Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Random frågor och diskussioner

Startat av Steffan Rudvall, 12 juni 2021 kl. 22:32:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 maj 2024 kl. 01:13:46Men i ärlighetens namn lär nog inte intresset vara så jättestort bland svenska TV-kanaler att köpa in Game Over, med tanke på att serien ju inte blev någon succé i USA och alla avsnitt inte ens har sänts i amerikansk TV...
(Det gjordes bara 6 avsnitt av serien, men ett av avsnitten hann aldrig visas i USA då serien floppade och lades ned i förtid)
Tråkigt 
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Kan man streama Angry Birds Mystery Island i Sverige än ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2024 kl. 08:44:32Kan man streama Angry Birds Mystery Island i Sverige än ?
Nej, inte i dagsläget. Angry Birds: Mystiska ön - Ett kläckningsäventyr (som den svenska titeln tydligen kommer bli) släpptes på Amazon Prime Video igår i närmare trettiotalet utvalda länder i världen - enligt finska Rovios pressrelease följande länder:

United States, United Kingdom, Canada, Germany, Japan, Austria, Australia, France, New Zealand, South Africa, Argentina, Bolivia, Chile, Colombia, Costa Rica, Dominican Republic, Ecuador, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Panama, Peru, Puerto Rico, Paraguay, El Salvador, Uruguay, Venezuela, Mexico

Inga nordiska länder således och inte särskilt många europeiska länder alls (tyngdpunkten tycks ligga på Nord- och Sydamerika). Men du kan se serien om du ansluter via VPN till någon av ovanstående länder (förslagsvis USA), men då får du tyvärr ingen svenskt tal eller text - jag har testat, och i dagsläget har serien bara engelskt och spanskt tal och text; inga andra språk alls (märkligt nog får jag inte ens någon tysk eller fransk text eller tal, trots att serien alltså ska ha släppts i Tyskland, Österrike och Frankrike).

Med tanke på att serien är en finsk-amerikansk samproduktion, så kan man väl tycka att den borde komma till de nordiska länderna snart - Rovio Entertainment borde väl rimligtvis vilja att deras serie ska gå att ses i sitt eget land...?

BPS

Håller ni med mig om jag säger att Mikael Persbrandts svenska har blivit sämre? Eller är det bara något jag fått för mig

MOA

Citat från: BPS skrivet 22 maj 2024 kl. 17:31:05Håller ni med mig om jag säger att Mikael Persbrandts svenska har blivit sämre? Eller är det bara något jag fått för mig
Hur kan en infödd svensktalande bli dålig på svenska?

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 22 maj 2024 kl. 19:14:13Hur kan en infödd svensktalande bli dålig på svenska?
Kanske om man spenderar sin tid i ett land som inte talar svenska. Malin åkerman tycker jag har ett tal som man hör att det är engelska/utomlands, ibland iallafall hör jag det. 
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Disneyfantasten

Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Vilka ska nu ta över rollerna som Herkules, Goldie Fasan, Marina, Jewel, m.fl. nu när Niclas & Pernilla Wahlgren tydligen inte dubbar längre...?

(detsamma gäller nog även Zak, Rocko, Ruber, John Smith, Buster, m.fl. i fallet med Tommy Nilsson)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 20:11:38Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Vilka ska nu ta över rollerna som Herkules, Goldie Fasan, Marina, Jewel, m.fl. nu när Niclas & Pernilla Wahlgren tydligen inte dubbar längre...?

(detsamma gäller nog även Zak, Rocko, Ruber, John Smith, Buster, m.fl. i fallet med Tommy Nilsson)
Glöm inte Big Chris! Kommer dessa karaktärer medverka i något nytt? Alla utom Herkules & John Smith, nu har jag inte sett det men medverkade dom i Det Var En Gång En Filmstudio?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 20:11:38Hittade ingen bättre tråd att skriva detta i...

Jag förstår verkligen inte varför dom flesta någonsin skulle ducka upp i något nytt media  ???

Själv frågan är lite konstigt.

Steffan Rudvall

Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson har ju dock inte slutat dubba och kan ju medverka om det passar dem men Niclas skulle inte få dubba även om han ville.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2024 kl. 20:42:59Jag förstår verkligen inte varför dom flesta någonsin skulle ducka upp i något nytt media  ???

Själv frågan är lite konstigt.
Jag tänkte mest utifall att, det kan ju aldrig skada att tänka OM de hade gjort det, typ något i stil med Hos Musse eller något sånt.

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 22 maj 2024 kl. 20:30:11Glöm inte Big Chris! Kommer dessa karaktärer medverka i något nytt? Alla utom Herkules & John Smith, nu har jag inte sett det men medverkade dom i Det Var En Gång En Filmstudio?
Vem är Big Chris?

Både Herkules och John Smith medverkade i jubileumsfilmen, dock utan dialog.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 20:49:39Pernilla Wahlgren och Tommy Nilsson har ju dock inte slutat dubba och kan ju medverka om det passar dem men Niclas skulle inte få dubba även om han ville.
När var senaste gången Niclas dubbade?

I fallen med de två andra tänkte jag att roller som de förut haft blivit utbytta (t.ex. Patrik Sjöstjärna, Sandy, UniKitty, Pappa Crood, m.fl.)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 22 maj 2024 kl. 21:10:28När var senaste gången Niclas dubbade?
Långt ifrån säker men det kan vara något där han represerat sin roll som Kung Julien.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 maj 2024 kl. 21:25:01Långt ifrån säker men det kan vara något där han represerat sin roll som Kung Julien.
Tack för påminnelsen om den karaktären, antingen Madagaskar 3 eller sista avsnittet av Pingvinerna från Madagaskar skulle jag gissa...

Då är frågan vem som ska ta över den rollen i Madagaskar 4...?