Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sesame Street

Startat av TonyTonka, 2 januari 2011 kl. 16:41:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2025 kl. 09:33:15Knappast troligt... Eftersom datumet stämmer så bra överens är min bästa gissning att det (tyvärr) bara är den kommande säsong 56, som får amerikansk premiär i november, som släpps på Netflix - trots allt är det ju fr.o.m. den säsongen som Netflix är med som medproducenter, då PBS (USAs public service-bolag) inte längre har råd med serien ensam efter att Donald Trump dragit ner på finansieringen till public service. Eftersom Netflix uppger produktionsår 2025 kanske vi i bästa fall även kan få säsong 55 (januari - augusti 2025), men knappast tidigare avsnitt än så. :(
något bra kom av det i alla dall om inte  Donald Trump dragit ner på finansieringen till public service,
skulle vi inte fått  Sesame Street i sverige igen
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2025 kl. 09:33:15Knappast troligt... Eftersom datumet stämmer så bra överens är min bästa gissning att det (tyvärr) bara är den kommande säsong 56, som får amerikansk premiär i november, som släpps på Netflix - trots allt är det ju fr.o.m. den säsongen som Netflix är med som medproducenter, etersom Netflix uppger produktionsår 2025 kanske vi i bästa fall även kan få säsong 55 (januari - augusti 2025), men knappast tidigare avsnitt än så. 
är väl fullt gott nog  :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2025 kl. 09:33:15Knappast troligt... Eftersom datumet stämmer så bra överens är min bästa gissning att det (tyvärr) bara är den kommande säsong 56, som får amerikansk premiär i november, som släpps på Netflix - trots allt är det ju fr.o.m. den säsongen som Netflix är med som medproducenter, då PBS (USAs public service-bolag) inte längre har råd med serien ensam efter att Donald Trump dragit ner på finansieringen till public service. Eftersom Netflix uppger produktionsår 2025 kanske vi i bästa fall även kan få säsong 55 (januari - augusti 2025), men knappast tidigare avsnitt än så. :(
ingen människa orkar väl ändå se  50+ säsongerna. av ett program riktat åt föreskole barn ?

Daniel Hofverberg

Citat från: Oskar skrivet 30 september 2025 kl. 09:52:45obs gamla dubbning gäller bara tv visning man måste köpa ut rättigheter till streaming jag är tveksam om orginal dubbar finns bevarade i svts arkiv eller inte. jag tror att bli omdubbning och tilläggs dubbning annars får Netflix och Svt diskutera om orginal dubbar rättigheter om det finns orginal dubbar finns bevarade eller inte.
Jag tror inte ens att de svenska TV-sändningarna på SVT har varit av avsnitt av originalversionen av Sesame Street, utan omklippta/omredigerade som inte överensstämmer med de amerikanska originalsändningarna, så de gamla svenska dubbningarna är nog helt omöjliga att använda oavsett vilket.

Citat från: gstone skrivet 30 september 2025 kl. 10:40:49ingen människa orkar väl ändå se  50+ säsongerna. av ett program riktat åt föreskole barn ?
Givetvis inte, det lär inte de yngsta göra heller - men lite fler än ett avsnitt i veckan av den kommande säsongen vore ju önskvärt...

De utvalda "90 timmarna" med någon slags favoriter/best of, som de tydligen ska få i USA, hade ju varit önskvärt att få även här - men jag tror som sagt att det skulle kosta för mycket att dubba 90 timmar till flera dussin språk...

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 30 september 2025 kl. 10:43:34Jag tror inte ens att de svenska TV-sändningarna på SVT har varit av avsnitt av originalversionen av Sesame Street, utan omklippta/omredigerade som inte överensstämmer med de amerikanska originalsändningarna, så de gamla svenska dubbningarna är nog helt omöjliga att använda oavsett vilket.
makes sense
nå väl, tror kankse inga barn idag ville se dockprogram gjorda på 70 talet ändå
man dubba den nuvarande säsongen  och lommande säsonger av  Sesame Street till svenkas kan Netflix gott göra :)