Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Vad kan man förvänta sig finna där? Är det enbart Nickelodeons program? (Hade gärna sett Cartoon Networks serier också som Powerpuff Girls, Cow and Chicken samt I am weasel)

Daniel Hofverberg

Citat från: papperskorg skrivet 22 mars 2021 kl. 07:37:31
Vad kan man förvänta sig finna där? Är det enbart Nickelodeons program? (Hade gärna sett Cartoon Networks serier också som Powerpuff Girls, Cow and Chicken samt I am weasel)
Cartoon Networks serier lär dyka upp på Warner Bros. kommande streamingtjänst HBO Max, som enligt uppgift ska lanseras i Norden någon gång under det andra halvåret i år (d.v.s. någon gång mellan juli och december). :)

Paramount+ ägs som sagt av ViacomCBS, så där är det alltså främst Paramount, CBS, Nickelodeon och MTV som gäller.

Förutom vissa långfilmer som Paramount producerat är det alltså för barn- och ungdomsserier och filmer främst Nickelodeon det handlar om. Det medför ju en uppförsbacke för Paramount+ jämfört med Disney+ och HBO Max, då Nickelodeon för gemene man inte lär ligga bakom ens i närheten av lika mycket kända serier som Disney eller Warner gör...

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2021 kl. 09:38:14
Cartoon Networks serier lär dyka upp på Warner Bros. kommande streamingtjänst HBO Max, som enligt uppgift ska lanseras i Norden någon gång under det andra halvåret i år (d.v.s. någon gång mellan juli och december). :)

Det var glada nyheter också. Fick för mig att Paramount haft lite sammarbete med Warner.

Men hoppas på att Paramount+ kommer lägga upp Betty Boop nu när de äntligen funnit de två sista saknade avsnitten. Även Bimbo som är en av mina favoriter och samlat på de kortfilmerna i åratal.

gstone

Hoppas inget har svensk tal.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Daniel Hofverberg

Citat från: papperskorg skrivet 22 mars 2021 kl. 12:19:12
Men hoppas på att Paramount+ kommer lägga upp Betty Boop nu när de äntligen funnit de två sista saknade avsnitten. Även Bimbo som är en av mina favoriter och samlat på de kortfilmerna i åratal.
Det hoppas jag också.

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2021 kl. 12:35:13
Hoppas inger har svensk tal.
Vilken Inger...? ;)

gstone

Avengersfan

Varför har paramountplus hemsida inte uppdaterad? Där borde ju stå nedräkningen för lanseringsdatum (25 mars) vilket det inte gjorde, trots att det är bara tre dagar kvar!  >:(

Erika

Citat från: gstone skrivet 22 mars 2021 kl. 13:42:58
Inget

Som Daniel har sagt tidigare i tråden, det vore korkat att erbjuda barnprogram utan svenskt tal. Förhoppningsvis kommer det att gå välja språk, och då gör det inget om det finns svenskt tal.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 mars 2021 kl. 15:16:04
Kommer dom här serierna någonsin bli erbjudna på svensk iTunes med svensk ljudspår?

Nej

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 mars 2021 kl. 15:16:04
Det är en sak som är förvirrande.... med allt det här på streaming service vet nån vad som händer med iTunes? Kommer dom här serierna någonsin bli erbjudna på svensk iTunes med svensk ljudspår?
Det får du väl lov att fråga Apple om - ingen annan i världen lär kunna svara på det... :(

Förr eller senare skulle jag väl tro att iTunes kommer att börja erbjuda dubbade TV-serier även i Sverige, men i vilken utsträckning och vilka serier det kan tänkas röra sig om står skrivet i stjärnorna...

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 22 mars 2021 kl. 16:18:53
Ändå en röra.... vad är det dom håller på med? iTunes är ändå bättre med att man köper 1 gång och sen är det färdigt, istället för arbeta betala 70 kr per månad för streaming service.... på långsikt så är iTunes och Apple bra med det.

Jag gillar mer att betala 70 kr per månad för en streaming service.

gstone

Xfinger

Daniel kan du ge Gstone en varning ffs, han sabbar ju tråden.......
Blir spännande att se på torsdag vad dom har att erbjuda :D Snart dags, taggad.

Samlaren

Citat från: gstone skrivet 20 mars 2021 kl. 22:01:38
Jag kan inte skaffa Paramount+.

För jag har varken Boxer, Canal Digital, Com Hem eller Telenor.

Så det blir ingen Rugrats eller Wild Thornberrys för mig :'( :'(

Synd men sånt är livet.

Det behöver du ninte ha när de kommer. Då sidan kommer vara helt online så du kommer att kunna skaffa den.

Samlaren

Citat från: Anders M Olsson skrivet 21 mars 2021 kl. 07:35:29
Ja, jag förutsatte att den här tråden handlar om den nya streamingtjänsten som kommer att öppna på torsdag den 25 mars, inte om den gamla tilläggstjänsten hos kabel-TV bolagen.

Hel rätt den handlar om den tjänsten.