Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som inte fick rollen

Startat av Steffan Rudvall, 28 februari 2021 kl. 17:47:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet  1 mars 2021 kl. 20:07:28
Har du aldrig sett Thorsten Flinck?

Jag tror inte det, isåfall har jag nog glömt det...

Disneyfantasten

Är det förresten någon som såg denna fråga?

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 18:24:56
Vilka är förresten John Martin Bengtsson och Anna Brewitz?

Erika

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:02:36
Har han dubbat något annars?

Han var med i Frankensteins faster och var även med i den svenska animerade filmen Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr (visserligen ingen dubbning, men tyckte ändå den var också värd att nämnas). Jag har för mig att han har medverkat i fler dubbningar, men just nu står det stilla i skallen...

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet  1 mars 2021 kl. 20:12:45
Han var med i Frankensteins faster och var även med i den svenska animerade filmen Kalle Stropp och Grodan Boll på svindlande äventyr (visserligen ingen dubbning, men tyckte ändå den var också värd att nämnas). Jag har för mig att han har medverkat i fler dubbningar, men just nu står det stilla i skallen...

Vi brukar ju tänka rätt så lika i dessa frågor, känner ju spontant att han måste varit med fler SVT-dubbningar.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:09:05
Jag tror inte det, isåfall har jag nog glömt det...
Han tävlade i Mello & förra året blev han diskad

gstone

gstone

Hur såg dom  preliminära rollsättningslistor  för är Snövit och de Sju Dvärgarna    ,Bernard och Bianca
Peter och draken Elliott ,Micke och Molle ,Mästerdetektiven Basil Mus ,Bernard och Bianca i Australien och Skönheten och Odjuret ut ?

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 mars 2021 kl. 18:49:10
Sen kom jag på att jag har i mina samlingar papper på några alternativa röster för omdubbningen till Askungen.

Vilka var dom ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2021 kl. 20:38:07
Hur såg dom  preliminära rollsättningslistor  för är Snövit och de Sju Dvärgarna    ,Bernard och Bianca
Peter och draken Elliott ,Micke och Molle ,Mästerdetektiven Basil Mus ,Bernard och Bianca i Australien och Skönheten och Odjuret ut ?

Jag undrar detsamma!

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 mars 2021 kl. 18:17:03

Sen finns det mycket sånt här att läsa i Doreen Denning's arkiv över hur förberedelsearbetet gått till och vilka som varit tilltänkta från början.

Var kam man läsa det ?

Oscar Isaksson

Ska skriva ihop några listor över det ni undrar så håll till godo så återkommer jag.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet  1 mars 2021 kl. 20:46:48
Ska skriva ihop några listor över det ni undrar så håll till godo så återkommer jag.

Tack på förhand! Jag ska hålla i hatten!  :D (som uttryck alltså)

gstone

De Disneyfilmer i Doreen Dennings arkiv som det finns dokumenterade preliminära rollsättningslistor för är:

Snövit och de Sju Dvärgarna   
Bernard och Bianca
Peter och draken Elliott
Micke och Molle
Mästerdetektiven Basil Mus
Bernard och Bianca i Australien
Skönheten och Odjuret

Sen kom jag på att jag har i mina samlingar papper på några alternativa röster för omdubbningen till Askungen.

Hur kan man se dom ?

gstone

De Disneyfilmer i Doreen Dennings arkiv som det finns dokumenterade preliminära rollsättningslistor för är:

Snövit och de Sju Dvärgarna   
Bernard och Bianca
Peter och draken Elliott
Micke och Molle
Mästerdetektiven Basil Mus
Bernard och Bianca i Australien
Skönheten och Odjuret

Hur ser man dessa ?