Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Snövit och de sju dvärgarna kontroversiell

Startat av gstone, 25 januari 2022 kl. 16:53:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 07:04:33
Men jämfört med nyversionerna av Djungelboken, Lejonkungen Lady och Lufsen, Mulan samt Alice i Spegellandet (troligtvis också Bambi, Robin Hood och AristoCats) så tycker jag iallafall att Tim Burton's Alice i Underlandet, Maleficent, Berättelsen om Askungen, Skönheten och Odjuret, Dumbo, Aladdin och Cruella är okej... (troligtvis samma med Peter Pan & Wendy, Den Lilla Sjöjungfrun och Snövit
Lady och Lufsen var bra dubbade.

gstone

KurageDHH

Citat från: Viktor skrivet 29 januari 2022 kl. 20:29:31
Varför har ni sån ton? Kan ni inte framföra vad ni tycker utan att bråka? Och varför all denna negativitet mot Disneyfantasten? Han säger ju bara vad han tycker!

Han måste ändå acceptera om barn och unga vill se Phineas och Ferb, Gravity Falls och Ducktales (2017) (och så får jag inte glömma bort Amphibia) så låt dom växa upp med de. Det finns ingen anledning att förbjuda dom att se dessa serier.

Disneyfantasten

Citat från: KurageDHH skrivet 12 mars 2022 kl. 08:42:33
Han måste ändå acceptera om barn och unga vill se Phineas och Ferb, Gravity Falls och Ducktales (2017) (och så får jag inte glömma bort Amphibia) så låt dom växa upp med de. Det finns ingen anledning att förbjuda dom att se dessa serier.

Det finns heller ingen anledning för mig att vilja ha med de serierna att göra.

Förresten så är DuckTales (2017) den enda av de du nämner som jag tycker är okej.

Var det förresten verkligen nödvändigt att dra upp en en och en halv månad gammal diskussion bara för det här? (om du promt ska dra upp sådant får du ta det genom PM istället)

MOA

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 18:55:31
Precis, de är EXTREMT överskattade, i synnerhet Djungelboken (2016) tätt följd av Lejonkungen (2019)... (dessa borde vara olagliga och bannlysta för all evig framtid, att inkludera dessa birde vara olagligt och åtalbart, fick jag bestämma så skulle dessa aldrig existera överhuvudtaget, det gör att jag känner att vilja låsa varenda kopia i hela världen i ett topphemligt valv varesig det är fysisk media, streaming, biovisning eller något annat media överhuvudtaget!  >:( )

Som sann Disney-fantast ser jag det som en enorm vikt att bevara Disneys anseende och se till att kommande generationer får växa upp med (de tecknade versionerna av) Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Dumbo, Bambi, Askungen, Alice i Underlandet, Peter Pan, Lady och Lufsen, Törnrosa, Pomgo och De 101 Dalmatinerna, Djungelboken, Den Lilla Sjöjungfrun, Skönheten och Odjuret, Aladdin och Lejonkungen och INTE med skräp som 2016-års Djungelboken, 2019-års Lejonkungen, Doug, Rasten, Kim Possible, En Jycke i Klassen, Brandi och Herr Morris, Phineas och Ferb, Ersättarna, En Jycke i Klassen, Hannah Montana, Austin och Ally, Violetta, HighSchool Musical och Pepper Ann! Rätt ska vara rätt!
var det verkligen nödvändigt att vara så taskig igen? jag trodde vi hade rett ut det här...... vad är det äns för fel på nån av dom serierna?

förresten, du skrev En Jycke i Klassen två gånger.
Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 januari 2022 kl. 18:55:31
Kim Possible
bäst att du menar Disney Channel TV filmen och INTE serien.

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 mars 2022 kl. 08:46:14
Det finns heller ingen anledning för mig att vilja ha med de serierna att göra.

så varför tar du äns upp dom?
- what.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet 28 januari 2022 kl. 14:44:41
Nu tycker jag att du har lite tråkig ton och överreagerar!

Först och främst får du tänka på att jag är autistisk!

För det andra, om du inte gillar mina anseenden, skriv då ingenting överhuvudtaget!

För det tredje, inte ett ord till om tvinga, det är ett hårt och starkt ord och jag har inte alls sagt någonting om det!

För det fjärde, om du promt ska prata med mig om sånt här eller liknande så får du ta det genom PM!

För det femte, inte ett ord till om slaveri, det är ett överdrivet, hård och starkt ord, det jag ville poängtera handlar inte alls om slaveri!

För det sjätte, var lite schysstare mot mig!

Nu vill jag inte ha fler tillsägelser och oskyldiga anklagelser för jag vill bara ha det trevligt på detta forum!
känns lite hypokritiskt för dig att säga så faktiskt.
- what.

Will Siv

Citat från: Viktor skrivet 29 januari 2022 kl. 20:29:31
Varför har ni sån ton? Kan ni inte framföra vad ni tycker utan att bråka? Och varför all denna negativitet mot Disneyfantasten? Han säger ju bara vad han tycker!
men han behöver ju inte vara taskig heller.
- what.

Will Siv

Citat från: KurageDHH skrivet 28 januari 2022 kl. 11:33:32
Men varför vill du påverka människornas smak? Låt dom gilla de filmer och serier som DU tycker är skräp.
håller med.

förstår inte hur han kalla nån av serierna "skräp" ( förutom live action sitcoms och nyinspelningarna )
- what.

Will Siv

Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 20:20:22
Du behöver inte överdriva heller.

Låt folk få göra som dom  vill.

Om dom villl se fiolen får dom villl göra det.

Att bannlysa något media för all evig framtid är ju aldrig något bra.

Och att  förstöra varenda kopia i hela världen med dynamit varesig det är fysisk media, streaming, biovisning  låter rätt galet.
helt rätt!
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:05:04
var det verkligen nödvändigt att vara så taskig igen? jag trodde vi hade rett ut det här...... vad är det äns för fel på nån av dom serierna?

förresten, du skrev En Jycke i Klassen två gånger.bäst att du menar Disney Channel TV filmen och INTE serien.

så varför tar du äns upp dom?
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:07:18
känns lite hypokritiskt för dig att säga så faktiskt.
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:08:27
men han behöver ju inte vara taskig heller.
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:09:05
håller med.

förstår inte hur han kalla nån av serierna "skräp" ( förutom live action sitcoms och nyinspelningarna )
Citat från: Will Stewart skrivet 22 april 2022 kl. 20:12:07
helt rätt!

Snälla börja inte nu igen, de där inläggen är flera månader gamla...

Om du promt ska ta upp sådana saker så kan du ju lika gärna diskutera i PM... (jag har bara sagt mina åsikter så varför dra upp det här)

Läs inlägget jag skrev 27 januari 2022, kl. 21:37:59;

"Självfallet inte, det var inte poängen"

För den delen, du får komma ihåg att jag är inbiten autist, det är ju absolut ingenting offensivt av mig!

gstone

Mathilda Gustafsson

gstone