Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Lilo & Stitch

Startat av Eriksson, 15 februari 2011 kl. 18:50:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2022 kl. 18:39:56Det skulle nog ha varit bättre att ersätta tvättmaskinen med en skåpslucka. Visst det är ju inte bra att barn gömmer sig i skåp heller men bättre i alla fall än att gömma sig i en tvättmaskin.
Och en ugn. 

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 19 november 2022 kl. 18:40:33Och en ugn.
Jag vet inte om det finns ugnar gjorda av trä dock. Jag tycker att det ser ut som att det faktiskt borde vara en skåpslucka där.

Elios

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2022 kl. 18:40:58Jag vet inte om det finns ugnar gjorda av trä dock.
Pinocchio om man nu kommer på någon som vill vara en riktig pojke! ^^

Adam Larsson

Citat från: Elios skrivet 19 november 2022 kl. 18:41:47Pinocchio om man nu kommer på någon som vill vara en riktig pojke! ^^
Kan du inte läsa? Det står ugnar inte ungar. Vad är det här lär man sig inget i skolan längre?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2022 kl. 18:39:56Det skulle nog ha varit bättre att ersätta tvättmaskinen med en skåpslucka. Visst det är ju inte bra att barn gömmer sig i skåp heller men bättre i alla fall än att gömma sig i en tvättmaskin.

På vilket sätt skulle det inte vara bra att gömma sig i ett skåp? Ett skåp kan väl inte vara livsfarligt att gömma sig i? (till skillnad från en tvättmaskin och en ugn och ett kylskåp och en frys)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2022 kl. 19:01:07På vilket sätt skulle det inte vara bra att gömma sig i ett skåp? Ett skåp kan väl inte vara livsfarligt att gömma sig i? (till skillnad från en tvättmaskin och en ugn och ett kylskåp och en frys)
För att det inte är bra för barn att gömma sig någonstans överhuvudtaget där föräldrar eller vårdnadshavaren inte vet var barnet är.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2022 kl. 19:15:33För att det inte är bra för barn att gömma sig någonstans egentligen.

På vilket sätt skulle det vara dåligt att gömma sig överhuvudtaget?

Om gömmaren hade varit kvar på gömstället utan mat eller dryck (framförallt det sistnämnda) så hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men när det gäller att bli hittad upp till några timmar på en dag så är det en helt annan femma.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2022 kl. 19:17:34På vilket sätt skulle det vara dåligt att gömma sig överhuvudtaget?

Om gömmaren hade varit kvar på gömstället utan mat eller dryck (framförallt det sistnämnda) så hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men när det gäller att bli hittad upp till några timmar på en dag så är det en helt annan femma.
Alltså man leker kurragömma eller något sånt är det väl helt okej att barn gömmer sig. Men hur skulle du som förälder reagera om ditt barn bara försvann? Vad händer om ditt barn blir fast på något ställe? Skadar sig eller inte hittar hem?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 november 2022 kl. 19:23:00Alltså man leker kurragömma eller något sånt är det väl helt okej att barn gömmer sig. Men hur skulle du som förälder reagera om ditt barn bara försvann? Vad händer om ditt barn blir fast på något ställe? Skadar sig eller inte hittar hem?

Du menar om hen skulle bli inlåst?

Då är mitt svar enkelt; hade det rört sig om ett skåp med lås hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men det är inte alla som har.

Nu handlar det ju inte om att Lilo på något sätt skadar sig i filmen (fast hon hade kunnat det om båda de grejerna hade varit påsatta), och hon rymmer inte heller, dessutom så har jag själv inga barn, men om jag hade det så, ja det är klart, då skulle jag självfallet oroa mig.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 november 2022 kl. 19:38:03Du menar om hen skulle bli inlåst?

Då är mitt svar enkelt; hade det rört sig om ett skåp med lås hade jag kunnat köpa ditt resonemang, men det är inte alla som har.

Nu handlar det ju inte om att Lilo på något sätt skadar sig i filmen (fast hon hade kunnat det om båda de grejerna hade varit påsatta), och hon rymmer inte heller, dessutom så har jag själv inga barn, men om jag hade det så, ja det är klart, då skulle jag självfallet oroa mig.
Men jag tänker inte utifrån själva filmen, Jag tänker utifrån filmgranskningen som tyckte att det var nödvändigt att byta ut en tvättmaskin mot en pizzakartong. 

Elios

Citat från: Adam Larsson skrivet 19 november 2022 kl. 18:43:21Kan du inte läsa? Det står ugnar inte ungar. Vad är det här lär man sig inget i skolan längre?
Jo jag kan läsa? Lägg av. Har du aldrig läst fel nån gång?

Lilla My

Citat från: Will Stewart skrivet 19 november 2022 kl. 15:42:29Ja.

Och det är antingen en ugn eller ett skåp med en lucka som ser ut som en pizza kartong.
Det är ingen ugn, det är ett skåp. Ugn hade varit lika illa som tvättmaskin.

Elios

Citat från: Lilla My skrivet 20 november 2022 kl. 01:15:37Det är ingen ugn, det är ett skåp. Ugn hade varit lika illa som tvättmaskin.
Precis. Det jag skrev.

gstone

Om dom dubbar live action Lilo & Stitch.

Tror jag bara Andreas Nilsson  kommer tillbaka,

Dom andra tror jag blir utbytta.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"