Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Reklamen på sidan

Startat av Jabberjaw, 26 januari 2022 kl. 18:41:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2025 kl. 10:04:04Mycket märkligt, efter hur lång tid? Vilken webbläsare använder du, och har du tillägg i webbläsaren som skulle kunna påverka saken?

Jag har själv nu testat med både Edge och Chrome och surfat runt på sajten ganska intensivt i en kvart (runt 50 - 60 sidor), och har hittills inte fått det - vare sig på forumet eller resten av sajten.

Jag får bara de "vanliga" annonserna - d.v.s. oftast längst upp på de flesta sidor samt efter en viss tid helsidesannonserna som man måste stänga för att komma vidare.
Vilken webbläsare kör du, och har du relevanta tillägg i webbläsaren?

Vet inte riktigt  ???

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2025 kl. 10:04:04Mycket märkligt, efter hur lång tid? Vilken webbläsare använder du, och har du tillägg i webbläsaren som skulle kunna påverka saken?

Jag har själv nu testat med både Edge och Chrome och surfat runt på sajten ganska intensivt i en kvart (runt 50 - 60 sidor), och har hittills inte fått det - vare sig på forumet eller resten av sajten.

Jag får bara de "vanliga" annonserna - d.v.s. oftast längst upp på de flesta sidor samt efter en viss tid helsidesannonserna som man måste stänga för att komma vidare.
Jag kör med Chrome. Fick bara upp denna mer aggressiva annons idag, en gång.

Lillefot

Fick upp samma här precis på min iPad, i Safari.

Nu använder jag visserligen annonsblockerare, men den är inställd på att vara avstängd på dubbningshemsidan just för att kunna stödja den så gott det går.
Du kommer aldrig vara perfekt, försöker du så riskerar du bara att må dåligt.
Ändringar kan komma både aktivt och passivt, och det kan ta tid.
Men det är helt okej.

Upphovsman till den svenska översättningen av I Wani Hug that Gator!.

Will Siv

- what.

TonyTonka

Nu fick jag också den där "Lås upp mer innehåll"-skylten, hade inte fått den tidigare, men fick den nu för typ en timme sedan
- Why do farts smell so funny?
- They're made of laughing gas!
~Timon and Pumbaa's Jungle Games

Skokaka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 maj 2025 kl. 09:53:35Något sådant har jag inte råkat ut för - jag får nog se över inställningarna.

Någon mer som fått dessa?
Jag med.

Disneyfantasten

Jag fick en sådan skylt imorse.

Göran

Det kan väl inte vara så gynsamt om sidan bara har 4 sekunder reklam och sen ingenting på ett helt dygn? Då är väl de gamla annonsinställningarna betydligt bättre intäktsvis. Och jag är ganska säker på att alla här på forummet vill stötta Dubbningshemsidan så mycket som möjligt.

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 24 maj 2025 kl. 19:06:38Nu fick jag också den där "Lås upp mer innehåll"-skylten, hade inte fått den tidigare, men fick den nu för typ en timme sedan
Citat från: Lillefot skrivet 24 maj 2025 kl. 10:12:45Fick upp samma här precis på min iPad, i Safari.

Nu använder jag visserligen annonsblockerare, men den är inställd på att vara avstängd på dubbningshemsidan just för att kunna stödja den så gott det går.
Nu har jag också fått samma skylt, och har lyckats hitta vilken inställning det beror på. Det verkar som att Google har en bugg, då tanken var att bara personer som har annonsblockerare och blockerar annonser på Dubbningshemsidan skulle få det här meddelandet (en funktion som är påslagen som standard); men de flesta verkar få det istället oberoende av annonsblockerare (då jag fick det som inte ens har en sådan installerad)... :(

Nu har jag stängt av funktionen, så inom en timme bör det ha fått effekt så att ni inte ska få den här skylten igen. :)

MOA

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 24 maj 2025 kl. 23:31:51Också sett den, könstigt att den visas fast man är inloggad
Nu borde du inte längre se den, då det var mer än en timme sedan jag stängde av funktionen och det står att det kan ta en timme för inställningen att få effekt.

Om man är inloggad har ingenting med saken att göra, för det vet inte ens Google som styr annonserna. Däremot var som sagt tanken att man bara skulle se skylten om man blockerar Dubbningshemsidans annonser med annonsblockerare - men tydligen fungerar det inte så bra som det var tänkt...

Göran

Är det bara jag som har börjat få väldigt konstiga/ suspekta reklamer?

Will Siv

Citat från: Göran skrivet 21 juni 2025 kl. 11:21:29Är det bara jag som har börjat få väldigt konstiga/ suspekta reklamer?
Nä, jag ser det också.......

Screenshot_20250621-113058.png
- what.

Daniel Hofverberg

Citat från: Göran skrivet 21 juni 2025 kl. 11:21:29Är det bara jag som har börjat få väldigt konstiga/ suspekta reklamer?
Citat från: Will Siv skrivet 21 juni 2025 kl. 11:31:46Nä, jag ser det också.......

Screenshot_20250621-113058.png
Jag har inte fått något sådant, utan för mig har all reklam hittills varit relevant. Inte alltid riktad mot just film eller TV-serier, men åtminstone seriös reklam och oftast inom något närbesläktat område; såsom sällskapsspel, böcker, musik, datorspel, elektronik, etc.

Jag skulle behöva veta URLn till reklamen ni får för att kunna blockera den. Det finns goda möjligheter att blockera oönskad reklam med Google Adsense, men då behöver jag veta webbadressen som reklamen länkar till för att kunna förhindra dessa. :)

BPS

Jag fick det tidigare idag men nu är själva reklamen borta men har lämnat efter sig tomrum där den tidigare var...