Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer & Serier ni önskar fanns utgivna i Sverige

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 juli 2021 kl. 00:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 08:22:24
Här kommer den.

Vilken bra utgåva!  :D (här kan man iallafall definitivt snacka likheter VHS/DVD-utgåvan)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 08:43:53
Vilken bra utgåva!  :D (här kan man iallafall definitivt snacka likheter VHS/DVD-utgåvan)
Med första DVD utgåvan inte den andra.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 09:02:24
Med första DVD utgåvan inte den andra.

Fortfarande är dock 2012-års utgåva innehållsmässigt exakt detsamma som 2004-års utgåva!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 09:07:47
Fortfarande är dock 2012-års utgåva innehållsmässigt exakt detsamma som 2004-års utgåva!  ;)
Ja dom flesta nyutgåvorna är det förutom Tigers film.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 10:03:01
Ja dom flesta nyutgåvorna är det förutom Tigers film.

Precis, tyvärr t.o.m. Jakten På Christoffer Robin, där DVD-utgåvan helt saknar bonusmaterial...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 10:24:37
Precis, tyvärr t.o.m. Jakten På Christoffer Robin, där DVD-utgåvan helt saknar bonusmaterial...
För att det är en väldigt tidig dvd-utgåva som av någon anledning har hållt kvar.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 10:37:02
För att det är en väldigt tidig dvd-utgåva som av någon anledning har hållt kvar.

Jo jag vet det, den gavs ut december 1999, turligt nog dock ej av Warner, för Warners Disney-utgåvor ska vara jättedåliga, men Jakten På Christoffer Robin är tack och lov utgiven av Buena Vista...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 10:43:15
Jo jag vet det, den gavs ut december 1999, turligt nog dock ej av Warner, för Warners Disney-utgåvor ska vara jättedåliga, men Jakten På Christoffer Robin är tack och lov utgiven av Buena Vista...
Där är jag lite osäker på om det verkligen stämmer, för jag kan minnas att jag har sett en utgåva med svenskt tal i blått och "Marknadsförs av Warner Brothers" på baksidan.

Jättedåliga är väl att ta i lite problemet är ju bara att det inte finns bonusmaterial.

Jag tycker dock att det är konstigt att Disney fortsätter att använda Warner Brothers versionerna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 14:28:48
Där är jag lite osäker på om det verkligen stämmer, för jag kan minnas att jag har sett en utgåva med svenskt tal i blått och "Marknadsförs av Warner Brothers" på baksidan.

Jättedåliga är väl att ta i lite problemet är ju bara att det inte finns bonusmaterial.

Jag tycker dock att det är konstigt att Disney fortsätter att använda Warner Brothers versionerna.

Enligt denna sida distribueras DVD-utgåvorna av Buena Vista;

(lite otydlig text kanske som är svår att läsa, men det står iallafall definitivt Buena Vista på baksidan)

www.discshop.se/filmer/dvd/nalle_puh_och_jakten_på_christoffer_robin/P27585

Jag tror du förväxlar den med andra DVD-utgåvor utgivna 1999-2000... (Pinocchio, Alice i Underlandet, Lady och Lufsen, Pongo och De 101 Dalmatinerna, Svärdet i Stenen*, Djungelboken, Herkules, Mulan, Mary Poppins, Skönheten och Odjuret 2 Den Förtrollade Julen, Lejonkungen 2 Simbas Skatt, samt den värdelöse Pocahontas 2 Resan Till En Annan Värld)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 14:41:56
Enligt denna sida distribueras DVD-utgåvorna av Buena Vista;

(lite otydlig text kanske som är svår att läsa, men det står iallafall definitivt Buena Vista på baksidan)

www.discshop.se/filmer/dvd/nalle_puh_och_jakten_på_christoffer_robin/P27585
Det finns nog en äldre DVD utgåva av just Warner Brothers men Discshop har antagligen lagt in dem som samma utgåva.

När Disney började göra sina egna dvd:er hade de med språkmenyer och bonusmaterial vilket det inte finns på Disney DVD:er gjorda Warner Brothers.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 augusti 2021 kl. 14:47:55
Det finns nog en äldre DVD utgåva av just Warner Brothers men Discshop har antagligen lagt in dem som samma utgåva.

När Disney började göra sina egna dvd:er hade de med språkmenyer och bonusmaterial vilket det inte finns på Disney DVD:er gjorda Warner Brothers.

Jag har ett minne av att jag såg just den utgåvan när jag och ett kollo var i en hyrvideo-affär och kollade efter en film att hyra och så såg jag den stå i en hylla bland massa andra, ca 2014-2015-2016 (någonstans där ungefär), lite konstigt att Disneyania inte brytt sig om att nämna varken den eller flera andra Disney-utgåvor som fattas där...

Dock har jag för mig att Disneys spelfilmer INTE är distribuerade av Warner...

Förresten så kom jag på att även 1999-års DVD-utgåva av Peter och Draken distribuerades av Warner...

Förresten så har jag även ett minne av att någon gång på internet ha sett ett svensktryckt omslag av Den Lilla Sjöjungfruns DVD-utgåva med detta omslag;

https://i.ebayimg.com/images/g/FWgAAOSw32lYrPZh/s-l300.jpg

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 augusti 2021 kl. 14:56:40

Dock har jag för mig att Disneys spelfilmer INTE är distribuerade av Warner...
Jag hittade en bild av den första svenska dvd-utgåvan av Föräldrarfällan.  Det var en dålig bild så jag såg inte riktigt om Warner Brothers nämndes men med största sannolikhet är det en Warner Brothers utgåva.