Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 00:39:57Det står ju heller ingen speltid bland specifikationerna, så om det stämmer att den kommer släppas vet vi ju inte om det rör sig om hela serien eller enstaka utvalda avsnitt av samma slag som Warner tidigare satsat på...
Serien består av totalt sex avsnitt på drygt trettio minuter var. Förutsatt att den kommer släppas på DVD har jag svårt att se att man inte skulle inkludera samtliga avsnitt. 
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet 20 juni 2024 kl. 01:34:34Serien består av totalt sex avsnitt på drygt trettio minuter var. Förutsatt att den kommer släppas på DVD har jag svårt att se att man inte skulle inkludera samtliga avsnitt.
Sant, men det som gjorde mig något tveksam är det faktum att runt tre timmar är lite mer än vad man vanligtvis brukar vilja klämma in på en skiva - och det står inget om att det skulle vara en 2-discutgåva. Men nuförtiden kanske de hellre sänker bitraten lite och försämrar kvaliteten en aning, för att inte behöva ta till två skivor; i synnerhet om det bara finns engelskt ljudspår (som de nuvarande specifikationerna uppger)...

Dessutom tycker jag att 129 kr (som det går att förboka för på CDON) är ovanligt billigt för en hel TV-serie, där man oftast brukar ta till högre priser än så.

Men vi får väl se när det förhoppningsvis läggs till något riktigt omslag på sådan, så att det med lite tur går att läsa baksidestexten. Det är väl först då det går att dra lite mer säkra slutsatser - men jag hoppas att det stämmer att Knuckles kommer att släppas på DVD i Sverige, då det i så fall är ett tydligt tecken på att distributörerna ännu inte har gett upp hoppet om fysiska medier. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 00:39:57Då det inte ens finns ett omslag än, utan bara någon genrebild som definitivt inte kommer från ett äkta omslag, så får vi nog ta det mesta med en liten nypa salt så här långt.

Det står ju heller ingen speltid bland specifikationerna, så om det stämmer att den kommer släppas vet vi ju inte om det rör sig om hela serien eller enstaka utvalda avsnitt av samma slag som Warner tidigare satsat på...
Men had har redan förhandsbokat !

kommer betala för en DVD som inte finns 😰😥😓⁉️

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 juni 2024 kl. 02:06:50Sant, men det som gjorde mig något tveksam är det faktum att runt tre timmar är lite mer än vad man vanligtvis brukar vilja klämma in på en skiva - och det står inget om att det skulle vara en 2-discutgåva. Men nuförtiden kanske de hellre sänker bitraten lite och försämrar kvaliteten en aning, för att inte behöva ta till två skivor; i synnerhet om det bara finns engelskt ljudspår (som de nuvarande specifikationerna uppger)...

Dessutom tycker jag att 129 kr (som det går att förboka för på CDON) är ovanligt billigt för en hel TV-serie, där man oftast brukar ta till högre priser än så.

Men vi får väl se när det förhoppningsvis läggs till något riktigt omslag på sådan, så att det med lite tur går att läsa baksidestexten. Det är väl först då det går att dra lite mer säkra slutsatser - men jag hoppas att det stämmer att Knuckles kommer att släppas på DVD i Sverige, då det i så fall är ett tydligt tecken på att distributörerna ännu inte har gett upp hoppet om fysiska medier. :)
Även Ginza har den att förhandsboka 

Kan ju vara ett gott täcken på att den inte är fale  ;)

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 19 juni 2024 kl. 20:43:13Det finns ju dock inget releasedatum ännu och serien har ju inte ens haft premiär i Sverige överhuvudtaget ännu. Men om det stämmer är det ju positivt att man satsar på tv-serier på DVD igen.
Releasedatum är 2024-09-09 !
Ser du dåligt 😅⁉️

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 06:41:34Releasedatum är 2024-09-09 !
Ser du dåligt 😅⁉️

Nej, du delade en länk till CDON och där stod det ingenting om releasedatum när jag kollade.

MOA

Borde nog se om denna på midsommar, inte gjort det sedan den släpptes. Tänk om jag också kan höra Hasse

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2024 kl. 06:47:44Nej, du delade en länk till CDON och där stod det ingenting om releasedatum när jag kollade.
Det står 9 september nu i varje fall.
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2024 kl. 06:47:44Nej, du delade en länk till CDON och där stod det ingenting om releasedatum när jag kollade.
Är du blind ?

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 13:27:23Är du blind ?
Jag ser att det står ett release datum nu det gjorde det inte först.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 06:38:54Men had har redan förhandsbokat !

kommer betala för en DVD som inte finns 😰😥😓⁉️
Lite dumt att köpa något utan att man har information finns ju inte ens omslag men har du förhandsbokat så kommer du få någonting. Men nu vet du ju inte vad det är du har beställt vad det är för olika språkval och sånt.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 juni 2024 kl. 17:39:19Lite dumt att köpa något utan att man har information finns ju inte ens omslag men har du förhandsbokat så kommer du få någonting. Men nu vet du ju inte vad det är du har beställt vad det är för olika språkval och sånt.
måste jag betala även om DVDn inte dläppes ?

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 juni 2024 kl. 17:39:19Lite dumt att köpa något utan att man har information finns ju inte ens omslag men har du förhandsbokat så kommer du få någonting. Men nu vet du ju inte vad det är du har beställt vad det är för olika språkval och sånt.
Vad då dumt ?????? :o :o

Det är ju Knuckles serien jag köpte så mycket vet jag ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 20 juni 2024 kl. 18:25:21måste jag betala även om DVDn inte dläppes ?
Inte släpps är väl ganska osannolikt när den går att förhandsboka men det finns inga specifikationer ännu om till exempel tal eller eventuellt bonusmaterial. 

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2024 kl. 18:47:01Inte släpps är väl ganska osannolikt när den går att förhandsboka men det finns inga specifikationer ännu om till exempel tal eller eventuellt bonusmaterial.
Den kommer dock fortsättningsvis att ha serien den utger att ha ?

Och då sparra jag på en skyshowtime prenumeration ;)