Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Animation

Startat av moviefan, 25 juli 2021 kl. 21:32:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 01:16:40Vad har Trump med något att göra?
När kallade jag dig korkad?
När kallade jag dig mentalt efter?

Vilken jävla tanke-vurpa här.

Hett tips; Bara för att du ger komplimanger betyder inte det att personen du ger komplimanger till måste ge något tillbaka. Det är inte så komplimanger fungerar.

EDIT: Och varför blir inlägg osynliga random..? Är det personen själv som gömmer sitt inlägg, eller är det något form av ai-anti-spam skit som fått eget liv? Eller är det bara i mitt hörn och något skräp som Chrome har?
Ett tips till dig, bara för att någon pekar ut misstag betyder det inte att dom säger du är dum eller nåt

Jag tog upp han för det är ju så han beter sig, nu senast när han la sig i Världscupen för att häva ett straff

Du gjorde det första gången jag rättade dig, jag vill nästan veta vad du sagt till dina tidigare lärare.......

Jag komplimerade det verk du gjort här för det är verkligen snyggt gjort och jag vill se mer av det (istället för AI skräp), förstår inte varför du hänger upp dig över rättelser och missar det och istället tror att jag begär nåt i gengäld för komplimangerna, det är inte alls så och jag fattar inte hur du kan tycka det om du inte tror alla är emot dig eller bara vill ha nåt från dig hela tiden.

Du använde fel ord, det heter inte "Animerare", det heter "Animatör", så enkelt är det och du blev upprörd för att jag påpekade det och du kallade mig "dum" (milt sagt) 

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 juli 2026 kl. 06:58:55Om du tycker att det är så viktigt att rätta andra kan du ju börja med att skriva rätt själv och sätta punkt efter dina meningar. För övrigt är "komplimera" inget ord som finns. Det heter "komplimentera".
Man måste inte skriva rätt här, det är en konversation och det är svårt att hålla koll på alla detaljer, så länge det går att läsa

Och är det viktigare än om man bara använder fel ord eller bara hittar på ett.......

Heter det inte "komplimera" (som i "compliment")  ??? , säker på att jag hört det innan......

Jag är inte upprörd, men precis som i AI tråden så missar vi poängen, men jag har inte kallat dig dum för det, men det betyder inte att jag har fel.

I.o.f har jag lite svårt för språk och ord som används fel och hur visa skriver här, men jag går inte på dom för det, men när det är ett så uppenbart och etablerat ord (för mig åtminstone) som Animatör blir det mer än en småsak (fast du känner kanske samma när personen skriver med svengelska eller med andra stavningar)

Och om ni undrar, svenska är mitt första språk även om det kan verka som att engelska är det ("i don't have an A in english but an F in swedish for no reason")
- what.

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 09:31:58Du gjorde det första gången jag rättade dig, jag vill nästan veta vad du sagt till dina tidigare lärare.......

Bevisa det. När kallade jag dig korkad eller efter. Ge mig bevis på detta, så kommer jag be om ursäkt.

Lilla My

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 juli 2026 kl. 03:16:03Det enda antispam-skydd som finns här är en kontroll mot kända IP-adresser och e-postadresser för spammare mot StopForumSpam-databasen. Om något matchar det, så får man besked om det när inlägget försöker postas. Det skyddet är säkert inte perfekt, men är det bästa jag kunnat hitta åt för att reducera mängden spam nu när gäster kan skriva inlägg. Mig veterligen finns inga algoritmer där, utan bara matchning mot deras databas med IP-adresser, e-postadresser och användarnamn.

I övrigt kan personer som skriver inlägg radera dem, och så kan jag och Erika ta bort inlägg om de är olämpliga och/eller personangrepp. Men inlägg kan inte döljas i ordets rätta mening, utan antingen raderas de eller också finns de kvar. Slumpmässigt bör det hursomhelst inte ske...
Tack! Tror det är något som är fucked med min browser, för detta är vad jag ser på över hälften av alla nya inlägg sedan Juni, haha:

Så jag måste citera inlägget för att kunna se vad som står. Men i inkognito ser det normalt ut, så är bara Chrome. Är väl någon roligt addon någonstans. Får gå på jakt efter vad som stör.

Will Siv

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 10:16:55Bevisa det. När kallade jag dig korkad eller efter. Ge mig bevis på detta, så kommer jag be om ursäkt.
Nu har du visserligen tagit bort den bilden (vilket är bra) men du vet vad du menade.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15109.15

Jag kräver ingen ursäkt för det igen, bara undrar om du kunde sansa dig

Jag tycker inte sämre om dig 
- what.

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 10:36:32Nu har du visserligen tagit bort den bilden (vilket är bra) men du vet vad du menade.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=15109.15

Jag kräver ingen ursäkt för det igen, bara undrar om du kunde sansa dig

Jag tycker inte sämre om dig
Har inte tagit bort någonting. Länken jag använde fungerar antagligen inte längre, och jag kommer inte ihåg ö.h.t. vad jag postade som reaction bild.

Så du rättar mig 2026 för något jag skrev 2020 och tar sedan en reaktion jag hade 2022 att bli förnärmad åt?

Huh?

EDIT: Ah! Vänta, var det en "uhm ackchyually"-meme?? HAHA 

Will Siv

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 10:44:16Har inte tagit bort någonting. Länken till Imgur fungerar antagligen inte längre, och jag kommer inte ihåg ö.h.t. vad jag postade som reaction bild.

Så du rättar mig 2026 för något jag skrev 2020 och tar sedan en reaktion jag hade 2022 att bli förnärmad åt?

Huh?
Så du tog inte bort den själv, eller  ??? (fast jag tror inte att bilden bara slutat funka, förmodligen är det Erika som tagit bort den)

Oavsett var det ändå taskig gjort, du gjorde väl inte så mot dina lärare om dom bad dig rätta nåt.......

Och det spelar ingen roll, om någon skadade dig 2018 så kan du fortfarande vara upprörd över det nu, speciellt om den personen kom undan med det eller påstår att dom hade rätt.

Men nu kan vi kanske strunta i det.
- what.

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 10:48:55Så du tog inte bort den själv eller  ??? (fast jag tror inte att bilden bara slutat funka, förmodligen är det Erika som tagit bort den)

Oavsett var det ändå taskig gjort, du gjorde väl inte så mot dina lärare om dom bad dig rätta nåt.......

Det spelar ingen roll, om någon skadade dig 2018 så kan du fortfarande vara upprörd över det nu
Nej, eftersom bilder man lägger in via "infoga en fil" är kopplade till länkar (antagligen för att spara forumet från att host'a massa bildfiler, men bara en killgissning) så kan bilden försvinna om länken är trasig. Bilden ligger kvar i inlägget, jag kan se den om jag försöker redigera inlägget;

Sedan ber jag om ursäkt om du tog illa upp över den bilden, men om det är vad jag tror att det var så var det en pik åt onödigt rättande. "Uhm actually" är en gammal meme nu, den gör narr av nördkultur och folk som måste rätta andra hela tiden. Undertonen är "var inte så uppknäppt, slappna av, you sound like a geek".

Jag kallade dig INTE korkad, eller efter. Det är något du läst in själv, och jag skulle uppskatta om du inte bara antar saker.

För det andra: Om en lärare rättar mig för någonting tar jag till mig det då jag lyssnar på denna lärare för att lära mig något. Men om samma lärare plötsligt börjar försöker säga åt mig att jag diskar fel eller börjar rätta min skrivstil så kommer jag också bli frustrerad. Du är dessutom inte min lärare, så frågan är helt irrelevant.

Är också skillnad på att rätta något som någon säger, och att bumpa flera trådar ENBART för att påpeka att något gammalt i någon gammal tråd inte är grammatiskt korrekt. Det är så onödigt. Det är allt. Onödigttttt.

För det tredje: Helt valid att fortfarande vara sårad eller frustrerad över något flera år senare. Vad som inte är valid är att gå och grubbla och föda denna frustration FLERA ÅR senare. Är det såpass allvarligt att du får magsår av det: Ta upp det med personen (mig i detta fall, antar jag), eller gå i terapi. Är det inte så allvarligt, get over it.

För det sista: Jag SKREV ju väldigt tydligt i samma tråd varför jag valde den bilden, OCH varför jag tenderar att skriva fel på just det ordet:

Ditt svar var att du ville att jag skulle ta bort bilden. Du har med andra ord inte kontaktat mig på något vis för att få en ordentlig ursäkt, eller för att fråga vad jag menade om du nu var osäker.

Jag skrev detta 2022. Ändå kommer du 2026 och påpekar att jag stavade fel på samma ord 2020, två år innan vår diskussion ovan.

Värt?

MOA

Erika

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 10:48:55Så du tog inte bort den själv, eller  ??? (fast jag tror inte att bilden bara slutat funka, förmodligen är det Erika som tagit bort den)
Nix, har inte tagit bort någon bild. 

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 10:48:55[...] speciellt om den personen kom undan med det eller påstår att dom hade rätt.

Kom undan med vad? Att stava fel? 😂 Oooh, så hemskt!

Will Siv

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 11:07:01Sedan ber jag om ursäkt om du tog illa upp över den bilden, men om det är vad jag tror att det var så var det en pik åt onödigt rättande. "Uhm actually" är en gammal meme nu, den gör narr av nördkultur och folk som måste rätta andra hela tiden. Undertonen är "var inte så uppknäppt, slappna av, you sound like a geek".

Jag kallade dig INTE korkad, eller efter. Det är något du läst in själv, och jag skulle uppskatta om du inte bara antar saker.
Fast den verkar ju kalla alla som gör det "dumma" (även om man har rätt), den "underton" du beskriver ser jag inte alls, bara en grov förolämpning, alltså att du bara kallade mig det för att jag påpekade att du använde fel ord (ett som vi båda dessutom kan).

Men ok, det var inte alls så du menade, men förstår du inte varför det kan upplevas så......

Och är vi inte båda redan "geeks" ändå  ;)

(om nu det ordet inte heller blivit total förstört)

Sen är det inte bra att stereotypa och förlöjliga en grupp personer med nidbilder.

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 11:07:01För det andra: Om en lärare rättar mig för någonting tar jag till mig det då jag lyssnar på denna lärare för att lära mig något. Men om samma lärare plötsligt börjar försöker säga åt mig att jag diskar fel eller börjar rätta min skrivstil så kommer jag också bli frustrerad. Du är dessutom inte min lärare, så frågan är helt irrelevant.
Nej det är jag inte, men jag sa det för att det är nästan samma sak och att om man inte får förolämpa lärare så ska man inte göra mot något annan som bara rättar en.

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 11:07:01För det tredje: Helt valid att fortfarande vara sårad eller frustrerad över något flera år senare. Vad som inte är valid är att gå och grubbla och föda denna frustration FLERA ÅR senare. Är det såpass allvarligt att du får magsår av det: Ta upp det med personen (mig i detta fall, antar jag), eller gå i terapi. Är det inte så allvarligt, get over it.
Ja det är egentligen mycket av det........

Men det behöver jag inte ta upp här och nu.

Men nu har vi ändå löst det mellan oss.

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2026 kl. 11:07:01För det sista: Jag SKREV ju väldigt tydligt i samma tråd varför jag valde den bilden, OCH varför jag tenderar att skriva fel på just det ordet:

Ditt svar var att du ville att jag skulle ta bort bilden. Du har med andra ord inte kontaktat mig på något vis för att få en ordentlig ursäkt, eller för att fråga vad jag menade om du nu var osäker.

Jag skrev detta 2022. Ändå kommer du 2026 och påpekar att jag stavade fel på samma ord 2020, två år innan vår diskussion ovan.

Värt?
Jag skrev ju ett PM och i tråden och bad dig att ta bort bilden då men du struntade i det.......

Jag kunde kanske frågat mer, men jag antog väl att du visste hur jag tolkade bilden (alltså som att du kallade mig en idiot) och att det räckte med att be dig ta bort den......

Och som sagt, man ska inte kalla någon dum för att dom påpekar ett misstag (ja du menade det inte men så verkade det)

Och att du faktiskt förklarar och att vi kunnat prata ut så var det helt klart värt det  :)
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  9 juli 2026 kl. 11:11:12Nix, har inte tagit bort någon bild.
Inte jag heller, men däremot vet vi ju att vissa bilder försvann i samband med uppgraderingen av forumprogramvaran - en del lyckades jag återställa, men tyvärr inte alla. :(

Lilla My

Citat från: Will Siv skrivet  9 juli 2026 kl. 11:50:29Jag skrev ju ett PM och i tråden och bad dig att ta bort bilden då men du struntade i det.......

Hade helt ärligt missat dessa PM, och glömt bort det (eftersom detta hände för fyra fucking år sedan).

Ber om ursäkt att jag inte svarade på dessa PM, däremot var dessa PM endast att du frågade "varför är du taskig mot mig?" och liknande. Antar att jag under 2022 inte riktigt kände att gå i diskussion i ren affekt, och valde att istället inte svara alls än att svara snäsigt. När jag väl var lugn nog igen hade jag säkert glömt bort att du skrivit :P

Nåväl nu ska jag återvända till att animera som den fantastiska animerare jag är!