Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Konstgjorda bilder

Startat av Disneyfantasten, 14 september 2021 kl. 20:23:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Jag gjorde faktiskt en till bild på Toad

Blockhaj

Citat från: Zebastian skrivet 11 juli 2023 kl. 13:59:56snip
Första inlägget. Gjorde egen vinjett med samma typsnitt svenska flygvapnet använde på 1920-talet. Känns lite mer "flygigt" ;D
På flygande uppdrag (1).jpg

MOA

Vill ni se mina konstgjorda bilder på olika karaktärer?

Dubintrested

@Disneyfantasten du glömde Filmen om Nalle Puh när du bad Steffan göra konstgjorda VHSer. Kan du göra en @Steffan Rudvall ?

Steffan Rudvall

Citat från: Dubintrested skrivet  8 september 2023 kl. 18:22:54@Disneyfantasten du glömde Filmen om Nalle Puh när du bad Steffan göra konstgjorda VHSer. Kan du göra en @Steffan Rudvall ?
Han glömde inte, men den filmen kom första gången till Sverige på 90-talet så det fanns inget att giva ut under den perioden mina konstgjorda utgåvor ska föreställa att de är ifrån.

MOA

Fler konstgjorda bilder!

Goliat

Citat från: Blockhaj skrivet 28 augusti 2023 kl. 21:13:13Första inlägget. Gjorde egen vinjett med samma typsnitt svenska flygvapnet använde på 1920-talet. Känns lite mer "flygigt" ;D
På flygande uppdrag (1).jpg
Jeff Levine´s " Hand Stamped JNL" är väl lite för ung för att ha levt på 20-talet.  ;) Vart i flygvapnet är det för text du tänker på?

Blockhaj

Citat från: Goliat skrivet 17 september 2023 kl. 09:55:52Jeff Levine´s " Hand Stamped JNL" är väl lite för ung för att ha levt på 20-talet.  ;) Vart i flygvapnet är det för text du tänker på?
Främst beskrivning över flygplankulspruta m/22, 1923 års upplaga. Tror jag baserade den på Hand Stamped JNL eller dylikt (kommer inte ihåg exakt), eftersom dessa grundar sig på samma schabloner som användes under 1920- och 1930-talet. Denna manual är tekniskt sett från flygkompaniet (dvs arméflyget), ej flygvapnet (grundat 1926). Å:et är egengjort då det ej fanns i typsnittet jag använde som grund.

Goliat

Citat från: Blockhaj skrivet 17 september 2023 kl. 10:15:50Främst beskrivning över flygplankulspruta m/22, 1923 års upplaga. Tror jag baserade den på Hand Stamped JNL eller dylikt (kommer inte ihåg exakt), eftersom dessa grundar sig på samma schabloner som användes under 1920- och 1930-talet. Denna manual är tekniskt sett från flygkompaniet (dvs arméflyget), ej flygvapnet (grundat 1926). Å:et är egengjort då det ej fanns i typsnittet jag använde som grund.
Ja den har tipp-R också. 😊

Blockhaj

I efterhand ser jag att det kunde lagts ner lite mer knogfett i arbetet men vad ska det ge till.

Goliat

Citat från: Blockhaj skrivet 17 september 2023 kl. 18:05:23I efterhand ser jag att det kunde lagts ner lite mer knogfett i arbetet men vad ska det ge till.
Tyckte det var bra efterliknat. 😊

Adam Larsson

Blockhaj

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2023 kl. 17:27:29Fickmon.png
Om man får vara nörd bör det typ va "pakémon" eller "packmon", eftersom ordet pocket i pokémon egentligen avser något "paketerat" (pocketed), dvs inkapslat.

Adam Larsson

Bättre med kapsemon?
90a56fcdddd7d0202469fc5dd00e9ae3.png

Blockhaj

Citat från: Adam Larsson skrivet 18 september 2023 kl. 19:35:26Bättre med kapsemon?
90a56fcdddd7d0202469fc5dd00e9ae3.png
XD går knappt att läsa, A:et flyter in i allt annat.