Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Wallace & Gromit: Hämnden har vingar (Vengeance Most Fowl, 2024)

Startat av gstone, 20 januari 2022 kl. 16:59:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Oskar skrivet 11 juni 2024 kl. 16:21:26Han var upptagen med vallarna eller på Turné med två ägg och högklackare med Stefan och Krister.
Säkert?

Marcusen

Jag gillar Hasse Jonsson och han är bra i mycket men jag vill att Claes Månsson ska återvända annars tror jag inte jag ser filmen det är konstigt liksom men han är liksom synonym med Wallace. Jag befarar att det inte blir Claes utan Hasse då Eurotroll brukar dubba för Netflix.

Daniel Hofverberg

Citat från: Marcusen skrivet 12 juli 2024 kl. 23:04:10Jag gillar Hasse Jonsson och han är bra i mycket men jag vill att Claes Månsson ska återvända annars tror jag inte jag ser filmen det är konstigt liksom men han är liksom synonym med Wallace. Jag befarar att det inte blir Claes utan Hasse då Eurotroll brukar dubba för Netflix.
Min erfarenhet är att Netflix dubbningar verkar vara ganska jämnt fördelade mellan Eurotroll, KM Studio/Plint och Iyuno. Sen är det enstaka dubbningar som förlagts till andra studior, men de senaste åren verkar det alltid ha varit de tre som fått uppdragen.

Oavsett dubbningsstudio är jag övertygad om att Claes Månsson blir den första som blir tillfrågad om att spela Wallace - sen är det ju dock inte säkert att han har tid och möjlighet, och i så fall kanske Hasse Jonsson kan bli aktuell.

Jag är övertygad om att Claes hade något slags förhinder då, så att det inte var studions förstahandsval att anlita Hasse Jonsson för Varulvskaninens förbannelse; just för att det alltid verkar ha varit Claes Månsson i alla andra sammanhang oavsett dubbningsstudio och kund (beställare).

Citat från: Oskar skrivet 11 juni 2024 kl. 16:21:26Han var upptagen med vallarna eller på Turné med två ägg och högklackare med Stefan och Krister.
Två ägg i högklackat spelades sommaren 2005 (juli och augusti, till och med den 14 augusti), så visst skulle det kunna vara en orsak till att Claes Månsson inte hade möjlighet. Medan han spelade teater i Falkenberg kan han ju knappast ha kunnat ta sig till en dubbningsstudio i Stockholm, och då Varulvskaninens förbannelse hade svensk premiär den 28 oktober samma år är det väl inte omöjligt att distributören inte kunde vänta tills mitten/slutet av augusti för att invänta att Claes Månsson kom tillbaka till Stockholm.

Personligen tycker jag att det trots allt fanns en aning spelrum däremellan, men det beror förstås på när distributören ville ha klar dubbningen; så kanske vågade de inte vänta så pass länge... Det är ju också möjligt att Claes hade fler planer efter att den farsen spelats klart, så att han inte skulle återvända till Stockholm direkt.

BPS

Filmens svenska titel är enligt Netflix Wallace & Gromit: Hämnden har vingar

gstone

Nu finns det en svensk dubbade trailer för filmen 

Undrar om det är Class Månsson som Wallace 🤔
"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2024 kl. 10:16:15Nu finns det en svensk dubbade trailer för filmen

Det är inte Claes Månsson men vi hoppas att det bara är trailer rösten.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 24 oktober 2024 kl. 10:16:15Nu finns det en svensk dubbade trailer för filmen

Låter som Andreas Rothlin Svensson tycker jag. 
Biofilmer 2025: 96, varav 6 omtittningar
Biofilmer 2026 hittills: 49

gstone

Steffan Rudvall

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 21 november 2024 kl. 15:53:49Andreas Rothlin Svensson gör en hyfsad Wallace men inte som Claes Månssons...
Kan bara vara en temporär trailerröst

Steffan Rudvall

gstone

Disneyfantasten

Får säga att Andreas gör en relativt bra insats som Wallace, bättre än Hasse Jonsson om än inte lika bra som Claes Månsson.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2024 kl. 18:38:36Får säga att Andreas gör en relativt bra insats som Wallace, bättre än Hasse Jonsson om än inte lika bra som Claes Månsson.
Problemet jag har med Hasses insats i den första långfilmen är att han förställer sin röst om han hade pratat med sin vanliga talröst skulle det vara en röst som var men passande och till viss del även mer lik Claes Månsson...