Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Vem gör Kapten Haddock bäst?

Startat av TonyTonka, 7 februari 2011 kl. 22:09:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

vem är bäst som Kapten Haddock?

Åke Lindström
14 (46.7%)
Kenneth Milldoff
12 (40%)
Olof Thunberg
1 (3.3%)
Bernt Lunquist
0 (0%)
Johan Hedenberg
2 (6.7%)
Annan
1 (3.3%)

Antal personer som röstat: 30

Nilsson

Kenneth Milldoff såklart som kapten Haddock. :) Men jag har fortfarande inte något minne av att jag hört Kenneth Milldoff säga "Bomber och granater!" i Tintin serien, däremot "Stormar och orkaner" är det vanligaste där.

MOA

Citat från: Nilsson skrivet 12 september 2025 kl. 15:04:27Kenneth Milldoff såklart som kapten Haddock. :) Men jag har fortfarande inte något minne av att jag hört Kenneth Milldoff säga "Bomber och granater!" i Tintin serien, däremot "Stormar och orkaner" är det vanligaste där.
Varför röstade jag på Åke Lindström när Kenneth Milldoff är bäst?

Nilsson

Citat från: MOA skrivet 12 september 2025 kl. 16:01:04Varför röstade jag på Åke Lindström när Kenneth Milldoff är bäst?
Jag har lagt min röst på Kenneth Milldoff nu iaf 

gstone

Nyligen lärd mig att Haddock är en fisk 

Måste vara därför han heter det

Då han är en sjöman
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Anders

Citat från: Nilsson skrivet 12 september 2025 kl. 15:04:27Kenneth Milldoff såklart som kapten Haddock. :) Men jag har fortfarande inte något minne av att jag hört Kenneth Milldoff säga "Bomber och granater!" i Tintin serien, däremot "Stormar och orkaner" är det vanligaste där.
Det var Åke Lindström som sa "Bomber och granater" i den rollen.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Nilsson

Citat från: Anders skrivet 13 september 2025 kl. 11:38:42Det var Åke Lindström som sa "Bomber och granater" i den rollen.
Precis.Det är det mest klassiska som han säger som även finns med i seriealbumen, och den Tintin med Åke Lindström som kapten Haddock gillar jag också mycket och är speciell. Det är bara det att bomber och granater inte verkar användas i den senare Tintin 1991