Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Irriterande Karaktärer

Startat av MOA, 13 september 2021 kl. 20:41:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Erika

Citat från: Skokaka skrivet 10 mars 2022 kl. 22:54:46
Jag undrar om boken eller Sunes Jul kom först. Men Kalle Anka är ju populär så jag vet inte hur de inte kunde använda en leksak av honom.

Vill minnas boken Sunes jul släpptes ett år senare, dvs 1992. Tror inte det hade varit problem med att använda en Kalle-leksak (det har gjorts otaliga elaka parodier på Disneys figurer), men i detta fall tog man bara det man hade närmast. Vi får inte glömma att 1991 års julkalender gjordes i princip i sista minuten p.g.a. den planerade julkalendern inte kunde bli av. 

För att hålla mig till ämnet, avskyr Knickebein i Schneeweißchen und Rosenrot (1955). Han ska föreställa att vara rolig, men han är endast tröttsam och i vägen!

Skokaka

Om det är någon typ av karaktär jag stör mig på så brukar det mest vara mobbare. Som Mertle Edmonds, Lollo Listig, Johnny Worthington, Octavus Bläckenberg, Lou, Kevin, osv.

Jag avskyr mobbare, mest för att jag själv har upplevt mobbning. Jag förstår mig inte vad folk ser i mobbare egentligen, de är bara... Otrevliga!

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 15 mars 2022 kl. 21:48:44
Om det är någon typ av karaktär jag stör mig på så brukar det mest vara mobbare. Som Mertle Edmonds, Lollo Listig, Johnny Worthington, Octavus Bläckenberg, Lou, Kevin, osv.

Jag avskyr mobbare, mest för att jag själv har upplevt mobbning. Jag förstår mig inte vad folk ser i mobbare egentligen, de är bara... Otrevliga!

Fråga: vilka är Octavus Bläckenberg, Lou och Kevin nu igen?

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 mars 2022 kl. 22:14:21
Fråga: vilka är Octavus Bläckenberg, Lou och Kevin nu igen?

Förlåt, jag förväntade en sådan fråga, särskilt att jag inte nämnt vart de två sista kommer ifrån och har vanliga namn, men i hela fall.

Octavus Bläckenberg är Bläckvards rival som liknar honom lite grann, men är mer framgångsrik. Deras rivalitet påminner mig om Kalle Anka och Alexander Lukas, dock.

Lou är skurken i UglyDolls.

Kevin är en av figurerna i Edd, Edd & Eddy.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 mars 2022 kl. 22:16:37
Javisst e han ett asshole men Sara e mycket mer irriternade

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2022 kl. 13:33:42
Javisst e han ett asshole men Sara e mycket mer irriternade

Ja, jag nämnde karaktärer som är riktiga mobbare. Men Sara är verkligen en snorunge som sällan blir straffad. >:(

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 16 mars 2022 kl. 14:27:08
Ja, jag nämnde karaktärer som är riktiga mobbare. Men Sara är verkligen en snorunge som sällan blir straffad. >:(

Är Sara med i samma serie som Kevin?

Skokaka

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 mars 2022 kl. 14:27:08
Definitionen av Spoiled Brat

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 16 mars 2022 kl. 19:15:46
Definitionen av Spoiled Brat

Som till exempel Veronica Salt i Kalle och Chokladfabriken.

Disneyfantasten

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 mars 2022 kl. 18:54:31
Vad har den att göra med Sara och Kevin?  ???

Han verkar svara på fel text. Jag nämnde UglyDolls tidigare när jag förklarade vem Lou var.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 15 mars 2022 kl. 22:16:37
Förlåt, jag förväntade en sådan fråga, särskilt att jag inte nämnt vart de två sista kommer ifrån och har vanliga namn, men i hela fall.

Octavus Bläckenberg är Bläckvards rival som liknar honom lite grann, men är mer framgångsrik. Deras rivalitet påminner mig om Kalle Anka och Alexander Lukas, dock.

Lou är skurken i UglyDolls.

Jag älskar UglyDolls !
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 mars 2022 kl. 19:35:39
Som till exempel Veronica Salt i Kalle och Chokladfabriken.

Sen finns det även fler exempel kom jag på;

- "Kungen" i ett avsnitt ur Aladdin TV-serien (han som framkallar väder genom sina humör)

- Prinsen i Snurre Sprätts 1001 Kaninsagor

- Prinsessan i en av H.C. Andersens sagor (den där en man reser tillsammans med en loppa)

- Flickan i ett avsnitt ur De Bortglömda Leksakerna

(kommer kanske på fler senare)