Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 december 2024 kl. 22:54:56O'Malley låter fruktansvärt opassande, han låter som en alkoholist uteliggare.
Hela röstinsats känns som en alkohol påverkad uteliggare som håller på att spy.
Kan säga att han låter lika dålig som Kung Koopa i Super Mario Bros Super Shows norska VHS dubb

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 18 december 2024 kl. 23:34:52Kan säga att han låter lika dålig som Kung Koopa i Super Mario Bros Super Shows norska VHS dubb
Yes han är hemsk i rollen.

Varför deltog förresten kändisar i pisset?
Tor Stokke var ju en välkänd norsk skådespelare.
Lise Fjældsted, Helge Reiss är också kända.
Ola Solum som regisserade dyngan är dock typ den mest välkända norska regissören genom tiderna.
Därför är det för mig obegripligt att han kunde lyckas förstöra Aristocats till osebar kvalité med ett fyllo som O'Malley.
Yes nu är förvisso de skådespelarna i originaldubben kändare men det hör inte till saken.

Tor Stokke är också anledningen till att jag ogillar Lena Endre @gstone 
Tor har varit med och fördärvat en magisk film för framtida norska barn och Tor's dotter Linn Stokke har Lena dubbat......

Fy fan och skam till alla inblandade i skiten är allt jag kan säga om dubben.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 december 2024 kl. 16:00:11Yes han är hemsk i rollen.

Varför deltog förresten kändisar i pisset?
Tor Stokke var ju en välkänd norsk skådespelare.
Lise Fjældsted, Helge Reiss är också kända.
Ola Solum som regisserade dyngan är dock typ den mest välkända norska regissören genom tiderna.
Därför är det för mig obegripligt att han kunde lyckas förstöra Aristocats till osebar kvalité med ett fyllo som O'Malley.
Yes nu är förvisso de skådespelarna i originaldubben kändare men det hör inte till saken.

Tor Stokke är också anledningen till att jag ogillar Lena Endre @gstone
Tor har varit med och fördärvat en magisk film för framtida norska barn och Tor's dotter Linn Stokke har Lena dubbat......

Fy fan och skam till alla inblandade i skiten är allt jag kan säga om dubben.
Om du inte hört honom så leta reda på min ranking eller ett avsnitt med norsk VHS dubb

DingoPictures2005

Citat från: MOA skrivet 19 december 2024 kl. 16:02:49Om du inte hört honom så leta reda på min ranking eller ett avsnitt med norsk VHS dubb
Paul är dock lite jävligare som O'Malley.
Då Paul gör en sådan skit insats som inte går att lyssna på.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 december 2024 kl. 16:12:42Paul är dock lite jävligare som O'Malley.
Då Paul gör en sådan skit insats som inte går att lyssna på.
Har också svårt att lyssna på Norska VHS Kung Koopa men allra svårast har jag för persiska Luigi

Disneyfantasten

Kom på en till @DingoPictures2005  inte är förtjust i men som jag personligen tycker är helt okej;

Jag tycker att Even Stormoen gör en godkänd tolkning som Scar även om han självklart inte rår på Rikard Wolffs utomordentligt outstandiga insats.

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2025 kl. 15:56:30Kom på en till @DingoPictures2005  inte är förtjust i men som jag personligen tycker är helt okej;

Jag tycker att Even Stormoen gör en godkänd tolkning som Scar även om han självklart inte rår på Rikard Wolffs utomordentligt outstandiga insats.
Tycker helt enkelt inte att han sjunger bra.
https://youtu.be/8fL-Fmg9CEQ?feature=shared

Har inte hört taldialogen så kan inte bedöma den

Disneyfantasten

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 december 2024 kl. 22:54:56Respekterar din åsikt men håller inte alls med av följande anledning.

O'Malley låter fruktansvärt opassande, han låter som en alkoholist uteliggare.
låter kul ;D ;D ;D ;D ;D

inte något man hör i varje dubning dirkt
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 december 2024 kl. 22:54:56Respekterar din åsikt men håller inte alls med av följande anledning.

om man är över 18 är det ju inte rikgt nåt eller som kan hindra än från at dricka om man ville

gstone

vet vi om han faktiskt var påverkade när han spela in rollen ?

DingoPictures2005

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2025 kl. 17:21:49Man kan höra några få repliker av taldialogen där, Scar pratar nämligen några få gånger i sången.

annars finns här några klipp med några av Scars norska talrepliker;

https://m.youtube.com/watch?v=3NNqbI0wMaE&pp=ygUOU2NhciBub3J3ZWdpYW7SBwkJfgkBhyohjO8%3D

https://m.youtube.com/watch?v=B9WXQYPgec8&pp=ygUOU2NhciBub3J3ZWdpYW4%3D

https://m.youtube.com/watch?v=UOCQkHH9Bag&pp=ygUOU2NhciBub3J3ZWdpYW7SBwkJfgkBhyohjO8%3D
Låter helt ok ingen Rikard Wolff men absolut inte dåligt.
Däremot tror jag att någon annan skulle ha passat Scar bättre typ Nils Ole Oftebro, Roy Bjørnstad eller Helge Jordal.
Nils då han spelade Jafar och Petter på Norska, Roy då han spelat flera skurkar som Pinky (Rock-A-Doodle) och Sykes, Helge då han spelade Rottigan.

gstone

Jag tycker också att de inblandade personerna i skiten borde skämmas det ska mycket till för att någon ska lyssna på O'Malley och tänka wow outstanding.
Framförallt är det för mig obegripligt att en legendarisk norsk regissör som Ola Solum inte verkar haft någon smak för kvalité när dubben gjordes.

Jan var ju också röst till Gaston , Baloo  Dr. Facilier och Borgmästare Lionheart
låter han alkoholiserad då med ?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  6 april 2025 kl. 19:19:31Jan var ju också röst till Gaston , Baloo  Dr. Facilier och Borgmästare Lionheart
låter han alkoholiserad då med ?
Han blev castad som Baloo antagligen för att han redan var godkänd av Disney för den rollen i och med att han gjorde honom i Luftens Hjältar.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 april 2025 kl. 20:09:16Han blev castad som Baloo antagligen för att han redan var godkänd av Disney för den rollen i och med att han gjorde honom i Luftens Hjältar.
låter ganska säkert