Josefin

OBS! På grund av missbruk kan gäster inte längre skriva inlägg på forumet. Vi ber dig därför att registrera dig som medlem på forumet - det går på 30 sekunder och är givetvis gratis, och sen kan du fortsätta skriva inlägg som vanligt igen. Tack för visad förståelse.

Författare Ämne: VIKTIGT! Gäster kan inte längre skriva inlägg  (läst 154 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 514
  • Kön: Man
    • Visa profil
VIKTIGT! Gäster kan inte längre skriva inlägg
« skrivet: 25 juli 2021 kl. 11:40:24 »
För att få stopp på missbruk den senaste tiden kan oregistrerade gäster inte längre skriva inlägg, utan från och med nu måste alla registrera sig som medlem för att kunna skriva. Det här genomförs högst motvilligt, och kommer bara ligga i kraft under en begränsad period - förhoppningsvis bara ett par veckor, för att få bukt med problemen den senaste tiden. :(

Tyvärr drabbar detta även många oskyldiga, som inte ställt till med problem, och jag ber så mycket om ursäkt för detta.

Härmed vill jag alltså be alla som brukar skriva inlägg mer eller mindre regelbundet som gäster att registrera er som medlem. Det tar bara en minut, och det är tid ni snabbt tjänar in genom att slippa behöva svara på CAPTCHA-kontroller (vilka bokstäver som visas) när man skriver inlägg. :)

Om någon inte lyckas att registrera sig av någon anledning, så maila mig på daniel@dubbningshemsidan.se, så kan jag förhoppningsvis lösa det och även registrera er manuellt.

Inloggad Anders M Olsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 527
    • Visa profil
    • Disneyania / D-zine
SV: VIKTIGT! Gäster kan inte längre skriva inlägg
« Svar #1 skrivet: 25 juli 2021 kl. 18:31:09 »
Alldeles utmärkt!

Ha bara inte för bråttom med att gå tillbaka till det normala. Då är risken att problemen kommer tillbaka.

Det är några stycken som missbrukar möjligheten till gästpostning, d.v.s. fortsätter att posta som gäst fast han/hon skriver inlägg regelbundet. Om en "missbrukare" vet att situationen bara är tillfällig, och att allt kommer att bli som vanligt inom ett par veckor kanske han/hon bara väntar ut det. Om det däremot kan bli en längre period är personen kanske mer benägen att falla till föga och registrera sig.

När det så småningom är dags att släppa på gästpostning igen:
- Kan man ställa in det så att gäster inte kan använda emojis? Om det är möjligt skulle det kanske göra det mera attraktivt att registrera sig.
- Kanske ska gäster inte kunna skriva i hela forumet, utan bara i ett urval av tavlorna? Även det skulle kanske bidra till att locka in fler "får i fållan".

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 11 514
    • Visa profil
SV: VIKTIGT! Gäster kan inte längre skriva inlägg
« Svar #2 skrivet: 25 juli 2021 kl. 18:52:01 »
När det så småningom är dags att släppa på gästpostning igen:
- Kan man ställa in det så att gäster inte kan använda emojis? Om det är möjligt skulle det kanske göra det mera attraktivt att registrera sig.
Det vet jag faktiskt inte, men det är ingen dum idé om det går. Jag hittar inget sådant inbyggt i forumprogramvaran SMF, men det kanske finns något plugin för ändamålet...? Jag ska undersöka saken. :)