Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Pelle Svanslös ska dubbas till älvdalska! :D

Startat av Sabelöga, 24 september 2021 kl. 04:22:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sabelöga

Houba !

Lillefot

Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Det är onödigt att dubba ett språk som inte många talar.

Fred

Jättebra, så länge det sker helt på privat initiativ och inte på skattebetalarnas pengar.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet  2 september 2022 kl. 19:30:43vad mennigslöstt
Inte alls meningslöst, Om språket inte förstås eller används av den yngre generationerna kommer det ju sakta men säkert dö ut och det vill vi ju inte.

gstone

gstone

Sabelöga

Houba !

DingoPictures2005

Citat från: Sabelöga skrivet 24 september 2021 kl. 04:22:12Projektet Wilum og Bellum ska med i samarbete med Älvdalens Musikskola, Film i Dalarna och Högskolan Dalarna dubba den nya animerade filmen Pelle Svanslös till älvdalska! Grymt spännande hur det kommer låta!

https://www.alvdalen.se/arkiv/nyhetsarkiv/nyheter/2021-09-23-projektet-wilum-og-bellum-forlangs-med-ett-ar.html?fbclid=IwAR1Z913PYhEJJPidfedC87MBDJlVdKfydNnYz5QP7vrCF8jlsXLL1kgAGNE

Kommer du Daniel också samla in den dubbningslistan?
Är du från Älvdalen om jag får fråga?

Undrar detta då typ all min mors släkt härstammar från Älvdalen och jag har också tillbringat mycket tid i Åsen🙂, där Morfar byggde en stuga 1979 som mamma numera äger🙂.

Elios

Hehe. Såg den gamla igår.  ;D
Detta var efter att min gamla kassettspelare inte kom igång så satte jag igång den på Tv4 Play istället. Men sen när jag väl hade låtit kassettbandspelaren fått vila ca 3 dagar så kunde jag äntligen få igång den igen så jag såg om den gamla Pelle Svanslös från 1981 igen med bland annat Ernst-Hugo Järegård som Elake Måns. Hehe!  :D :D

Will Siv

Kan väl nämna att jag har bott en längre tid i Älvdalens kommun, fast inte i själva Älvdalen.... så jag vet inte så mycket om detta.
Citat från: Fred skrivet  2 september 2022 kl. 19:47:47Jättebra, så länge det sker helt på privat initiativ och inte på skattebetalarnas pengar.
Alla pengar är "skattebetalarnas" pengar, privat eller inte, du vet väl att det inkluderar politikernas lön.....
- what.

Sabelöga

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 27 december 2024 kl. 23:26:20Är du från Älvdalen om jag får fråga?

Undrar detta då typ all min mors släkt härstammar från Älvdalen och jag har också tillbringat mycket tid i Åsen🙂, där Morfar byggde en stuga 1979 som mamma numera äger🙂.
Nej, men jag är intresserad av språk och dubbning :) 
Houba !