Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Filmer & Serier ni önskar fanns utgivna i Sverige

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 juli 2021 kl. 00:59:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Disneyfantasten

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 februari 2022 kl. 12:54:50
Den filmen har jag aldrig hört talas om förut, existerar det en svensk dubbning av den filmen?
Tydligen

Steffan Rudvall

Den filmen har jag aldrig hört talas om förut, existerar det en svensk dubbning av den filmen?
Det vet jag inte, jag har aldrig hört talas om den...

Disneyfantasten

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 februari 2022 kl. 12:26:48
Zeus & Roxanne borde finnas på dvd med svenskt tal.
Det håller jag med om. Vi hade lite otur där, då den enda VHS-utgåvan i Sverige släpptes 1998; vilket förstås är aningen för tidigt för DVD. Hade den kommit ut på VHS en eller två år senare, så hade den sannolikt släppts på DVD samtidigt... :(

Faktum är att det inte verkar vara särskilt många länder där filmen ens har släppts på DVD. Det finns en enda utgåva vardera i USA, Tyskland, Frankrike och Storbritannien, men den franska utgåvan tycks bara innehålla fransk dubbning (inget originalspråk). Alla dessa verkar tyvärr vara utgångna nuförtiden, och jag lyckas inte hitta åt en enda DVD-utgåva att köpa som fortfarande finns i handeln... :(

Annars hade det varit intressant att synka in svenskt ljud från VHS-utgåvan till DVD-bild, men det förutsätter ju att man faktiskt får tag i någon lämplig DVD-utgåva först...

Jodå, visst gör det det. Zeus & Roxanne släpptes på VHS av New Star Home Entertainment med svenskt tal, men har såvitt jag vet inte gått på bio i Sverige.

Det är en amerikansk familjefilm (live-action) från 1997 om vänskapen mellan en hund och en delfin. En riktigt bra film, faktiskt. :)

Steffan Rudvall

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2022 kl. 14:03:20
Visst är det ett Mega Drive spel?
Precis, och jag kan inte påstå att det finns någon slående likhet...
(Det råkar nämligen vara ett av de sista spelen jag spelade innan jag övergav datorspel/TV-spel...)

gstone

Inspector Gadget Filmen borde finnas på Bly Ray med svenskt tal.
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

101 dalmatiner 1996 borde finnas på Blu Ray i Sverige !

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  5 februari 2022 kl. 23:40:37
Och visst ja, kanske också Svärdet i Stenen och Djungelboken med monoljudspår...
Den här utgåvan skulle ha en riktigt restaurering av bilden och valbart ljudformat men monoljud skulle vara förvalt för de svenska talet.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 februari 2022 kl. 21:46:13
Den här utgåvan skulle ha en riktigt restaurering av bilden och valbart ljudformat men monoljud skulle vara förvalt för de svenska talet.

Då skulle man kunna höra filmen med bra och normal ljudkvalitet utan störningar...