Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Sonic the Hedgehog (2020)

Startat av gorehound, 16 november 2019 kl. 03:52:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 20 februari 2020 kl. 17:33:30
Absolut, som The Nun och Det 2  ;D

Sant , Jag och min bästa vän satt och Gapskrattade under hela Det Kaptiel 2 ;D ;D ;D ;D ;D
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2020 kl. 10:00:12
Sant , Jag och min bästa vän satt och Gapskrattade under hela Det Kaptiel 2 ;D ;D ;D ;D ;D

Störde ni inte de andra i biografen då eller var ni ensamma?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Sabelöga

Vi gjorde detsamma åt The Nun och Det 2. Det va lite folk där men andra gjorde också det så det va lugnt  ;D ;D ;D
Houba !

Elios

Lite så hihihihihihihihihihi!!!!!!  ;D

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  1 mars 2020 kl. 12:40:39
Vi gjorde detsamma åt The Nun och Det 2. Det va lite folk där men andra gjorde också det så det va lugnt  ;D ;D ;D
Pappa blev JÄTTEARG  :'(

Men bara på MIG  >:(

Lilla My

Det är det jag älskar med biograf, att skratta och reagera med en hel hop människor du inte känner och som du INTE behöver interagera med ;)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet  1 mars 2020 kl. 17:40:19
Pappa blev JÄTTEARG  :'(

Men bara på MIG  >:(

Kanske för att din bästa vän inte är din pappas barn?
Redan utfört ~60 biobesök 2025.

Daniel Hofverberg

Nu har jag också sett Sonic the Hedgehog, och jag tycker också det var en riktigt bra film. Utmärkt dubbning också, och Christian Hedlund är suverän som Sonic; kanske rentav strået vassare än gamla goda Hasse Jonsson från de gamla TV-serierna, som alltid varit den överlägset bästa Sonic-rösten. :)

Dock undrar jag vem som spelar Tails...? Han var ju tyvärr inte crediterad och jag kände inte igen rösten på rak arm, men hade ju å andra sidan bara en replik...

Elios

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 februari 2020 kl. 22:54:34
Ha det så kul!  ;D

Tack. Du fattade kanske vitsen där med att jag är taggad. Hehe! XD Sonic är ju en igelkott fullt med taggar. Hehe! XD
Men iallafall så var det ändå en rätt så underhållande film. Såg den på engelska så här inget att kommentera om den svenska dubbningen men jag gillade stora delar av den och hoppas på en fortsättning.  ;D
Jim Carrey till all ära men vet inte riktigt om han passar som Doctor Robotnik riktigt. Ser mer att kanske Robert De Niro eller kanske John Goodman hade passat bättre. Men kul ändå att se Jim Carrey uppe på vita duken igen.  ;D

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 mars 2020 kl. 10:44:18
Dock undrar jag vem som spelar Tails...? Han var ju tyvärr inte crediterad och jag kände inte igen rösten på rak arm, men hade ju å andra sidan bara en replik...
Kanske är någons barn tänker jag och då kanske det inte står utsatt
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  2 mars 2020 kl. 22:54:25
Kanske är någons barn tänker jag och då kanske det inte står utsatt
Det borde ju ändå vara någon av de som crediterats under "Övriga röster".

Med reservation för att jag kan ha tolkat fel eller missat någon, så tror jag att de som är barn i creditlistan är Nathalie Sagefors, Liam Sagefors och Orlando Wahlsteen. Orlando är ju som bekant son till sångerskan och dubbaren Anna Sahlene, och med tanke på det ovanliga efternamnet borde man väl kunna förmoda att Nathalie och Liam på något sätt är släkt med Carina Sagefors (som ju är gift med Lasse Svensson och dessutom har översatt en hög dubbningar); att döma av åldern gissningsvis barnbarn.

Jag vet tyvärr inte hur någon av de låter, men jag tyckte det lät som att Tails spelades av en pojke; så i så fall alltså antingen Liam Sagefors eller Orlando Wahlsteen.

Sabelöga

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 mars 2020 kl. 00:00:47
Det borde ju ändå vara någon av de som crediterats under "Övriga röster".

Med reservation för att jag kan ha tolkat fel eller missat någon, så tror jag att de som är barn i creditlistan är Nathalie Sagefors, Liam Sagefors och Orlando Wahlsteen. Orlando är ju som bekant son till sångerskan och dubbaren Anna Sahlene, och med tanke på det ovanliga efternamnet borde man väl kunna förmoda att Nathalie och Liam på något sätt är släkt med Carina Sagefors (som ju är gift med Lasse Svensson och dessutom har översatt en hög dubbningar); att döma av åldern gissningsvis barnbarn.

Jag vet tyvärr inte hur någon av de låter, men jag tyckte det lät som att Tails spelades av en pojke; så i så fall alltså antingen Liam Sagefors eller Orlando Wahlsteen.
Och den andra är då hon som gav Sonic skorna?
Houba !

Daniel Hofverberg

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet  3 mars 2020 kl. 01:27:59
Och den andra är då hon som gav Sonic skorna?
Ja, vi borde nog kunna förutsätta att Nathalie Sagefors spelar Rachels dotter - hette hon JoJo...? Jag kan inte se att det skulle kunna vara någon annan på creditlistan, då de flesta av de kvinnliga skådespelarna definitivt inte låter så och de jag är osäker på hur de låter verkar vara i fel ålder för rollfiguren. Förutom Nathalie, Liam och Orlando verkar de yngsta skådespelarna i ensemblen vara i 25-årsåldern; och det förefaller omöjligt för att spela ett så pass ungt barn.

Jag har ingen aning vem denna Nathalie Sagefors är eller hur gammal hon är, men oavsett vilket så gjorde hon i alla fall en riktigt bra insats med bra inlevelse.

Daniel Hofverberg

En trevlig och överraskande nyhet, som Paramount precis skickade ut pressrelease om:

Citat från: Pressmeddelande från ParamountSläpps för digitalt köp måndag 13 april

"Härlig road-movie med fenomenalt spel från Jim Carrey som excentrisk skurk"
- Filmtopp -

"Sonic the Hedgehog är inte bara rolig, det är en lyckad film!"
- Nöjesguiden –

"Den blåa, vrålsnabba igelkotten från det klassiska TV-spelet gör filmdebut och det är en härlig, fartfylld familjefilm som lär roa både unga och gamla tittare"
- Moviezine -

Ställ dig i startblocken och gör dig redo för ett episkt roligt äventyr i överljudsfart när allas favoritigelkott stormar in i stugorna – måndag den 13 april släpper Paramount Pictures "Sonic the Hedgehog" för digitalt köp. Det är inte svårt att förstå att filmen hade den största öppningshelgen någonsin för en film baserad på ett TV-spel när den släpptes på bio.

Den otroligt snabbe Sonic (röst Ben Schwartz/Christian Hedlund), även känd som den blå blixten, finner sig väl tillrätta i sitt nya hem på Jorden. Det vill säga ända tills han helt oavsiktligt lyckas slå ut strömmen i ett helt område och drar till sig det super-ocoola onda geniet Dr Robotniks (Jim Carrey) uppmärksamhet. Nu är det superskurk mot superfart i ett race över hela världen för att hindra Robotnik att använda sina onda krafter för att uppnå världsherravälde. Sonic lierar sig med 'donut-kingen' alias sheriff Tom Wachowski (James Marsden) för att rädda planeten.

"Sonic the Hedgehog" finns tillgänglig för digitalt köp från måndag 13 mars på:
Apple TV, Viaplay, SF Anytime, Google Play, Sony Playstation och Rakuten

Barntillåten i vuxens sällskap (annars 7 år)

I rollerna:
Sonic: Ben Schwartz (röst) – Tom: James Marsden – Robotnik: Jim Carrey – Maddie: Tika Sumpter – Agent Stone: Lee Majdoub – Wade: Adam Pally – Vice chairman Walters: Tom Butler – Rachel: Natasha Rothwell – Major Bennington: Neal McDonough m fl.

Svenska röster
Sonic: Christian Hedlund – Tom: Peter Eggers – Robotnik: Jonas Kruse – Maddie: Johanna Lazcano – Agent Stehn: Björn Bengtsson – Wade: David Lenneman – Kommendör Walters: Johan H:Son Kjellgren – Rachel: Cecilia Wrangel – Bennington: Rolf Lydahl m fl.
(Märk väl att de alltså har skrivit fel i brödtexten i pressmeddelandet - där står det ju 13 mars, när det ska vara 13 april...)

Trevligt att Sonic the Hedgehog ska släppas som digitalt köp redan på måndag, 1 månad och 3 veckor efter biopremiären. :)

Tolkar jag pressreleasen rätt verkar det dock som att den bara ska släppas som köpfilm, inte som hyrfilm. :( Det framgår heller ingenstans vad filmen kommer att kosta att köpa, men förhoppningsvis blir det ett någorlunda rimligt pris...

Jag vet inte när filmen kommer att släppas på DVD och Blu-Ray, men något säger mig att det nog lär dröja ett par månader till.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 april 2020 kl. 12:46:20
En trevlig och överraskande nyhet, som Paramount precis skickade ut pressrelease om:
(Märk väl att de alltså har skrivit fel i brödtexten i pressmeddelandet - där står det ju 13 mars, när det ska vara 13 april...)

Trevligt att Sonic the Hedgehog ska släppas som digitalt köp redan på måndag, 1 månad och 3 veckor efter biopremiären. :)

Tolkar jag pressreleasen rätt verkar det dock som att den bara ska släppas som köpfilm, inte som hyrfilm. :( Det framgår heller ingenstans vad filmen kommer att kosta att köpa, men förhoppningsvis blir det ett någorlunda rimligt pris...

Jag vet inte när filmen kommer att släppas på DVD och Blu-Ray, men något säger mig att det nog lär dröja ett par månader till.

Var kan man köpa den ?