Forumnyheter:

På grund av kraftiga återkommande överbelastningsattacker har jag tvingats införa automatiska blockeringar av besök som laddar många sidor under kort tid. Förhoppningsvis ska inga oskyldiga besökare drabbas av detta, men om du får felmeddelanden eller märker att sajten är död i en timme, så skicka e-post till , så får jag skruva ner inställningarna.

Huvudmeny

Gråben VS ACME

Startat av gstone, 17 februari 2022 kl. 17:51:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

"Det är väl talat, men låt oss nu odla vår trädgård"

gstone

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet  6 september 2026 kl. 19:06:12Jag är inte arg  :D
tror det var okej att säga för att det var i trailern och stod på tv tropes :-[ :-\

gstone

Här är alla  Loony Tunns karaktärer som förekommer i filmen
Spoiler
Snurre Sprätt
Daffy Anka
Dr. Peter Lorre,
Ture Tupp
Monstret Gossamer,
Pepé Le Pew,
Pelle Griss
Elmer Mudd,
Pip
Mormor
Häxan Hazel,
Miss Prissy,
Tazmanska Djävulen
[close]

Disneyfantasten

Köpte biljetter idag, kommer att se filmen imorgon.

Daniel Hofverberg

Jag tyckte att det var en riktigt bra film.

En mycket bra dubbning, också.

Men jag är besviken över att filmen inte har någon svensk bildversion överhuvudtaget - förtexter och textskyltar är på engelska, även om textningen för hörselskadade översätter en del viktigare skyltar via textremsor. Men för ovanlighetens skull, kanske rentav första gången när det gäller SF Studios, finns inga utsatta dubbcredits alls; mycket märkligt. :(

Racnar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2026 kl. 01:43:35Jag tyckte att det var en riktigt bra film.

En mycket bra dubbning, också.

Men jag är besviken över att filmen inte har någon svensk bildversion överhuvudtaget - förtexter och textskyltar är på engelska, även om textningen för hörselskadade översätter en del viktigare skyltar via textremsor. Men för ovanlighetens skull, kanske rentav första gången när det gäller SF Studios, finns inga utsatta dubbcredits alls; mycket märkligt. :(
Du kanske skulle försöka kontakta Eurotroll? Creditlistan du fått av SF listar ju visserligen filmens stora roller plus Snurre Sprätt och Daffy men fler kända karaktärer medverkar och helt enkelt flera karaktärer i övrigt också filmen har ganska många

Daniel Hofverberg

Citat från: Racnar skrivet 26 september 2026 kl. 08:16:22Du kanske skulle försöka kontakta Eurotroll? Creditlistan du fått av SF listar ju visserligen filmens stora roller plus Snurre Sprätt och Daffy men fler kända karaktärer medverkar och helt enkelt flera karaktärer i övrigt också filmen har ganska många
Det kan vara värt ett försök. Jag skulle bl.a. gärna vilja veta vilka som spelar farmor och Pip, som båda två har relativt stora och viktiga roller.

Disneyfantasten

Såg filmen på bio idag men inte hela, tyckte helt enkelt den var seg och händelselös och animationen var också distraherande.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2026 kl. 13:38:20Såg filmen på bio idag men inte hela, tyckte helt enkelt den var seg och händelselös och animationen var också distraherande.
Har nog aldrig gått ut ur en film i hela mitt liv  ???

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 26 september 2026 kl. 13:38:20Såg filmen på bio idag men inte hela, tyckte helt enkelt den var seg och händelselös och animationen var också distraherande.
Är du galen ?

BPS

Citat från: gstone skrivet 26 september 2026 kl. 14:10:29Är du galen ?
Tro det eller ej, men det är ganska vanligt att folk lämnar innan filmen man ser är slut.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 26 september 2026 kl. 14:18:57Tro det eller ej, men det är ganska vanligt att folk lämnar innan filmen man ser är slut.
Enda gången jag upplevt det är med småbarn, som helt tappat tålamodet så att deras föräldrar inte känner att de kan vara kvar.

Citat från: gstone skrivet 26 september 2026 kl. 14:10:16Har nog aldrig gått ut ur en film i hela mitt liv  ???
Nästan samma för mig. Det har hänt mig en enda gång i mitt liv, och det var när jag som barn såg Taran och den magiska kitteln på bio 1985 - jag tyckte att den var så läskig och otäck, så att jag inte klarade av att vara kvar i salongen...

Nu förstår jag verkligen inte vad det var jag reagerade på, men jag var trots allt runt 7 - 8 år gammal då, så...

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 september 2026 kl. 14:34:33Enda gången jag upplevt det är med småbarn, som helt tappat tålamodet så att deras föräldrar inte känner att de kan vara kvar.
Nästan samma för mig. Det har hänt mig en enda gång i mitt liv, och det var när jag som barn såg Taran och den magiska kitteln på bio 1985 - jag tyckte att den var så läskig och otäck, så att jag inte klarade av att vara kvar i salongen...

Nu förstår jag verkligen inte vad det var jag reagerade på, men jag var trots allt runt 7 - 8 år gammal då, så...
Är nog långt ifrån ensam om att göra det