Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2023 kl. 12:12:46Dessutom så har både hon och Gunilla Åkesson dubbat Gudmodern.
Ursäkta jag skrev detta i fel tråd av mistag :-[
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 01:51:57Prinsen: Jonas Bergström i kombination med sång av Staffan Rydén. Bruno Wintzell*. Tommy Körberg*.

Jag förstår inte rikligt varför prinsen skulle haft en annan röst vid tal ;D

Tommy Körberg kunde ju säkert gjord både tal och sång.

Att Bruno Wintzell fick göra prinsen vid tal och sång kännes väldigt vettigt och naturligt :D

Trots allt säger ju inte prinsen så mycket alls  ;)

Vad kan det vara tre-fyra ord  ;D

I alla inte mer en två meningar skulle jag gissa.

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 14:49:19Skönheten och Odjuret var en väldigt ovanlig casting process, då röstproverna inte skedde i studion och "provdubbade" utan 
Det var även ett krav från Disney att i just den här produktionen skulle det för ovanlighetens skull prioriteras sångare som kunde skådespela och inte tvärtom som det hade varit tidigare där förhoppningsvis skådespelare kunde sjunga eller kombineras med sångare. Detta krav kom senare att bli en regel i alla Disneys filmer.
Det var ju bra att dom vill ha sångare som kunde skådespela och inte bara sångare i allmänhet ;D

Annars vet jag inte hur bra agerat hade blivit ;)

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 01:19:55Nora (sång): Lill Lindfors. Anni-Frid Lyngstad. Lena Ericsson.
Nora (tal): Helena Brodin. Monica Nordquist.
Just i detta fal kan jag nog förstå varför separata personer behövdes vid tal och sång.

Nora har en väldigt stor och viktigt roll som kräver skådespelartalang sandigt som hon sjunger väldigt fina sånger som behöver låt väldigt bra ;D

Alla dessa val låter bra i mina öror men jag väldigt nöjd med dom det blev i själva filmen  :D

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 24 februari 2023 kl. 12:08:14Prince Cornelius - JONAS MALMSJÖ* (både tal och sång), JOAKIM JENNEFORS* (både tal och sång), RICHARD CARLSOHN, (bara sång) ANDERS WIDMARK*, YNGVE GÅSHÖI*, PETER JÖBACK*, JONAS WARNERBRING*, JOHAN WENNERSTRAND*
Det här känsväldigt kontigt delvis fick inte Jonas göra rollen vid sång trots allt och dels känns det som Richard skulle klarat att agera rollen vid tal med ;)

Dock är nöjd med hur det blev.
Jonas var det bästa fallet för rollen i mitt tycke och Richard fick ändå vara med i filmen som  Jacquimo vilket han passar ypperligt som  :D

Disneyfantasten

Annica Smedius provspelade för Jasmine i Aladdin TV-serien.

Steve Kratz provspelade för Anden i Aladdin-långfilmen.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 oktober 2023 kl. 08:47:20Annica Smedius provspelade för Jasmine i Aladdin TV-serien.

Steve Kratz provspelade för Anden i Aladdin-långfilmen.
Kul att veta :D

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 03:10:12Mästerdetektiven Basil Mus

Skrället: Allan Svensson*. Lasse Pettersson*.

Thug Guards: Jan Sjödin. Jörgen Düberg. Stephan Karlsén. Carl-Johan Rehbinder.
Vilken Lasse Pettersson tror ni det rör sig om ?

Steffan Rudvall

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2023 kl. 22:08:39Det är i alla fall min gissning. Men vad vet jag? Jag är ju bara en dum gubbe...
Förlåt :'( :'( :'(

gstone

gstone

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 02:12:15Micke och Molle

Big Mama: Brita Borg*.

Molle (valp): Carl Borén* (Mini-Funkare).

Micke (rävunge): Niklas Rygert* (Mini-Funkare).

Molle/Micke (vuxen): Tommy Körberg*. Johannes Brost*. Kjell Bergqvist*.

Änkan Tweed: Karin Miller*.

Jägaren: Jan Nygren*. Nils Eklund*.

Tjifen: John Harryson. (behövde inte testa)

Bombom: Bert-Åke Varg*. Anders Linder*.

Sparven Dinky: Hans Lindgren*. Jan Sjödin*.

Piggsvin: Charlie Elvegård (behövde inte testa)

Grävling: Olof Thunberg (behövde inte testa)

Rävflickan Vixie: Anna-Lotta Larsson*. Birgitta Larsson*.
Vad menas med "Mini-Funkare" ? ???

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  2 mars 2021 kl. 03:10:12Mästerdetektiven Basil Mus

Bad Maid: Monica Dominique. (Mona Seilitz.)

Lady Mouse: Catharina Alinder. (Doreen Denning.) Inga-Lill Andersson.
Vilka karaktär är detta ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  3 november 2023 kl. 19:24:38Vilka karaktär är detta ?
Barservitrisen och Muskvinnan från Hamstead. (den sistnämnda dyker upp i slutet)