Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2024 kl. 18:26:03Andreas Nilsson bör ju också vara en av få eller kanske den enda som spelat både Kalle och Daffy.

Nu så vet jag hur han låter som Daffy, så Tony hade rätt om att Andreas var honom, väldigt bra insats. Det sägs att han också var Marvin.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2024 kl. 21:10:46I några avsnitt i slutet av serien så andra hälften av säsong 3. Mikael Roupé medverkar inte i de avsnitten av någon anledning. Han är utbytt både som Daffy och Pelle Pigg där Andreas Nilsson respektive Dick Eriksson tagit över.
Vänta, Dick Eriksson är Pelle? Jag tyckte väl att han kunde passa, plus så spelas både han och Barney Granit utav Mel Blanc och dubbades utav Mikael Roupé.

BPS

Citat från: Skokaka skrivet 18 maj 2024 kl. 23:30:03Vänta, Dick Eriksson är Pelle? Jag tyckte väl att han kunde passa, plus så spelas både han och Barney Granit utav Mel Blanc och dubbades utav Mikael Roupé.
I avsnitten på slutet är det Dick Eriksson Mikael Roupé kanske åkte på semester eller någonting sådant.

MOA

Citat från: BPS skrivet 19 maj 2024 kl. 07:34:05I avsnitten på slutet är det Dick Eriksson Mikael Roupé kanske åkte på semester eller någonting sådant.
Ja något förhinder hade han

Steffan Rudvall

Citat från: Will Siv skrivet 18 maj 2024 kl. 23:16:24Kom även på om att Hans Lindgren spelat Långben, Kalle OCH Musse.

Om det inte för mycket, kan du köra dom?
Alla tre måste han väl Var är den enda i världen som har spelat...

Alla tre klippen är tagna från Dubbningsshemsidan så tack till Daniel Hofverberg...

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 maj 2024 kl. 21:43:58Alla tre måste han väl Var är den enda i världen som har spelat...

Alla tre klippen är tagna från Dubbningsshemsidan så tack till Daniel Hofverberg...

Ranking:
1.Långben
2.Musse
3.Kalle
Hans Lindgren kommer alltid vara ihågkommen för den bästa Långben rösten

Fred

Tycker folk illa om festande studenter?

Jonas9881

Citat från: Fred skrivet 20 maj 2024 kl. 20:00:59Tycker folk illa om festande studenter?
Beropå vem du är.

Om du är själv en ungdom så har man nog inte emot höga ljud och festande, men om man är äldre och vill ha lugn och ro och det dånar och håller på från studenterna så kan man nog tycka illa om festande studenter.

Sedan om studenterna ta sönder möbler i en lokal så är nog alla emot det, förutom dom som medvetet ta sönder möblerna. Och mest arg blir nog personalen som har hyrt ut lokalen till dessa ungdomar.

Kan väl själv tycka att man ska festa på en lagom nivå och det gör inte saken lättare när alla är fulla, visst man förstår inte vad man gör när man dryckit för mycket, men det ska inte vara en bortförklaring till att man är stökig och ta sönder grejer.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Fred

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 maj 2024 kl. 14:24:45Beropå vem du är.

Om du är själv en ungdom så har man nog inte emot höga ljud och festande, men om man är äldre och vill ha lugn och ro och det dånar och håller på från studenterna så kan man nog tycka illa om festande studenter.

Sedan om studenterna ta sönder möbler i en lokal så är nog alla emot det, förutom dom som medvetet ta sönder möblerna. Och mest arg blir nog personalen som har hyrt ut lokalen till dessa ungdomar.

Kan väl själv tycka att man ska festa på en lagom nivå och det gör inte saken lättare när alla är fulla, visst man förstår inte vad man gör när man dryckit för mycket, men det ska inte vara en bortförklaring till att man är stökig och ta sönder grejer.
I min stad håller sig studenterna mest till vid krogarna, och krogar kommer ju finnas oavsett om det finns studenter eller inte. Sedan bor jag lite utanför centrum så jag har aldrig direkt lidit av folk festar men det som bor i centrum kanske har ett annat perspektiv.

MOA

Jag undrar vad Kenny James kommer tycka om Antonio Paiola

gstone

Har serien Game Over gått i Sverige  ?

Det är en animerad serie om en familj video spels karaktär 

Ungefär samma koncept som Röjar Ralf.

Patrick Warburton gjord rösten till pappan.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

MOA

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2024 kl. 23:09:51Har serien Game Over gått i Sverige  ?

Måste vara extremt sen 90-Tals 3D animation, ser helt fruktansvärt ut

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 21 maj 2024 kl. 23:36:57Måste vara extremt sen 90-Tals 3D animation, ser helt fruktansvärt ut
Det ska nog likna ett spel och är nog meningen att det ska se ut på det viset.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 maj 2024 kl. 23:09:51Har serien Game Over gått i Sverige  ?

Jag hittar inget som tyder på det. Men i ärlighetens namn lär nog inte intresset vara så jättestort bland svenska TV-kanaler att köpa in Game Over, med tanke på att serien ju inte blev någon succé i USA och alla avsnitt inte ens har sänts i amerikansk TV...
(Det gjordes bara 6 avsnitt av serien, men ett av avsnitten hann aldrig visas i USA då serien floppade och lades ned i förtid)

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"