Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Efterlyser Gammalt Tape-band med Barnramsor

Startat av Lilla My, 22 april 2011 kl. 01:37:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lilla My

Jag kommer ihåg när jag var sisådär 2 - 4 år (d.v.s. 1997 - 1999) när jag lyssnade på jättemånga tape-band med olika historier och ramsor. Jag hade två stycken rosa band, en "gomorron" och en "godnatt". Allt jag minns är att dem var rosa och den var en nalle på åtminstonde en av dem. Det kanske inte ens var två band, det kan mycket väl ha vart "gomorron" på ena sidan och "godnatt" på den andra sidan (det låter faktiskt mer troligt nu när jag tänker på det)

De enda ramsor/visor jag minns var en tjej/kvinna som läste upp "lyckan kommer, lyckan går, gud förbliver Fader vår"-bönen och en man som sjöng "Fjärilsvingar syns på Haga". Jag skulle väldigt gärna vilja hitta dem banden/det bandet igen, eller i alla fall samma inspelningar. Någon som har den minsta aning vad jag pratar om?

Tack på förhand ! :)

Elios

Tror jag känner igen det lite. Iallafall den med Gomorron. Men kan inte helt placera den andra God morgon. Tack för du tog upp det.