Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Filmer som kommer på bio och dubbas

Startat av Elios, 26 mars 2011 kl. 00:14:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2023 kl. 17:11:51Det verkar som  Ruby - Havsmonstret ska skjutas upp till 2024 :'(

https://twitter.com/dfffaz/status/1654480866851143684
Om den filmen kommer ifrån Hollywood. Då påverkar av strejken för manusförfattare.

gstone

Citat från: Oskar skrivet  5 maj 2023 kl. 17:23:13Om den filmen kommer ifrån Hollywood. Då påverkar av strejken för manusförfattare.
Den borde väl vara fädigskriven för länge sedan ? ???
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Oskar

Citat från: gstone skrivet  5 maj 2023 kl. 17:29:06Den borde väl vara fädigskriven för länge sedan ? ???
Jag vet inte hur lång har dom kommit med filmen

gstone

Här verkar det stå om lite kommande filmer som kommer duubas.

https://skoghallsfolketshus.se/

Om man nu kan tro den här hemsidan ???

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  7 maj 2023 kl. 12:35:21Här verkar det stå om lite kommande filmer som kommer duubas.

https://skoghallsfolketshus.se/

Om man nu kan tro den här hemsidan ???
Den är garanterat tillförlitlig såtillvida att Skoghalls Folkets Hus i Värmland garanterat kommer att visa de filmerna - men sådana lokala biografer brukar nästan aldrig visa alla biofilmer som visas i landet, och det är heller inte alltid som Filmstaden eller Svenska Bio visar exakt samma filmer; utan det händer i undantagsfall att sådana lokala biografer även visar utbud från Folkets Bio och liknande.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 maj 2023 kl. 23:26:00Den är garanterat tillförlitlig såtillvida att Skoghalls Folkets Hus i Värmland garanterat kommer att visa de filmerna - men sådana lokala biografer brukar nästan aldrig visa alla biofilmer som visas i landet, och det är heller inte alltid som Filmstaden eller Svenska Bio visar exakt samma filmer; utan det händer i undantagsfall att sådana lokala biografer även visar utbud från Folkets Bio och liknande.
Det förstår jag med.

Men dom filmer som dom säger dom ska visas dubade kommer väl dubbas ?

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  8 maj 2023 kl. 08:32:01Det förstår jag med.

Men dom filmer som dom säger dom ska visas dubade kommer väl dubbas ?
Ja, rimligtvis bör de ha fått sådana uppgifter från distributörerna, så man bör kunna lita på det.

Dock med reservation att det väl inte är helt omöjligt att distributörer kan ändra sig, i de fall som premiären är en bit framåt i tiden. Jag har inte själv varit med om just det, men alla uppgifter för premiärer längre fram än 1 - 2 månader bör man generellt sett ta med en liten nypa salt.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2023 kl. 08:54:58Ja, rimligtvis bör de ha fått sådana uppgifter från distributörerna, så man bör kunna lita på det.

Dock med reservation att det väl inte är helt omöjligt att distributörer kan ändra sig, i de fall som premiären är en bit framåt i tiden. Jag har inte själv varit med om just det, men alla uppgifter för premiärer längre fram än 1 - 2 månader bör man generellt sett ta med en liten nypa salt.
Det vore ju trevligt om  Ruby - Havsmonstret och Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem dubbads :)

Så det får vi hoppas.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 maj 2023 kl. 08:54:58Dock med reservation att det väl inte är helt omöjligt att distributörer kan ändra sig, i de fall som premiären är en bit framåt i tiden. Jag har inte själv varit med om just det, men alla uppgifter för premiärer längre fram än 1 - 2 månader bör man generellt sett ta med en liten nypa salt.
Behöver jag vara orolig ?

gstone

Nu vet vi att Ruby - Havsmonstret kommer dubbas !

Det har kommit en svensk trailer :D

https://www.filmstaden.se/film/NCG454235/ruby-havsmonstret

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 11 maj 2023 kl. 18:38:37Nu vet vi att Ruby - Havsmonstret kommer dubbas !

Det har kommit en svensk trailer :D

https://www.filmstaden.se/film/NCG454235/ruby-havsmonstret

Inte speciellt förvånansvärt, ärligt talat kan jag inte komma på en enda film producerad av DreamWorks Animation som inte dubbats till svenska.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2023 kl. 18:40:21Inte speciellt förvånansvärt, ärligt talat kan jag inte komma på en enda film producerad av DreamWorks Animation som inte dubbats till svenska.
Även Kapten Klasong konstigt nog inte hade med dubbningen på home media.

Vist du föressten att den filmen aldrig gick på bio i Sverige.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 maj 2023 kl. 10:11:47Även Kapten Klasong konstigt nog inte hade med dubbningen på home media.

Vist du föressten att den filmen aldrig gick på bio i Sverige.

Det där hade jag ingen aning om, men å andra sidan har jag aldrig sett den filmen.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 maj 2023 kl. 10:16:26Det där hade jag ingen aning om, men å andra sidan har jag aldrig sett den filmen.
Dessutom är det en av fåtalet nyare filmer som faktiskt har två dubbningar.

gstone

Antagligen antog man att svensk bio publik inte skulle vara så intreserad av Kapten Klasong.

Kan man döma dom med titeln ;D