men tackade nej för hon inte kände sig redo att dubba.
Det här borde varit första gången Johan Schinkler var inblandad i dubbningssammanhang.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  9 maj 2023 kl. 13:15:53Det här borde varit första gången Johan Schinkler var inblandad i dubbningssammanhang.
Och Daniel "Papa Dee" Wahlgrens och Vendela Duclos också förresten.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 maj 2023 kl. 13:16:36Och Daniel "Papa Dee" Wahlgrens och Vendela Duclos också förresten.
Så Vendela Duclos  dubbade inte färe denna flim ?

Disneyfantasten

gstone