Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbare som saknas på Wikipedia

Startat av clara liljeberg, 1 juli 2021 kl. 06:42:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 27 januari 2025 kl. 07:06:14Tänk på att det är människor du talar om. Du kan diskutera med dom om saken istället för att spy galla här.
De 2 personer jag pratar om verkar ha bestämt sig för att Dubbningshemsidan automatiskt är dålig.
Har försökt nämna allt möjligt för dem men de verkar vara helt låsta vid sin teori att Dubbningshemsidan är en opålitlig källa.
Har även nämnt för dem att bland annat Mikaela Tidermark och Peter Sjöquist talat gott om hemsidan, och att @Daniel Hofverberg synts/hörts i media som Sveriges radio och Tv4 och talat om sidan men de räcker inte för dem.
Vilket är riktigt synd😕😥.

DingoPictures2005

Ska käll länkarna till Discogs, Yt och IMDb tas bort?
Eller är det bara någon trolling som kommenterat det?
@Sabelöga 

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 januari 2025 kl. 11:31:03De 2 personer jag pratar om verkar ha bestämt sig för att Dubbningshemsidan automatiskt är dålig.
Har försökt nämna allt möjligt för dem men de verkar vara helt låsta vid sin teori att Dubbningshemsidan är en opålitlig källa.
Har även nämnt för dem att bland annat Mikaela Tidermark och Peter Sjöquist talat gott om hemsidan, och att @Daniel Hofverberg synts/hörts i media som Sveriges radio och Tv4 och talat om sidan men de räcker inte för dem.
Vilket är riktigt synd😕😥.
Håller med om att det är synd.

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 januari 2025 kl. 13:03:44Ska käll länkarna till Discogs, Yt och IMDb tas bort?
Eller är det bara någon trolling som kommenterat det?
@Sabelöga
Nu vet jag inte vad du pratar om?
Houba !

DingoPictures2005

Fick det som kommentar på sidan men tog bort länkarna.

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 27 januari 2025 kl. 16:14:45Håller med om att det är synd.
Nu vet jag inte vad du pratar om?
Administratörerna jag pratar om är Tournesol och Colapojken.
Någon admin sa också att alla privatägda sidor är opålitliga då domänen kan ändras till en porrsida över en natt om personen som äger sidan går bort.

DingoPictures2005

@Sabelöga även willdubguru hemsidan verkar ses som opålitlig😡.
Fick informationen om att Ulla Neumann medverkar i den danska dubben av Djungelboken borttagen med motiveringen "Någon slags privat ägd hemsida".

Hur är ens logiken med att hemsidor som innehåller skärmdumpar av officiella creditlistor ses som opålitliga?
Samma hände med Toy Story creditlistan, Som togs bort med samma idiotiska motivering, trots att det fanns officiella creditlistor uppförda.

DingoPictures2005

Sådant här gör ju bara att den svenska Wikipedia får ett dåligt rykte.

Patetiskt också med tanke på att den norska Wikipedia tillåter NorskeDubberWiki som refernslänk, som borde ses som mer opålitlig än Dubbningshemsidan då vem som helst kan redigera där.

Även Danskefilmstemmer tillåts på danska Wikipedia vilket jag vet då jag redigerade Ducktales danska sida med Danskefilmstemmer som källa.

Om någon överhuvudtaget kan försöka snacka in common sense i de som modererar svenska Wikipedia så skulle det uppskattas.

DingoPictures2005

https://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bybrunnen#D%C3%A5lig_attityd_mot_k%C3%A4llor
@Sabelöga snälla gå in och försvara detta.
Gjort ett ämne där jag påpekar den dåliga attityden mot källor, alla som kan svara uppskattas.

DingoPictures2005

Citat från: DingoPictures2005 skrivet  8 februari 2025 kl. 21:43:32https://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Bybrunnen#D%C3%A5lig_attityd_mot_k%C3%A4llor
@Sabelöga snälla gå in och försvara detta.
Gjort ett ämne där jag påpekar den dåliga attityden mot källor, alla som kan svara uppskattas.
@Daniel Hofverberg får också gärna försvara.

DingoPictures2005

https://de.wikipedia.org/wiki/Laddi
Gjort en tysk sida till Laddi nu hoppas den får ligga kvar min tyska är inte den bästa så kan ha blivit endel stavfel...